Hyundai kona 1.6 GDI hybrid impression
Med nebom in zemljo
- Hibridni pogon v koni predstavlja vmesno pot med bencinsko ali dizelsko klasiko in popolnoma električnim pogonom
- Bencinski in elektromotor ponujata skupno moč 104 kW (141 KM), menjalnik je robotiziran z dvema sklopkama
Sobota, 24. april 2021
Hyundaiev kompaktni križanec kona je hitro postal izjemen globalni hit, tako pri kupcih, ki iščejo cenovno sprejemljiv trendovski avtomobil, kot pri pogumnih pionirjih električnega pogona. Po mnenju številnih pa je vmes zazijala vrzel, ki jo je nedolgo nazaj zapolnil hibridni model.
»Klasični« hibridni pogonski sklop pomeni, da avtomobil lahko kratek čas vozi tudi le s pomočjo elektrike, a baterijski sklop ne omogoča zunanjega polnjenja. Pogonski sklop je izposojen iz ioniqa in ga sestavljata 1,6-litrski bencinski motor z neposrednim vbrizgom goriva in močjo 77 kW (105 KM) ter 32-kilovatni elektromotor. Sistemska moč tako znaša 104 kW (141 KM), kar je dovolj za pospešek do stotice v 11,6 sekunde. Čeprav je pri tovrstnih avtomobilih pogostejša izbira brezstopenjski
samodejni menjalnik, so se pri Hyundaiu odločili za 6-stopenjski robotiziran menjalnik z dvojno sklopko, zaradi katerega je vožnja lahko veliko bolj dinamična, kot bi sicer pripisali tovrstnemu avtomobilu.
Od primerljivo zmogljivega turbodizla je dražji za več kot dva tisočaka, a omogoča (kratkotrajno) neslišno vožnjo le na elektriko.
Med testiranjem smo bili presenečeni, kako pogosto je bil v uporabi le električni del pogona, ki v idealnih pogojih zmore brez bencinske pomoči poganjati vse do 120 km/h, a smo se temu v praksi približali le enkrat. Verjetno tudi zato, ker kone med preizkusom nismo ravno ujčkali, a se poraba goriva na testu vseeno ni povzpela na več kot 6,4 litra.
Ugodna poraba, ki se ob zelo varčnem ravnanju mimogrede spusti pod pet litrov, je tudi razlog, da nas ni pretirano motil le 38-litrski rezervoar goriva. Ostale kone imajo namreč prostora za 50 litrov, a je bilo tu treba nekako narediti prostor za litij-ionski baterijski sklop s kapaciteto 1,56 kWh. Drugje se dodatni tovor ne pozna, saj je prtljažnik ostal enako velik kot pri ostalih izvedbah in meri spodobnih 378 litrov.
Če je hibridna kona vmesna pot med bencinskim in električnim pogonom, je po drugi strani neposredna tekmica varčnim dizelskim različicam. To se odraža tudi pri ceni (z 2.000 evri rednega popusta se cene začnejo pri 22.900 evrih), saj je hibrid od primerljivo zmogljivega dizla dražji le za dobra dva tisočaka. Za ta denar ne ponuja le možnosti neslišne vožnje, temveč precej bolj v prihodnost usmerjen pogled.
Hyundai kona 1.6 GDI hybrid impression |
Vozilo in motor: križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.580 ccm, 77 kW (105 KM) pri 5.700/min, 147 Nm pri 4.000/min; Motor (električni): sinhronski, 32 kW (44 KM), 170 Nm; Menjalnik: samodejni z dvojno sklopko, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.165 x 1.800 x 1.550 mm; Medos. razdalja: 2.600 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1.421/529 kg; Prtljažnik: 378/1.316 l. |
Največja hitrost: 160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,6 s; Poraba goriva (EU): 3,9 l/100 km; Povprečje na testu: 6,4 l/100 km; Izpust CO2: 90 g/km. |
Cena: osnovni model (1,0 T-GDI trend): 17.490 €, testno vozilo: 30.120 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana. |
videz, vozne lastnosti, pogonski sklop |
prostornost, delovanje nekaterih asistenčnih sistemov |
brez napak |