Avto.info
Iskalnik: Model:

Kia proceed 1.4 T-GDi GT-line

Avto neologizem

  • Proceed je iz trivratne kombilimuzine zrasel v petvratni kupe-karavan, ki zna zelo dobro obračati glave 
  • Z nekaterimi omejitvami je lahko odličen družinski sopotnik, obljub o dinamiki, ki jih daje zunanja podoba, pa ne izpolni v celoti
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Petek, 8. maj 2020

Neologizmi nastajajo kot nove enote v jeziku, s prevzemanjem ali s ponovno oživitvijo besed, ki so v jeziku že obstajale. Vam je kaj znano? Recimo proceed, ki je bil še nedolgo nazaj trivratni kombilimuzinski kupe z največjo priljubljenostjo med mlajšo populacijo. Danes je ta beseda zapisana na zadku precej večjega karavana, a ne klasičnega, temveč »kupejevskega«, z nizko urezano streho in seksi zaobljenim zadkom. 

Proceed je s 4.605 milimetri daljši tako od kombilimuzine kot od karavanskega ceeda, kar obljublja prostorske presežke, a je treba upoštevati tudi za dobre štiri centimetre nižjo strešno linijo. Prtljažnik je s 594 litri za približno 200 litrov večji kot pri kombilimuzini in za 30 litrov manjši kot pri karavanu. V primerjavi z zadnjim je nekoliko manj ugoden tudi dostop, predvsem zaradi ožje odprtine, česar ne more nadomestiti niti zelo visoko odpiranje dolgih prtljažnih vrat. Podobno je s prostorom na zadnji klopi, kjer zlahka sedijo odrasli potniki, a je zaradi majhnih steklenih površin tam občutek vseeno nekoliko utesnjen, tudi dostop ni tako dober kot pri ostalih dveh sorodnikih.

Proceed po novem spada v kategorijo kupe-karavanov oziroma shooting brake, kjer kraljujejo prestižni modeli, kot sta porsche panamera in mercedes CLA.



Sprednji del kabine je popolnoma enak kot pri ceedu, zato le povzemimo, da je ergonomija zelo dobra, kombinacija digitalizacije in analognih stikal smiselna, končna obdelava pa na zelo visokem nivoju. Edina pripomba, ki smo jo imeli, je neskladje med drzno zunanjostjo in zadržanim notranjim oblikovanjem. Za edini občutek drugačnosti je poskrbel paket GT-line s športnim usnjenim volanom, kovinskimi stopalkami in posebnim sedežnim oblazinjenjem, a je ta na voljo pri vseh ceedih.

Nekoliko trše in za par milimetrov znižano podvozje je vsekakor dovolj, da se proceed pelje malenkost bolj dinamično in je v ovinkih bolj odziven. Ravno zato bi mu z veseljem namenili bolj zmogljive motorje, kot je bil testni 1,4-litrski turbobencinar s 103 kilovati (140 KM). Še posebej v povezavi s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, katerega odlike niso niti kratki hodi ročice niti kratka prestavna razmerja. Vsekakor je za vozniške užitke v tem primeru boljša izbira 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko, tudi 1,6-litrski stroj z dobrimi 200 »konji« ne bi bil preveč. Dobra plat zmerne izbire motorja je poraba goriva, ki je na našem testu zlahka padla pod sedem litrov, športna dinamika pa vseeno zahteva do dva litra več. Podobno je s ceno, saj je prej omenjeni močnejši motor dražji za kar pet tisočakov. Tudi 29.790 evrov, kolikor stane testni primerek po ceniku, končni kupec ne plača, temveč si s popusti znesek lahko močno zniža. Najprej dva tisočaka za vozila iz zaloge, potem še 3.600 evrov na gotovino ali kar 5.600, če se odloči za financiranje. 22.190 evrov za prerojeni proceed, ki je našel navdih pri precej bolj prestižnih modelih, pa ni več tako veliko.
 

Kia proceed 1.4 T-GDi GT-line
 Vozilo in motor kupe karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1353 ccm, 103 kW (140 KM) pri 6000/min, 242 Nm pri 1500/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4605 x 1800 x 1422 mm; Medos. razdalja: 2650 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1.378/462 kg; Prtljažnik: 594–1.545 l.
  Največja hitrost:  210 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,1 s; Poraba goriva (EU): 5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 8,1 l/100 km; Izpust CO2: 135 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.0 T-GDi GT-line): 28.490 €, testno vozilo: 29.790 €; KMAG, d. o. o., Ljubljana.
videz, oprema, prostornost, cena s popusti dolgi hodi menjalnika, dostop do prtljažnika brez napak

Oddaj komentar

Video: Kako dolgo zdrži avto brez olja in vode?

Motorno olje je osnova za delovanje avtomobila, saj zmanjšuje obrabo
Novice

Bentleyjev legendarni motor po kar 61 letih odhaja v pokoj

Bentley je končal proizvodnjo ikoničnega 6,75-litrskega V8 motorja, ki je bil
Novice

Ste svojemu avtu dali ime? Tretjina Britancev to počne, vsak 10 pa ima avto raje kot partnerja!

Nova raziskava v Veliki Britaniji, ki jo je za lokalno tržišče naročila Škoda,
Novice

Poziv voznikom: V času epidemije bodite še bolj previdni!

Lepo vreme je minuli konec tedna kljub trenutnim razmeram na slovenske ceste pr
Novice

Vesela novica: Kitajske tovarne in prodajni saloni se odpirajo

Medtem ko se zaradi epidemije koronavirusa zapirajo proizvodne linije po vsem svetu,
Novice

Veliki SUV razkrit še pred uradno premiero

Glede na videno je jasno, da sorento raste in vse bolj prehaja v prestižne vode. Ob
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.