Avto.info
Iskalnik: Model:

Land rover defender 90 3.0D 250 MHEV first edition

Univerzalec!

  • Z enim parom stranskih vrat in izjemnimi plezalnimi sposobnostmi se novi defender lepo priklanja originalu
  • Ob predstavitvi so mu namenili štirivaljni turbodizel, zdaj spredaj končno rohni zmogljiv šestvaljnik 
  • Kljub terenski superiornosti razvaja z udobjem in najsodobnejšo tehnologijo
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 3. oktober 2021

To, da defenderju ni mar, po kakšni podlagi se vozi, je jasno že od prvega primerka, ki je nastal pred približno sedmimi desetletji. Z novo generacijo je doživel nekakšno novo vstajenje, s katerim se je iz popolnega Špartanca prelevil v vozilo, ki je postalo zanimivo tudi za koga drugega kot le osvajalce neodkritih kotičkov sveta. Boljše potrditve za to kot naziv svetovnega ženskega avtomobila leta verjetno ne potrebujete, kajne?

Pred časom smo že testirali daljšo izvedbo s petimi vrati in oznako 110, tokrat je prišel na vrsto krajši 90, ki prostor zamenjuje za superiorne terenske vozne lastnosti. Krajše medosje in skupna dolžina sta priročna za manevriranje v hosti in premagovanje terenskih previsov, ki jih defender kajpak obvlada kot najstniki pametne telefone. Iskreno povedano, smo se na konkretnem brezpotju vsakokrat mi ustrašili veliko preden bi se avtomobil znašel v kočljivi situaciji. In to na običajnih cestnih pnevmatikah!

Velik del zaslug za terensko superiornost gre zasnovi z izjemno trdno samonosno karoserijo (prej je imel šasijo) in kar 29-centimetrskemu odmiku karoserije od tal. Potem sta tu še zračno vzmetenje in odličen štirikolesni pogon z elektronskim uravnavanjem in sistemom za nadzor stabilnosti ter oprijema, ki vselej zagotavlja najboljšo trakcijo. Voznik lahko izbira med sedmimi voznimi načini, od cestnih eco in comfort do terenskih trava/makadam/sneg, blatne kolesnice, pesek, skale in brodenje v vodi.

Razen krajše karoserije se ključna razlika glede na prejšnji testirani primerek skriva pod motornim pokrovom. Namesto opuščenega štirivaljnega je tokrat zadovoljno brnel vrstni turbodizelski šestvaljnik s prostornino treh litrov in močjo 183 kW (249 KM). Blagi hibrid z bogatim navorom 570 Nm je srednja izbira, saj sta v ponudbi še različici z 200 in 300 »konji« moči, vsi so serijsko povezani z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Najbrž je odveč poudarjati, da se kljub masi več kot 2,3 tone z mesta suvereno premakne in stotico doseže v le osmih sekundah. Vseeno je bolj navdušujoča lahkotnost, s katero premaguje terenske vzpone. Velika zaloga navora in napredna elektronika, ki čara v podvozju, izravnata še tako strmo vzpetino. Pravzaprav se vse skupaj zdi prelahko, zmogljiv motor pa je dobrodošel tudi za vsakodnevno uporabo. Če ga primerjamo s štirivaljnim predhodnikom, zmore le osem »konjev« več in kar 140 dodatnih Nm, do 100 km/h pospeši sekundo hitreje in porabi slab liter manj goriva.

Morda boste mislili, da je prišlo do napake, a »ta kratek« defender zares lahko pelje do šest ljudi. To mu omogočajo dodaten, bolj kot ne zasilni sedež med sprednjima dvema in zadnja klop za tri. Ta ponuja ogromno prostora za noge in glave potnikov, ki so očitno pomembnejši od njihove prtljage. Prostor v prtljažniku je namreč zelo plitek in zahteva zlaganje v višino, pa še v tem primeru le nekaj manj kot 300 litrov prtljage. Sicer je notranjost zelo lepo urejena, na prvi pogled celo preveč nobel za takšnega terenca, a so materiali trpežni in prijazni za čiščenje. Razen usnjenih sedežev in nekaterih drugih občutljivih dodatkov, ki so del opreme first edition, ki je bila na voljo le ob lansiranju, danes pa je v grobem primerljiva z opremami x-dynamic. V obeh primerih gre za bogato, če ne kar prestižno opremljeni različici, ki se najbolj ne skladata z uporabo v neizprosnih okoljih. Za tam je primernejša bolj »oguljena« osnovna izvedba, ki v kombinaciji s tem motorjem stane dobrih 62 tisočakov. Za prestiž, ki ga vidite na fotografijah, pa jih je treba dodati še dvajset.
 

Land rover defender 90 3.0D 250 MHEV first edition
 Vozilo in motor terenec, 3 vrat, 6 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 2.996 ccm, 183 kW (249 KM) pri 4.000/min, 570 Nm pri 1.250/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.323 x 2.008 x 1.974 mm; Medos. razdalja: 2.587 mm; Pnevmatike: 255/60 R20; Masa/nosilnost: 2.303/667 kg; Prtljažnik: 297–1.263 l.
  Največja hitrost:  188 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,0 s; Poraba goriva (EU): 8,6 l/100 km; Povprečje na testu: 10,3 l/100 km; Izpust CO2: 226 g/km.
  Cena:  osnovni model (defender 90 3.0D 200 base): 57.098 €, testno vozilo: 82.675 €; Avto Aktiv Intermercatus, d. o. o, Trzin.
terenske zmogljivosti, videz, kakovost izdelave z novo generacijo je izgubil del robustnosti, cena brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.