Avto.info
Iskalnik: Model:

Hyundai kona 1.6 GDI hybrid impression

Med nebom in zemljo

  • Hibridni pogon v koni predstavlja vmesno pot med bencinsko ali dizelsko klasiko in popolnoma električnim pogonom
  • Bencinski in elektromotor ponujata skupno moč 104 kW (141 KM), menjalnik je robotiziran z dvema sklopkama
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 24. april 2021

Hyundaiev kompaktni križanec kona je hitro postal izjemen globalni hit, tako pri kupcih, ki iščejo cenovno sprejemljiv trendovski avtomobil, kot pri pogumnih pionirjih električnega pogona. Po mnenju številnih pa je vmes zazijala vrzel, ki jo je nedolgo nazaj zapolnil hibridni model.

»Klasični« hibridni pogonski sklop pomeni, da avtomobil lahko kratek čas vozi tudi le s pomočjo elektrike, a baterijski sklop ne omogoča zunanjega polnjenja. Pogonski sklop je izposojen iz ioniqa in ga sestavljata 1,6-litrski bencinski motor z neposrednim vbrizgom goriva in močjo 77 kW (105 KM) ter 32-kilovatni elektromotor. Sistemska moč tako znaša 104 kW (141 KM), kar je dovolj za pospešek do stotice v 11,6 sekunde. Čeprav je pri tovrstnih avtomobilih pogostejša izbira brezstopenjski samodejni menjalnik, so se pri Hyundaiu odločili za 6-stopenjski robotiziran menjalnik z dvojno sklopko, zaradi katerega je vožnja lahko veliko bolj dinamična, kot bi sicer pripisali tovrstnemu avtomobilu.

Od primerljivo zmogljivega turbodizla je dražji za več kot dva tisočaka, a omogoča (kratkotrajno) neslišno vožnjo le na elektriko.


Med testiranjem smo bili presenečeni, kako pogosto je bil v uporabi le električni del pogona, ki v idealnih pogojih zmore brez bencinske pomoči poganjati vse do 120 km/h, a smo se temu v praksi približali le enkrat. Verjetno tudi zato, ker kone med preizkusom nismo ravno ujčkali, a se poraba goriva na testu vseeno ni povzpela na več kot 6,4 litra.

Ugodna poraba, ki se ob zelo varčnem ravnanju mimogrede spusti pod pet litrov, je tudi razlog, da nas ni pretirano motil le 38-litrski rezervoar goriva. Ostale kone imajo namreč prostora za 50 litrov, a je bilo tu treba nekako narediti prostor za litij-ionski baterijski sklop s kapaciteto 1,56 kWh. Drugje se dodatni tovor ne pozna, saj je prtljažnik ostal enako velik kot pri ostalih izvedbah in meri spodobnih 378 litrov.

Če je hibridna kona vmesna pot med bencinskim in električnim pogonom, je po drugi strani neposredna tekmica varčnim dizelskim različicam. To se odraža tudi pri ceni (z 2.000 evri rednega popusta se cene začnejo pri 22.900 evrih), saj je hibrid od primerljivo zmogljivega dizla dražji le za dobra dva tisočaka. Za ta denar ne ponuja le možnosti neslišne vožnje, temveč precej bolj v prihodnost usmerjen pogled.
 

Hyundai kona 1.6 GDI hybrid impression
 Vozilo in motor križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.580 ccm, 77 kW (105 KM) pri 5.700/min, 147 Nm pri 4.000/min; Motor (električni): sinhronski, 32 kW (44 KM), 170 Nm; Menjalnik: samodejni z dvojno sklopko, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.165 x 1.800 x 1.550 mm; Medos. razdalja: 2.600 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1.421/529 kg; Prtljažnik: 378/1.316 l.
  Največja hitrost:  160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,6 s; Poraba goriva (EU): 3,9 l/100 km; Povprečje na testu: 6,4 l/100 km; Izpust CO2: 90 g/km.
  Cena:  osnovni model (1,0 T-GDI trend): 17.490 €, testno vozilo: 30.120 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana.
videz, vozne lastnosti, pogonski sklop

prostornost, delovanje nekaterih asistenčnih sistemov

brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.