Avto.info
Iskalnik: Model:

Hyundai ioniq 1.6 GDI hybrid premium

Hibridna klasika

  • Takšen ioniq je sicer najmanj elektrificiran izmed trojčka »zelenih«, a zna biti hudičevo učinkovit
  • Hiter dvosklopčni samodejni menjalnik nekoliko poživi sicer umirjen pogonski sklop
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 30. julij 2020

Čeprav je hibrid še pred desetimi leti veljal za avtomobilsko eksotiko, je danes tovrstni pogon le ena izmed običajnih alternativ. Kar zadeva ponudbo hyundaia ioniqa, je ta najmanj napreden, a to ne pomeni, da ni najboljša izbira. Z dobrim kompromisom med varčnostjo, vsakdanjo uporabnostjo in predvsem ceno je lahko prav ta ioniq zadetek v polno.

Po prenovi smo ioniqa preizkusili že v priključnohibridni (AF245-246) in popolnoma električni izvedbi (AF247), zato o solidni izdelavi, prijetno oblikovani notranjosti in odlični vgrajeni tehnologiji ne bomo razpravljali, ampak se bomo osredotočili predvsem na pogonski sklop in vozne lastnosti.

Še vedno ga poganja 1,6-litrski bencinski motor z neposrednim vbrizgom goriva in močjo 77 kW (105 KM), pomaga mu 32-kilovatni elektromotor. Sistemska moč tako znaša 104 kW (141 KM), kar ni ravno ogromno, a je vseeno lahko poskočen, predvsem po zaslugi samodejnega menjalnika z dvojno sklopko. Veliko bolj kot, denimo, brezstopenjski menjalnik, ki je pri tovrstnih avtomobilih precej bolj pogost pojav. 

Bogata serijska varnostna in druga oprema sta ga v primerjavi z modelom pred prenovo podražila, a z upoštevanim popustom stane manj kot 25 tisočakov.


Dinamika je nekaj, a ioniq je zasnovan predvsem za čim bolj varčno vožnjo. To mu med drugim omogoča ravno dovolj zmogljiv elektromotor, s katerim se da (pazljivo) voziti tudi neslišno. Vsaj dokler imajo le 1,56-kWh litij-ionske baterije kaj ponuditi. Kjer med običajnimi hibridi izstopa, je možnost vožnje le z eno stopalko. Z obvolanskimi ročicami (te niso namenjene hitremu »šaltanju«) lahko namreč voznik nastavlja intenzivnost regeneracije električne energije pri zaviranju. Ta je na najvišji stopnji tako močna, da smo se lahko velikokrat izognili uporabi stopalke zavore. Še eno orožje za vrhunsko učinkovitost je izjemna aerodinamika, vse skupaj pa je med našim testiranjem zagotovilo povprečno porabo goriva pod petimi litri. In to brez pretirane pazljivosti.

Če kje, mu lahko zares oporekamo le pri ceni, saj ob upoštevanem popustu stane vsaj 25 tisočakov. Po drugi strani je za priključni hibrid treba odšteti še pet tisočakov več, njegova izbira bi bila ob tako skromni porabi goriva hibridne klasike že ekonomsko vprašljiva poteza.
 

Hyundai ioniq 1.6 GDI hybrid premium
 Vozilo in motor limuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1580 ccm, 77 kW (105 KM) pri 5700/min, 147 Nm pri 4000/min; Motor (električni): sinhronski, 32 kW (44 KM), 170 Nm; Menjalnik: samodejni z dvojno sklopko, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4470 x 1820 x 1450 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1445/425 kg; Prtljažnik: 456–1518 l.
  Največja hitrost:  185 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,8 s; Poraba goriva (EU): 4,4–5,2 l/100 km; Povprečje na testu: 4,8 l/100 km; Izpust CO2: 100–119 g/km.
  Cena:  osnovni model (1,6 GDI hybrid style): 26.990 €, testno vozilo: 31.550 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana.
poraba, oprema, uporabnost  cena, preglednost nazaj, oblika prtljažnika brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.