Hyundai ioniq 1.6 GDI hybrid premium
Hibridna klasika
- Takšen ioniq je sicer najmanj elektrificiran izmed trojčka »zelenih«, a zna biti hudičevo učinkovit
- Hiter dvosklopčni samodejni menjalnik nekoliko poživi sicer umirjen pogonski sklop
Četrtek, 30. julij 2020
Čeprav je hibrid še pred desetimi leti veljal za avtomobilsko eksotiko, je danes tovrstni pogon le ena izmed običajnih alternativ. Kar zadeva ponudbo hyundaia ioniqa, je ta najmanj napreden, a to ne pomeni, da ni najboljša izbira. Z dobrim kompromisom med varčnostjo, vsakdanjo uporabnostjo in predvsem ceno je lahko prav ta ioniq zadetek v polno.
Po prenovi smo ioniqa preizkusili že v priključnohibridni (AF245-246) in popolnoma električni izvedbi (AF247), zato o solidni izdelavi, prijetno oblikovani notranjosti in odlični vgrajeni tehnologiji ne bomo razpravljali, ampak se bomo osredotočili predvsem na pogonski sklop in vozne lastnosti.
Še vedno ga poganja 1,6-litrski bencinski motor z neposrednim vbrizgom goriva in močjo 77 kW (105 KM), pomaga mu 32-kilovatni elektromotor. Sistemska moč tako znaša 104 kW (141 KM), kar ni ravno ogromno, a je vseeno lahko poskočen, predvsem po zaslugi samodejnega menjalnika z dvojno sklopko. Veliko bolj kot, denimo, brezstopenjski menjalnik, ki je pri tovrstnih avtomobilih precej bolj pogost pojav.
Bogata serijska varnostna in druga oprema sta ga v primerjavi z modelom pred prenovo podražila, a z upoštevanim popustom stane manj kot 25 tisočakov.
Dinamika je nekaj, a ioniq je zasnovan predvsem za čim bolj varčno vožnjo. To mu med drugim omogoča ravno dovolj zmogljiv elektromotor, s katerim se da (pazljivo) voziti tudi neslišno. Vsaj dokler imajo le 1,56-kWh litij-ionske baterije kaj ponuditi. Kjer med običajnimi hibridi izstopa, je možnost vožnje le z eno stopalko. Z obvolanskimi ročicami (te niso namenjene hitremu »šaltanju«) lahko namreč voznik nastavlja intenzivnost regeneracije električne energije pri zaviranju. Ta je na najvišji
stopnji tako močna, da smo se lahko velikokrat izognili uporabi stopalke zavore. Še eno orožje za vrhunsko učinkovitost je izjemna aerodinamika, vse skupaj pa je med našim testiranjem zagotovilo povprečno porabo goriva pod petimi litri. In to brez pretirane pazljivosti.
Če kje, mu lahko zares oporekamo le pri ceni, saj ob upoštevanem popustu stane vsaj 25 tisočakov. Po drugi strani je za priključni hibrid treba odšteti še pet tisočakov več, njegova izbira bi bila ob tako skromni porabi goriva hibridne klasike že ekonomsko vprašljiva poteza.
Hyundai ioniq 1.6 GDI hybrid premium |
Vozilo in motor: limuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1580 ccm, 77 kW (105 KM) pri 5700/min, 147 Nm pri 4000/min; Motor (električni): sinhronski, 32 kW (44 KM), 170 Nm; Menjalnik: samodejni z dvojno sklopko, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4470 x 1820 x 1450 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1445/425 kg; Prtljažnik: 456–1518 l. |
Največja hitrost: 185 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,8 s; Poraba goriva (EU): 4,4–5,2 l/100 km; Povprečje na testu: 4,8 l/100 km; Izpust CO2: 100–119 g/km. |
Cena: osnovni model (1,6 GDI hybrid style): 26.990 €, testno vozilo: 31.550 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana. |
poraba, oprema, uporabnost | cena, preglednost nazaj, oblika prtljažnika | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- baterija
- elektromotor
- hibrid
- Hyundai
- ioniq
- test