Avto.info
Iskalnik: Model:

Kia Xceed 1.4 T-GDi EX stream

TEST IN OCENA: Kia Xceed 1.4 T-GDi EX stream

  • Od običajnega petvratnega ceeda se konkretno oblikovno razlikuje, vsebina pod karoserijo pa je zelo podobna
  • Živahen turbobencinar mu je pisan na kožo, še boljši bi bil s samodejnim menjalnikom
  • Več kot 18-centimetrski odmik od tal mu omogoča nekaj terenske svobode
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 22. avgust 2020

Kombilimuzinski in karavanski ceed sta že več kot desetletje ključna stebra prodaje Kie na evropskih tleh, velik del zaslug za uspeh pa nosijo tudi razni derivati. Pred desetletjem je skupno letno prodajo v Evropi prek stotisočice porinil trivratni procee'd, pri aktualni generaciji pa vlogo vlečnega konja predajajo novicu Xceed.

Kot že ime pove, gre za terensko oziroma bolje rečeno križano različico ceeda. A pri Kii se tovrstnega derivata niso lotili po bližnjici – z nekaj plastičnimi obrobami in dodatnim centimetrom oddaljenosti od tal. Preobrazba je bila temeljita, menda celo tako, da so od običajnega ceeda ostala le sprednja vrata. Rezultat je atraktiven križanec s kar 18,4-centimetrsko oddaljenostjo karoserije od tal. Ta sicer pomeni, da brez strahu zapelje tudi na manj urejeno vozišče, a z veliko mero zdrave pameti, saj nima štirikolesnega pogona ali kakšnih posebnih elektronskih plezalnih pomagal.

Močno drugačna zunanjost daje misliti, da je samosvoja tudi kabina, a je na las podobna tistim v ostalih. To še zdaleč ni slabo, ampak odlično, tako z vidika ergonomije kot izdelave in udobja. Pri Kii so dobro naštudirali, česa si evropski kupci želimo. Konec koncev so številni njihovi modeli zasnovani in narejeni na stari celini. Tudi glede prostornosti lahko rečemo, da je ta avtomobil pozitivno presenetil. Sledenje trendom namreč velikokrat pomeni iskanje kompromisov, največkrat pri prostornosti. A Xceed solidno poskrbi za vse potnike, tudi pet, če je sila. S 426 litri je nad pričakovanji tudi prtljažni prostor. Ta sicer nima dodatnega predala v dnu, saj je tam rezervno kolo. Dostop do prtljažnega prostora je dober, vrata se visoko odpirajo, le nakladalni rob je nekoliko previsok. Žrtev oblike, pač.

V primeru izbire Kia financiranja je natanko tak Xceed 7.600 evrov cenejši kot po rednem ceniku, kar pomeni, da stane zmernih 22.910. 


Kot omenjeno, Xceed v ponudbi nima štirikolesnega pogona, a je ponudba pogonskih možnosti vseeno raznolika. Dve sta dizelski in tri bencinske. Mi smo preizkusili srednjo bencinsko izvedbo, torej 1,4-litrski prisiljeno polnjen motor, ki zmore 103 kilovate (140 KM). V povezavi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom z razmeroma dolgimi prestavnimi razmerji ni ponujal športnosti, a je vseeno dovolj zmogljiv, da se Xceed dovolj hitro zgane z mesta. Po naši presoji je ta motor osnovna izbira za vse tiste, ki niso zelo umirjeni in varčni vozniki, saj bodo malce bolj razigrani ob izbiri vstopnega trivaljnika hitro želeli več, motor pa tudi … več goriva. A o litrskem bencinarju več prihodnjič, ko bo na vrsti za test. Tovarniški podatki tokratne izbire potrjujejo, da je zmerno zmogljiva srednja izbira. Pospešek do stotice traja nekaj manj kot deset sekund, merilnik hitrosti pa niti na nemškem autobahnu ne preseže 200 km/h. Ob tovrstnem priganjanju je poraba goriva primerno velika, nežna noga pa lahko vozi tudi s šestimi litri. Mi se nismo vedno mogli upreti dobri vodljivosti in odzivnosti, čeprav z nekoliko mehkejšim podvozjem kot pri ceedu, zato je povprečna poraba na koncu testa znašala 8,2 litra.

Lahko rečemo, da je ceed plod pametne strategije Kie ali pa uspeh vseh derivatov pripišemo kakšnemu čarobnemu uroku. Niti ni pomembno, glavno je, da je Xceed dokazal, da je in bo upravičeno navduševal slovenske kupce. Tudi s ceno, ki za testno različico v primeru financiranja znaša manj kot 23 tisočakov, ob izbiri vozila iz zaloge pa lahko še precej manj.
 

Kia Xceed 1.4 T-GDi EX stream
 Vozilo in motor križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1353 ccm, 103 kW (140 KM) pri 6000/min, 242 Nm pri 1500/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen.
  Velikost:  4395 x 1826 x 1495 mm; Medos. razdalja: 2650 mm; Pnevmatike: 235/45 R18; Masa/nosilnost: 1345/570 kg; Prtljažnik: 426–1378 l.
  Največja hitrost:  200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,4 s; Poraba goriva (WLTP): 6,7 l/100 km; Povprečje na testu: 8,2 l/100 km; Izpust CO2: 152 g/km.
  Cena:  osnovni model (Xceed 1.0 T-GDi LX joy): 26.599 €, testno vozilo: 30.510 €; KMAG, d. o. o., Ljubljana.
zunanji videz, prostorna notranjost, ergonomija dolga prestavna razmerja, cena brez popustov brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.