Avto.info
Iskalnik: Model:

Hyundai ioniq electric impression

Najčistejši trojček

  • Ioniq electric je eden izmed vozniku najbolj prijaznih električnih avtomobilov
  • Njegovih 88 kW moči omogoča solidne zmogljivosti, doseg znaša med 200 in 250 km
  • S ceno 30 tisoč evrov (ob upoštevani subvenciji) je primerljiv s tekmeci
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Petek, 31. maj 2019

Saj poznate ioniqa: klasični hibrid, priključni hibrid ali popolnoma električna izvedba. Tokrat smo pod drobnogled vzeli zadnjo in po kar nekaj električnih avtomobilih, ki smo jih preizkusili v zadnjem času, moramo priznati, da je eden najboljših.

Ni najmočnejši, najzmogljivejši, najbolj »in«, niti najdaljšega nima … A kot celota je eden izmed redkih, če ne kar edini električni avtomobil na našem trgu, ki to še najmanj poudarja. Saj veste, majhen prtljažnik, visok pod, nenavadna oblika, sedenje kot na šolskem stolčku … Ja, ioniq je, čeprav je electric, praktično enak običajnemu avtomobilu, zato ni treba biti kakšen poseben električni navdušenec, da se odločite zanj.

»Kaj pa doseg?« porečete. 280 kilometrov po tehničnih podatkih, v praksi pa dobrih 200, morda tja do 250 kilometrov z enim polnjenjem. Seveda odvisno od načina vožnje. Če ga po avtocesti »tiščite« precej prek omejitev, jih je lahko tudi le 150. Uradno na sto kilometrov porabi 11,5 kWh električne energije, mi pa smo dosegli testno povprečje 12,4 kWh. Vožnja v skladu z omejitvami hitrosti, tudi po avtocesti, z običajnim tempom prometa. Skratka, približno tako, kot vozi povprečen voznik.

Hyundai s hibridnim in priključnohibridnim ioniqom pobira rokavico toyote prius, z električnim pa jo meče še dlje.


Takšnim potrebam zadošča električni motor z močjo 88 kW oziroma v bencinskem žargonu 120 »konji«, kar skupaj z bogatim navorom omogoča zelo suverene zmogljivosti – s pospeškom pod desetimi sekundami ne pušča prav veliko odprtih želja, s končnimi 165 km/h prav tako ne. Ob speljevanju je resnično poskočen, zaradi momenta motorja pa se na spolzki podlagi sprednji (pogonski) kolesi kaj radi zavrtita v prazno oziroma vmes precej grobo poseže varnostna elektronika. Da, oprijem pnevmatik z ultra nizkim kotalnim uporom je pač omejen.

Visokonapetostna litij-ionska baterija je nameščena v zadku vozila; med zadnjimi kolesi oziroma pod prtljažnikom in zadnjimi sedeži, zato z ničimer ne krni notranje prostornosti ali uporabnosti avtomobila. Seveda omogoča tako hitro kot običajno polnjenje na domači vtičnici, ki traja od dobre pol ure (hitro) do prek noči, kadar doma priklopite popolnoma praznega ioniqa. Sedi se precej nizko, položaj za volanom je ergonomsko dobro domišljen, presenetljivo dobro se sedi tudi na zadnjih sedežih. Je pa res, da bodo višjerasli zaradi rahlo kupejevske silhuete in proti zadku padajoče linije strehe z glavo večkrat pobožali strop. Prtljažnik? S 350 litri ne ravno rekordno velik, a z ravnim dnom in možnostjo povečanja z zlaganjem zadnjih sedežev.

Ioniq electric je eden izmed redkih – če ne celo edini – električni avtomobil ta hip, ki je skoraj popolnoma na ravni običajno gnanih.


Električni ioniq se pelje kot običajen avtomobil s samodejnim menjalnikom (roko na srce, stikala namesto klasične ročice sprva terjajo nekaj privajanja), če želite, pa nudi precej možnosti glede režima vožnje. Okej, športni, običajni ali eko, nato pa še stopnjo regeneracije energije (z obvolanskima stikaloma lahko izbirate med štirimi; zadnja je tako intenzivna, da se zavorne luči prižgejo že ob umiku noge s stopalke za plin), intenzivnost klimatske naprave (če je v vozilu le voznik, ta lahko deluje le zanj), omejitev največje hitrosti … Skratka, na voljo so številne možnosti povečanja učinkovitosti. Merilniki so prilagojeni električnemu pogonu in kot taki dovolj pregledni, infotainment sistem z na dotik občutljivim zaslonom pa, tako kot pri vseh novejših hyundaijih, eden izmed boljših (razen slike kamere za pomoč pri vzvratni vožnji). Tudi oprema je bogata in že v osnovnem premium nudi zelo veliko, impression pa za dva tisočaka in pol ponudi še ogrevane in hlajene ter električno nastavljive usnjene sedeže, ogrevan volanski obroč in nekaj dodatne varnosti (sistema za nadzor mrtvih kotov in opozarjanje na prečni promet pri vožnji vzvratno).

Gre torej za resnično temeljito opremljen avtomobil, ki na ceniku stane 37.500 evrov. Ob upoštevani subvenciji 7.500 evrov, kolikor ste upravičeni pri nakupu električnega vozila, pa okroglih 30 tisočakov, kar je primerljivo z drugimi »električarji« na trgu.
 

Hyundai ioniq electric impression
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: električni, 3-fazni sinhroni, 88 kW (120 KM), 295 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4470 x 1820 x 1450 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 205/55 R16; Masa/nosilnost: 1495/460 kg; Prtljažnik: 350–1410 l.
  Največja hitrost:  165 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,9 s; Poraba energije (EU): 11,5 kWh/100 km; Povprečje na testu: 12,4 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (ioniq electric premium): 35.000 €, testno vozilo: 38.070 €; Hyundai Avto Trade, d. o. o., Ljubljana.
občutek med vožnjo, uporabnost, infotainment stikala za upravljanje menjalnika, kamera za vzvratno vožnjo brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.