Avto.info
Iskalnik: Model:

Hyundai tucson 1.6 CRDi MHEV 136 7DCT 4WD impression

Adutov mu zlepa ne zmanjka

  • Hyundai tucson je oblikovno prav gotovo eden najdrznejših križancev
  • Obenem ga odlikujejo nadpovprečna prostornost, kakovost in zelo dobra tehnika
  • V najbogatejši različici, brez dodatne opreme in popusta, stane slabih 40 tisočakov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 22. maj 2021

Ni prav veliko avtomobilov, ki bi še pred dejanskim prihodom na trg poželi toliko zanimanja javnosti, kot je je novi tucson. To prav gotovo lahko pripišemo njegovi zelo dobri zapuščini, ki so jo s solidnostjo na vseh področjih in s tem povezanim ugledom zgradili njegovi predhodniki, pa tudi obliki, ki z drznostjo opazno prekaša tekmece.

Zgodba se nadaljuje v notranjosti, ki je izdatno digitalizirana … Mar nismo pri prejšnji generaciji hvalili ravno tegá, da hyundai prisega na pravšnjo kombinacijo zaslonov, klasičnih stikal in gumbov? Žal ne več. Pred voznikom je v armaturno ploščo namesto klasičnih merilnikov vtisnjen 10,3-palčni zaslon, še en enako velik je na sredinski konzoli. Oba sta lahko berljiva, ostre grafike, logičnih menijev in gladkega delovanja. To ju uvršča v sam vrh – le drobec za volkswagna in precej pred peugeota, na primer. Do tu še nekako gre, precej bolj zmotijo navidezna, na dotik občutljiva stikala pod enotno površino, saj morate med vožnjo odvrniti pogled s ceste, da jih natančno pritisnete in se prepričate, če ste jih res. Pa še to – če že, bi oblikovalci zaslon in prikazovalnik klimatske naprave združili pod enim kosom …

Pretirana digitalizacija nas ni navdušila, saj je ta preprosto manj funkcionalna od klasike.


Ne glede na to je kakovost na visoki ravni, mehka plastika je povsod tam, kjer mora biti, celo nekaj blaga je na armaturni plošči (v doplačilnem paketu edition). Sedi se zelo dobro, saj je volanski obroč izdatno nastavljiv, prav tako voznikov sedež (električno), zato ni težko najti idealnega položaja. Prostora je resnično veliko in celo tisti, ki ste v mladosti res pridno jedli, ne boste imeli nikakršnih zadreg – niti v širino. Nič drugače ni na zadnji klopi – dva odrasla se bosta zelo dobro počutila. Predvsem v višino je presenetljivo veliko prostora, stopala lahko potisnete pod sprednja sedeža. Štirje precej nad 1,8 metra torej sedijo brez kakršnih koli zadreg. Prtljažnik? Prav tako med večjimi. V kombinaciji z najbogatejšim paketom so vrata električno pomična, odpirate jih lahko z brco pod zadnji odbijač.

Dizelskih 136 »konj« se na papirju morda ne zdi veliko, a v praksi so ob pomoči elektrike zelo živahni.


Testnega tucsona je poganjal 1,6-litrski turbodizel s 100 kW (136 KM) in blago hibridno tehnologijo. Zaradi nje vseskozi deluje zelo prepričljivo, saj elektrika po potrebi dodaja svojih 12 kW (16 KM) in 55 Nm, s tem poskrbi za zelo zvezno in tekoče delovanje ter po drugi strani povečuje učinkovitost. V režimu eco (tu sta še uravnoteženi normal in nekaj bolj izostreni sport) omogoča jadranje in zgodnejši izklop motorja med (oziroma tik pred) postankom. Motor se z menjalnikom, 7-stopenjsko dvosklopčno avtomatiko, dobro ujame, je pa res, da si ta zna včasih vzeti kakšen trenutek več – predvsem pri do konca pritisnjeni stopalki za plin (kick-down).

Podvozje je dobro uravnoteženo, sicer nekoliko glasnejše in trše – zlasti pri kratkih udarcih in vožnji čez ostrejše neravne, kar lahko pripišemo velikim platiščem in pnevmatikam nižjega preseka. Brez skrbi, udobja je dovolj, čvrstejše podvozje pa bo zadovoljilo tudi zahtevnejšega voznika, saj tucson vseskozi zanesljivo in natančno leži na cesti, brez kakšnega posebnega nagibanja ali pozibavanja. Volan je lahkoten, pohvalno natančen in lepo odziven, pogon je bil pri testnem vozilu speljan na vsa štiri kolesa, kar lego na cesti še dodatno izboljša. Verjetno ni odveč poudariti, da premore zaporo srednjega diferenciala in sistem za samodejno zaviranje po klancu navzdol.

Nasploh v kombinaciji z najbogatejšo opremo in nekaj doplačili tucson zajema tako rekoč vse – elektronsko podprto vzmetenje, usnje, panoramsko stekleno streho … vključno s celovito paleto varnostnih pripomočkov in sistemov, ki delujejo zelo zanesljivo in nemoteče, razen morda preveč odločnega sistema za vožnjo znotraj voznega pasu. Vse našteto se na koncu pozna pri ceni, ki v primeru testnega vozila kljub popustu presega 40 tisočakov.
 

Hyundai tucson 1.6 CRDi MHEV 136 7DCT 4WD impression
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, 100 kW (136 KM) pri 4.000/min, 320 Nm pri 2.000–2.500/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.500 x 1.865 x 1.650 mm; Medos. razdalja: 2.680 mm; Pnevmatike: 235/50 R19; Masa/nosilnost: 1.665/555 kg; Prtljažnik: 546–1.725 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,6 s; Poraba goriva (WLTP): 5,7 l/100 km; Povprečje na testu: 6,7 l/100 km; Izpust CO2: 137 g/km.
  Cena:  osnovni model (tucson 1.6 T-GDI 150 trend): 25.990 €, testno vozilo: 44.220 €; Hyundai Avto Trade, d. o. o., Ljubljana.
motor, vozne lastnosti, sedeži, prostorna in kakovostna notranjost sredinska konzola brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.