Avto.info
Iskalnik: Model:

Hyundai santa fe 2.2 CRDi 8AT 4WD impression

Pravi zastavonoša

  • Četrti santa fe je napredoval v vseh pogledih
  •  Napredek se kaže tako pri materialih in ergonomiji kot pri asistenčnih sistemih
  •  Z močnejšim turbodizlom in opremo na premijski ravni je treba zanj odšteti 52 tisočakov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Petek, 7. junij 2019

Ko je santa fe pred 20 leti prišel na svet, je bil Hyundaiev prvi športni terenec. Medtem je korejski proizvajalec zrasel v vseh pogledih in tudi na stari celini postal ugledna znamka. Santa fe četrte generacije je tu trenutno njegov zastavonoša in lepo kaže, kaj Korejci zmorejo.

Oblika njihovih avtomobilov se je v zadnjem času zelo približala okusu evropskih kupcev. Kar je, če malce posplošimo, prineslo bolj tradicionalistične in preprostejše oblikovne poteze. To velja tudi za novi santa fe, pri katerem so si oblikovalci dali duška predvsem na sprednjem delu, ki ga krasijo bolj drzne linije z žarometi v dveh višinah (podobno kot pri koni) in kromirano letvico čez celo širino avtomobila. Bočna linija je impozantna, streha pa ravna praktično do zadka, kar jasno kaže, da je avtomobil oblikovan z mislijo na notranjo prostornost in možnost tretje vrste sedežev.

S prostornostjo, kakovostjo izdelave in bogato opremo diha za ovratnik dražjim premijskim modelom.


In res, zadaj se nad prostornostjo ne moremo pritoževati. Prostora je dovolj v vse smeri, dovolj udobno se sedi tudi na sredini, saj so tla skoraj popolnoma ravna. Sedeži so vzdolžno pomični, imajo nastavljiv naklon naslona in ponujajo ogrevanje, ki je pri usnjenih sedežih vedno dobrodošlo. Tu sta nas zmotila le razmeroma težko dostopna in zato precej nepraktična pritrdišča isofix za otroške sedeže. 

Testni primerek ni imel tretje vrste sedežev, temveč le velik prtljažnik, ki v osnovni postavitvi meri zelo solidnih 625 litrov. Zaradi blatniških košev, ki se zajedata vanj v spodnjem delu, ni čisto pravilno oblikovan. Poleg tega je zaščita blatnikov izdelana iz trde plastike, ki je videti precej občutljiva na praske.

Vlogo zastavonoše santa fe bolj suvereno upraviči spredaj, kjer dobimo vtis premijskega izdelka. Praktično vsi materiali so kakovostni in prijetni na otip. Tršo plastiko najdemo le na delu sredinske konzole. Ergonomija voznikovega prostora je zelo dobra, gumbi in stikala so logično razporejeni, oprema je na premijski ravni. Veliki korejec z najbogatejšim paketom opreme impression namreč serijsko ponuja praktično vse, kar si lahko zamislimo pri avtomobilih za navadne smrtnike, od multimedijske naprave z navigacijo in zelo odzivnim zaslonom na dotik, projiciranja podatkov na vetrobransko steklo in aktivnih bi-led žarometov do ogrevanih, hlajenih in električno nastavljivih sprednjih sedežev. Omeniti velja tudi bogato varnostno opremo, ki že pri paketu nižje (limited) med drugim vključuje sisteme smart sense z opozarjanjem na prečni pomet zadaj in sistemom za varno izstopanje zadaj, ki zaklene zadnja vrata, če zazna prihajajoče vozilo. Paket impression varnost še dodatno poveča s sistemom za opozarjanje na potnike na zadnjih sedežih, ki lahko prepreči nepotrebne tragedije. Z izbiro opcijskega samodejnega menjalnika, za katerega je treba odšteti 2.800 evrov, pa avtomobil dobi še prilagodljivi tempomat s funkcijo samodejne zaustavitve in speljevanja, aktivni sistem za ohranjanje smeri in sistem surround view monitor s 360-stopinjskim pogledom okoli vozila. Z naštetim je santa fe varen, udoben in uporabniku prijazen tako na avtocesti, kjer omogoča sproščena križarjenja, kot v mestu, kjer kljub zajetnim meram poskrbi, da parkiranje ne postane nočna mora.

Med drugim opozarja na potnike na zadnjih sedežih in ne dovoli odpreti zadnjih vrat, če zazna prihajajoče vozilo.


Kaj pa ostalo? Podvozje je naklonjeno udobju, a je obenem dovolj čvrsto, da v ovinkih ne dovoljuje pretiranega nagibanja karoserije. Osemstopenjski samodejni menjalnik z obvolanskima ročicama za ročno pretikanje deluje hitro in logično. Turbodizelski stroj z 2,2-litra prostornine in 147 kilovati (200 KM) je primerno zmogljiv in suveren že pri nizkih vrtljajih. Pri pospeševanju se začuti nekaj dizelske grobosti, ki v potovalnem režimu popolnoma izzveni. Navor se na vsa štiri kolesa prenaša popolnoma samodejno, kar omogoča sproščeno vožnjo tudi na bolj spolzkih podlagah. Poleg tega je za vožnjo po strmih klancih na voljo sistem za nadzorovani spust. Pri predhodnem modelu nas je zmotila razmeroma velika poraba goriva. Novinec je malce bolj gospodaren, a se z devetimi litri testnega povprečja kljub vsemu ne more ravno hvaliti.

Z dobrimi 50 tisočaki, kolikor je treba odšteti za popolno opremljen primerek, se santa fe morda res ne zdi poceni, a za ta znesek ponuja veliko več kot marsikateri primerljiv premijski model in lahko brez težav igra vlogo zastavonoše svoje znamke v Evropi.
 

Hyundai santa fe 2.2 CRDi 8AT 4WD impression 
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2199 ccm, 147 kW (200 KM) pri 3800/min, 440 Nm pri 1750/min, Nm; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4770 x 1890 x 1705 mm; Medos. razdalja: 2765 mm; Pnevmatike: 235/55 R19; Masa/nosilnost: 1930/477 kg; Prtljažnik: 625–1695 l.
  Največja hitrost:  203 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,4 s; Poraba goriva (EU): 7,5/5,6/6,3 l/100 km; Povprečje na testu: 9,1 l/100 km; Izpust CO2: 165 g/km.
  Cena:  osnovni model (2.0 CRDi style): 34.900 €, testno vozilo: 52.120 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, oprema, kakovost izdelave  poraba goriva brez napak

Oddaj komentar

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Konkurenčni avtomobilski proizvajalci so Tesli plačali skupno kar 9 milijard dolarjev

Tesla je lani s prodajo emisijskih 'odpustkov' proizvajalcem avtomobilov, ki niso iz
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.