Hyundai kona electric 64 kWh impression
Ni več razloga za dvom
- Kona dokončno premaguje največje zadržke in strahove pred električnimi avtomobili
- Z enim polnjenjem brez težav prevozi približno 450 kilometrov ali celo več
- Ob upoštevanih 7.500 evrih subvencije stane dobrih 36 tisočakov
Nedelja, 7. april 2019
Ni bil niti prvi niti vodilni. Pred kakšnim desetletjem so prve resnejše korake v smeri električne mobilnosti začele ubirati druge znamke – Hyundaia ni bilo med njimi. A ko so stopili na to pot, so zakorakali zelo odločno – tako z ioniqom kot z električno kono, ki je z zasnovo majhnega križanca in dosegom skoraj 500 kilometrov pošteno zalučala rokavico.
Skoraj 500 kilometrov z enim polnjenjem? Da! Po uradnih podatkih in meritvah v skladu z aktualnim ciklom WLTP 482 kilometrov. V praksi mogoče kakšnega manj, a tam nekje približno 450 zagotovo, in še kakšen za rezervo ostane. Baterija ima kapaciteto kar 64 kWh, zato je polnjenje popolnoma izpraznjene baterije dolgotrajnejše – vgrajena polnilna enota z močjo 7,2 kW obljublja slabih deset ur, zato omejitev običajno predstavlja zmogljivost hišnega električnega omrežja – tako, čez palec, če
električni avtomobil z dosegom 200 kilometrov doma napolnite v šestih do osmih urah, jih popolnoma izpraznjena kona zahteva 12 do 15, lahko tudi več. Seveda ni nujno, da jo izpraznite do konca; če jo zvečer priklopite nekje na polovici, bo zjutraj napolnjena (in zaradi možnosti nastavitve vnaprejšnjega ogrevanja kabine tudi prijetno topla, ko sedete vanjo). Lahko pa jo polnite samo enkrat na teden …
Strah pred premajhnim dosegom je eden največjih zadržkov pri nakupu električnega avtomobila, ki pa ga kona uspešno premaguje.
Velik doseg potrjuje testna poraba, saj smo na sto prevoženih kilometrov v povprečju porabili 14,4 kWh električne energije oziroma toliko, kot navajajo uradni podatki. Pri tem velja omeniti, da smo se držali osnovnih načel varčne vožnje, a brez pretiravanja in nikakor ne za vsako ceno – pri pospeševanjih ali med vožnjo v klanec smo pač sledili hitrejšemu tempu prometa in tudi pri prehitevanjih stopalko pritisnili do konca.
In takrat kona resnično »skoči«! 150 kW (204 KM) največje moči in bogat navor, ki je na voljo praktično takoj, ko speljete, pač nista od muh in tudi zahtevnejšemu vozniku ne puščata odprtih želja. V drugi smeri lahko z ročicama na volanskem obroču izbirate med štirimi intenzivnostmi regeneracije energije (od popolnoma brez, kar omogoča jadranje, do tretje stopnje, pri kateri se prižgejo tudi zavorne luči), v povezavi z aktivnim tempomatom pa se ta samodejno prilagaja glede na spredaj vozeče
vozilo. Tudi ob izklopljenem tempomatu sistem zazna, da vozilo pred vami zavira, zato z regeneracijo začne ustrezno zmanjševati hitrost. Ne gre za samodejno vožnjo (niti ob učinkovitem sistemu za vožnjo po svojem pasu), temveč za zelo dobrodošlo in resnično uporabno podrobnost.
Strošek električne energije je, odvisno od tarife, približno 1,5 do dva evra na sto prevoženih kilometrov.
Tudi na drugih področjih je električna kona vsakdanje uporaben avtomobil, saj električne komponente (baterija) prav nič ne posegajo v notranjo prostornost ali udobje – niti v kabini niti v prtljažniku, ki je v skladu s pričakovanji pri teh dobre štiri metre dolgih križancih. Baterija je namreč nameščena na spodnji strani vozila oziroma pod njegovim dnom, kar pozitivno vpliva na nizko težišče, a po drugi strani zmanjšuje oddaljenost od tal. To v praksi pomeni, da utegnete pri kakšnih bolj
terenskih apetitih (čemur kona v osnovi, roko na srce, ni namenjena) hitreje podrsati po tleh, po drugi strani nizko težišče blagodejno vpliva na dobre, precej dinamično obarvane vozne lastnosti in zanesljivo lego na cesti. Nasploh med vožnjo vseskozi pušča vtis čvrstega in solidnega avtomobila, ki se ne brani niti kakšnih hitreje odpeljanih ovinkov in pri tem ne žrtvuje vsakodnevnega udobja ter blaženja udarcev s ceste. Le pnevmatike z nizkim kotalnim uporom imajo malce slabši oprijem in na
spolzki podlagi se pogonska kolesa utegnejo hitro zavrteti v prazno, preden jih precej grobo ukroti varnostna elektronika.
Garancija je standardnih Hyundaievih pet let brez omejitve prevoženih kilometrov, na baterijo pa osem let oziroma 200 tisoč kilometrov.
Kona je temeljito založena z vsemi sodobnimi varnostnimi pripomočki in drugi opremo, najbogatejši paket impression med drugim serijsko zajema resnično zmogljiv avdio sistem, celovite led žaromete, navigacijski sistem, zaslon hud za prikazovanje podatkov in ogrevana sprednja sedeža ter volanski obroč. Doplačati je mogoče le za usnjene sedeže in dvobarvno kombinacijo zunanjosti.
Takšna, najbogatejše opremljena in zmogljivejša izvedba (na voljo je tudi šibkejša različica z baterijo kapacitete 39,2 kWh, dosegom 312 kilometrov in motorjem moči 100 kW) po ceniku stane 43.800 evrov oziroma z upoštevano subvencijo 36.300 evrov. S tem res ni med najcenejšimi električarji, a glede na zmogljivosti in doseg nudi zelo dobro razmerje med ceno in dobljenim.
Hyundai kona electric 64 kWh impression |
Vozilo in motor: križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: električni, 3-fazni sinhroni, 150 kW (204 KM) pri 2850-6000/min, 395 Nm pri 1000–2850/min; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4180 x 1800 x 1570 mm; Medos. razdalja: 2600 mm; Pnevmatike: 215/55 R17; Masa/nosilnost: 1760/485 kg; Prtljažnik: 332–1114 l. |
Največja hitrost: 167 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,6 s; Poraba energije (EU): 14,3 kWh/100 km; Povprečje na testu: 14,4 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km. |
Cena: osnovni model (kona electric 39,2 kWh style): 34.800 €, testno vozilo: 44.900 €; Hyundai Avto Trade, d. o. o., Ljubljana. |
doseg, zmogljivosti, vsakdanja uporabnost | manjša oddaljenost od tal | brez napak |