Avto.info
Iskalnik: Model:

Hyundai kona N

Zakaj bi se odpovedali užitkom?

  • Kona N združuje družinsko uporabnost in izrazito športnost – nekako v slogu golfa GTI
  • Dvolitrski turbo z 206 kW oziroma 280 »konji« jo do stotice izstreli v vsega 5,5 sekunde
  • Pogon je le na sprednji kolesi, a je zato precej cenejša od štirikolesno gnanih tekmecev
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 7. maj 2022

Če ste vi in vaša družina prerasli okvire klasične kombilimuzine, a se kljub temu ne želite odreči športnim vozniškim užitkom, je kona N morda prava izbira. Takšne športne križance zlahka preštejemo na prste ene roke – Hyundaievemu orožju v tem segmentu delajo družbo volkswagen T-roc R in premium audi SQ2 ter mini countryman JCW – je pa res, da so ti s 300 in več »konji« močnejši, tudi štirikolesni pogon imajo, a so s ceno krepko več kot 40 tisočakov dražji. Forda pume ST (s sprednjim pogonom in »le« 200 »konji«) pri nas še ni v ponudbi.

Hyundai kona N stane 38 tisočakov oziroma z nekaj malega opreme testnega vozila (ogrevanje zadnjih sedežev, zasilno rezervno kolo, barva) malenkost več. Motor, prisilno polnjen dvolitrski stroj z 206 kW (280 KM), je praktično enak kot v modelu i30 N in do stotice butne v petih sekundah in pol, res pa je, da je med vožnjo skozi ovinke kona po pričakovanjih za drobec manj natančna, tudi nagibanja je (vsaj z vozniškega sedeža sodeč) malce več.

Kona N je pisana na kožo tistim očetom (in mamicam), ki se kljub družinskim potrebam nočejo odreči športnim užitkom.


V primerjavi z običajno kono je vzmetenje precej trše (inženirji so med drugim še dodatno okrepili karoserijo in namestili zmogljivejše zavore ter 19-palčna kovana platišča s pnevmatikami pirelli P-zero) in omenjeno nagibanje zmanjša na minimum, a po drugi strani v običajnem režimu (normal, ta je najudobnejši med vsemi) še vedno dovolj učinkovito pobira razne udarce s ceste. Vzmetenje je nastavljivo in v programu sport (in še v posebej dirkaškem N) otrdi do te mere, da je vsakodnevna vožnja, milo rečeno, neudobna, a na gladki cesti ali celo na dirkaški stezi je prava izbira in občutno izboljša stik voznika s cesto. Volan je v vsakem primeru prijetno neposreden, natančen in dobro uravnotežen, za še boljšo trakcijo poskrbi delna (elektronska) zapora diferenciala. Pri brutalnem pospeševanju morate vseeno čvrsto poprijeti za volan, saj avtomobil takrat malce vleče levo in desno, pri izhodu iz zaprtih zavojev prav tako ni priporočljivo takoj do konca pritisniti na stopalko za plin oziroma moč dodajajte postopoma, da se izognete siljenju nosa proti zunanjemu robu. Nič nepričakovanega, zelo podobno je pri i30 N in nasploh vseh »večstokonjskih« avtomobilih z zgolj sprednjim pogonom.

Ob odločnem pritisku na stopalko za plin si turbo sicer vzame trenutek ali dva, da popolnoma prime, nekje do treh tisočakov niti ne pričakujte pretirane brutalnosti, višje pa stroj pokaže vse svoje zobe in telo pritisne ob naslonjalo sedeža. Če to ni dovolj, je tu še (rdeče obarvano) stikalo na volanu z oznako NGS (N Grin Shift), ki za 20 sekund moč poveča za dodatnih 10 »konj«, menjalnik v hipu prestavi v optimalno prestavo in optimizirano hitrost prestavljanja pospremi z brutalnimi rafali iz dveh zajetnih izpušnih cevi na zadku – delno podkrepljenimi z umetnim zvokom.

Sedenje je v primerjavi z drugimi križanci precej nizko – podobno kot v številko večji cupri formentor.


Menjalnik sicer deluje v več režimih in samodejno prilagaja prestavljanje. Pri običajni vožnji svoje delo opravlja presenetljivo umirjeno in gladko, v načinu N power shift (ob vsaj 90-odstotno pritisnjeni stopalki za plin) prepozna športne ambicije in s tem pri menjavi ohranja visok navor motorja, N track sense shift pa glede na način vožnje prepozna dirkaške pogoje steze in še dodatno skrajša čas menjave prestav. Skratka, po eni strani krotek in umirjen, po drugi športno hiter in oster, ko to potrebujete. Izbirate lahko tudi med tremi nastavitvami sistema ESP (popolnoma vklopljena, športni režim, ki dovoljuje nekaj drsenja, in popolnoma izklopljena), poleg delovanja ostalih komponent pa lahko izbirate še med različnimi nastavitvami ostalih sklopov – N je, seveda, najbolj športen, omogočeno je tudi individualno nastavljanje posameznih komponent, kot so ESP, odzivnost motorja, delovanje menjalnika, nastavitve diferenciala in trdota vzmetenja ter volana.

Ne, sploh ni zapleteno, hitro boste dobili občutek, kaj vam (in koni) v določenem trenutku in na določeni cesti najbolj paše. Ko se odpravite na družinski izlet, izberete običajni (udobni) režim, po ovinkasti cesti na poti v službo (ali kar tako) športnega, če se vam v nadzorovanih pogojih dirkališča ponudi priložnost priganjanja do skrajnih meja, pa je kona N odličen parter za izpolnitev tudi takšnih strasti.
 

Hyundai kona N
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.998 ccm, 206 kW (280 KM) pri 5.500–6.000/min, 392 Nm pri 2.000–4.700/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.215 x 1.800 x 1.565 mm; Medos. razdalja: 2.600 mm; Pnevmatike: 235/40 R19; Masa/nosilnost: 1.585/500 kg; Prtljažnik: 361–1.143 l.
  Največja hitrost:  240 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,5 s; Poraba goriva (WLTP): 8,5 l/100 km; Povprečje na testu: 11,5 l/100 km; Izpust CO2: 194 g/km.
  Cena:  osnovni model (kona 1.0 T-GDI 120 trend): 19.490 €, testno vozilo: 38.540 €; Hyundai Avto Trade, d. o. o., Ljubljana.
motor, vozne lastnosti, zanesljiva lega na cesti, položaj za volanom  precej skromna prostornost zadnjih sedežev in prtljažnika, glasnost pri višjih hitrostih brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.