Hyundai santa fe 2.2 CRDi 8AT 4WD impression
Pravi zastavonoša
- Četrti santa fe je napredoval v vseh pogledih
- Napredek se kaže tako pri materialih in ergonomiji kot pri asistenčnih sistemih
- Z močnejšim turbodizlom in opremo na premijski ravni je treba zanj odšteti 52 tisočakov
Petek, 7. junij 2019
Ko je santa fe pred 20 leti prišel na svet, je bil Hyundaiev prvi športni terenec. Medtem je korejski proizvajalec zrasel v vseh pogledih in tudi na stari celini postal ugledna znamka. Santa fe četrte generacije je tu trenutno njegov zastavonoša in lepo kaže, kaj Korejci zmorejo.
Oblika njihovih avtomobilov se je v zadnjem času zelo približala okusu evropskih kupcev. Kar je, če malce posplošimo, prineslo bolj tradicionalistične in preprostejše oblikovne poteze. To velja tudi za novi santa fe, pri katerem so si oblikovalci dali duška predvsem na sprednjem delu, ki ga krasijo bolj drzne linije z žarometi v dveh višinah (podobno kot pri koni) in kromirano letvico čez celo širino avtomobila. Bočna linija je impozantna, streha pa ravna praktično do zadka, kar jasno kaže,
da je avtomobil oblikovan z mislijo na notranjo prostornost in možnost tretje vrste sedežev.
S prostornostjo, kakovostjo izdelave in bogato opremo diha za ovratnik dražjim premijskim modelom.
In res, zadaj se nad prostornostjo ne moremo pritoževati. Prostora je dovolj v vse smeri, dovolj udobno se sedi tudi na sredini, saj so tla skoraj popolnoma ravna. Sedeži so vzdolžno pomični, imajo nastavljiv naklon naslona in ponujajo ogrevanje, ki je pri usnjenih sedežih vedno dobrodošlo. Tu sta nas zmotila le razmeroma težko dostopna in zato precej nepraktična pritrdišča isofix za otroške sedeže.
Testni primerek ni imel tretje vrste sedežev, temveč le velik prtljažnik, ki v osnovni postavitvi meri zelo solidnih 625 litrov. Zaradi blatniških košev, ki se zajedata vanj v spodnjem delu, ni čisto pravilno oblikovan. Poleg tega je zaščita blatnikov izdelana iz trde plastike, ki je videti precej občutljiva na praske.
Vlogo zastavonoše santa fe bolj suvereno upraviči spredaj, kjer dobimo vtis premijskega izdelka. Praktično vsi materiali so kakovostni in prijetni na otip. Tršo plastiko najdemo le na delu sredinske konzole. Ergonomija voznikovega prostora je zelo dobra, gumbi in stikala so logično razporejeni, oprema je na premijski ravni. Veliki korejec z najbogatejšim paketom opreme impression namreč serijsko ponuja praktično vse, kar si lahko zamislimo pri avtomobilih za navadne smrtnike, od multimedijske
naprave z navigacijo in zelo odzivnim zaslonom na dotik, projiciranja podatkov na vetrobransko steklo in aktivnih bi-led žarometov do ogrevanih, hlajenih in električno nastavljivih sprednjih sedežev. Omeniti velja tudi bogato varnostno opremo, ki že pri paketu nižje (limited) med drugim vključuje sisteme smart sense z opozarjanjem na prečni pomet zadaj in sistemom za varno izstopanje zadaj, ki zaklene zadnja vrata, če zazna prihajajoče vozilo. Paket impression varnost še dodatno poveča s
sistemom za opozarjanje na potnike na zadnjih sedežih, ki lahko prepreči nepotrebne tragedije. Z izbiro opcijskega samodejnega menjalnika, za katerega je treba odšteti 2.800 evrov, pa avtomobil dobi še prilagodljivi tempomat s funkcijo samodejne zaustavitve in speljevanja, aktivni sistem za ohranjanje smeri in sistem surround view monitor s 360-stopinjskim pogledom okoli vozila. Z naštetim je santa fe varen, udoben in uporabniku prijazen tako na avtocesti, kjer omogoča sproščena križarjenja,
kot v mestu, kjer kljub zajetnim meram poskrbi, da parkiranje ne postane nočna mora.
Med drugim opozarja na potnike na zadnjih sedežih in ne dovoli odpreti zadnjih vrat, če zazna prihajajoče vozilo.
Kaj pa ostalo? Podvozje je naklonjeno udobju, a je obenem dovolj čvrsto, da v ovinkih ne dovoljuje pretiranega nagibanja karoserije. Osemstopenjski samodejni menjalnik z obvolanskima ročicama za ročno pretikanje deluje hitro in logično. Turbodizelski stroj z 2,2-litra prostornine in 147 kilovati (200 KM) je primerno zmogljiv in suveren že pri nizkih vrtljajih. Pri pospeševanju se začuti nekaj dizelske grobosti, ki v potovalnem režimu popolnoma izzveni. Navor se na vsa štiri kolesa prenaša
popolnoma samodejno, kar omogoča sproščeno vožnjo tudi na bolj spolzkih podlagah. Poleg tega je za vožnjo po strmih klancih na voljo sistem za nadzorovani spust. Pri predhodnem modelu nas je zmotila razmeroma velika poraba goriva. Novinec je malce bolj gospodaren, a se z devetimi litri testnega povprečja kljub vsemu ne more ravno hvaliti.
Z dobrimi 50 tisočaki, kolikor je treba odšteti za popolno opremljen primerek, se santa fe morda res ne zdi poceni, a za ta znesek ponuja veliko več kot marsikateri primerljiv premijski model in lahko brez težav igra vlogo zastavonoše svoje znamke v Evropi.
Hyundai santa fe 2.2 CRDi 8AT 4WD impression |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2199 ccm, 147 kW (200 KM) pri 3800/min, 440 Nm pri 1750/min, Nm; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4770 x 1890 x 1705 mm; Medos. razdalja: 2765 mm; Pnevmatike: 235/55 R19; Masa/nosilnost: 1930/477 kg; Prtljažnik: 625–1695 l. |
Največja hitrost: 203 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,4 s; Poraba goriva (EU): 7,5/5,6/6,3 l/100 km; Povprečje na testu: 9,1 l/100 km; Izpust CO2: 165 g/km. |
Cena: osnovni model (2.0 CRDi style): 34.900 €, testno vozilo: 52.120 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana. |
prostornost, oprema, kakovost izdelave | poraba goriva | brez napak |