Jeep renegade 1.6 multijet TCT limited
Urbani stezosledec
- Najmanjši jeep je v pravi konfiguraciji lahko pravi terenski mojster, obenem ponuja mestno uporabnost
- Turbodizel z 88 kW (120 KM) poganja le sprednji kolesi, poskočnost in uporabnost zagotavlja dvosklopčni menjalnik
- Ponuja ogromno sodobnih pripomočkov, ki močno dvignejo ceno
Nedelja, 3. november 2019
Ime mu je renegade, po naše odpadnik, kar mu zelo pristaja. Pa ne zato, ker bi bil tako drugačen od ostalih avtomobilov znamke Jeep, temveč zato, ker je tako zelo drugačen od vseh ostalih tako velikih terencev. Preprosto povedano je najmanj pomehkužen med njimi. Jasno, saj je vendar pripadnik klana, ki je dal ime vsem terenskim vozilom!
Biti džip danes pomeni vse prej kot le zmožnost premagovanja terenskih ovir. Renegade se je trendom prilagodil tako s primerno stopnjo udobja kot s kompaktnostjo in s tem hitro postal najbolje prodajan evropski jeep. V dolžino meri le 424 centimetrov, a na prvi pogled ni ravno malček. Verjetno zaradi izdatno robustnih potez, ki jih pri običajnih športnih terencih ne srečamo. Tudi po nedavni prenovi, ki mu je prinesla danes skoraj nepogrešljive luči led, malce drugačne odbijače in 19-palčna platišča. Ta so na voljo prvič, na njih pa renegade postane še nekoliko bolj možat.
Čeprav ima kar 20-centimetrsko oddaljenost od tal in terenu prijazne kratke previse, ni nujno pravi terenec. Na voljo je namreč v zelo različnih konfiguracijah, od izvedbe trailhawk, ki živi za brezpotje, do urbanemu okolju primernih različic s pogonom na sprednji kolesi. Mi smo testirali prav takšno, s skromnim 1,6-litrskim turbodizlom pod pokrovom. Povezan s hitrim 6-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko (TCT) je poskočen tudi z 88 kilovati moči (120 KM). Še posebej v mestu mu zlepa ne
zmanjka živahnosti, medtem ko na avtocesti sicer vzorno hitro doseže potovalno hitrost, a zna biti pri tem malenkost preveč hrupen. Svoje k temu doda škatlasta oblika, tudi precejšnja masa (1430 kilogramov) vzame svoj davek. Torej precej visoko testno povprečje pri porabi ne more biti presenečenje.
Z impozantno in robustno zunanjostjo dobro skriva, da je v tej pogonski konfiguraciji nastavljen precej mestno.
Če je odpadnik na drugih področjih, se je v kabini lepo pokoril zahtevam sodobnih kupcev. Po novem ima več odlagalnih mest, kabina pa je odeta v nekoliko prijetnejše materiale. Tanjša A-stebrička zagotovita boljšo preglednost, ki pride prav, če pozornost ni preveč usmerjena v posodobljen multimedijski sistem uconnect. Ta prvič ponuja možnost zrcaljenja pametnega telefona (Apple Car Play in Android Auto) in je v celem pregleden ter hitro delujoč. Ker so več ali manj vse funkcije v sklopu
multimedijskega sistema, je na armaturni plošči malo drugih gumbov. Pod velikim zaslonom na dotik so komande za upravljanje s klimatsko napravo, sicer pa se največ dogaja na volanskem obroču. Tam je gumbov spredaj in na zadnji strani toliko, da bi se zmedel še voznik formule 1, a smo se logike upravljanja hitro privadili. Ob samodejnem menjalniku tako skorajda ni potrebe, da bi med vožnjo roki zapustili volan.
Voznikovo (ne)zbranost sicer spremlja in po potrebi prekine nabor elektronskih pomagal, kot so sistem za opozorilo pri nenamerni zapustitvi voznega pasu, sistem za prepoznavanje prometnih znakov in tipalo za preprečitev trka. Kar nekaj takšnih je vgrajenih serijsko, precej pa jih je treba doplačati, kar lahko ceno popelje v višave. Akcijskih 17.990 za najbolj osnovni model se hitro izgubi in konča pri zasoljenih 34.706 evrih.
Jeep renegade 1.6 multijet TCT limited |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1598 ccm, 88 kW (120 KM) pri 3750/min, 320 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni z dvojno sklopko (TCT), 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5 |
Velikost: 4236 x 1805 x 1697 mm; Medos. razdalja: 2570 mm; Pnevmatike: 215/55 R19; Masa/nosilnost: 1430/565 kg; Prtljažnik: 351–1297l. |
Največja hitrost: 179 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,2 s; Poraba goriva (EU): 5,8/4,4/5,0 l/100 km; Povprečje na testu: 7,7 l/100 km; Izpust CO2: 130 g/km. |
Cena: osnovni model (1.0 T3 GSE sport): 19.990 €, testno vozilo: 34.706€; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana. |
videz, robustnost, udobje | cena testnega vozila, poraba | brez napak |