Lexus ES 300h F sport
Prestiž svoje vrste!
- ES je limuzina, ki je s svojo sedmo generacijo prvič prišla tudi k nam
- Poleg izjemnega udobja ga odlikuje nov hibridni sklop, ki zagotavlja majhno porabo goriva
- Z bogatim in dinamično naravnanim paketom opreme F sport stane približno 60 tisočakov
Nedelja, 26. januar 2020
Lexus ES je eden od tistih avtomobilov, ki imajo že bogato zgodovino, a jih v Evropi nismo poznali. Čez lužo, denimo, se z njim vozijo že od leta 1989, k nam pa prihaja šele s svojo sedmo generacijo. Gre za limuzino, ki od nekdaj stavi na udobje, in to velja tudi za najnovejši model. A to na srečo ne pomeni, da je videti dolgočasno. Ravno nasprotno. Zaradi agresivne maske in zašiljenega zadka deluje zelo dinamično.
Pri razvoju so se Japonci še posebej posvetili zvočni zatesnitvi, ki ima ključno vlogo pri potovalnem udobju. Kako zelo to vpliva na udobje, smo ugotovili na daljši poti od Ljubljane do Milana in nazaj. Po približno 500 kilometrih z le enim krajšim postankom smo iz avtomobila izstopili presenetljivo spočiti. Zato so poleg zatesnitve zaslužni odlični sedeži, ki so mehkejši, kot smo vajeni pri nemških tekmecih, a očitno ponujajo pravilno oporo, pohvalo si zasluži tudi dobro uglašeno
podvozje.
Ali z učinkovitim hibridnim sklopom, ki pri tako velikem avtomobilu omogoča porabo pod sedem litrov na 100 kilometrov, še kdo potrebuje dizla?
Udobju je na kožo pisan tudi hibridni sklop z 2,5-litrskim bencinskim štirivaljnikom in elektromotorjem v kombinaciji z elektronsko krmiljenim menjalnikom CVT. Štirivaljnik z Atkinsonovim ciklom je razvit čisto na novo in se med drugim pohvali s kar 41-odstotno termalno učinkovitostjo, s čimer je na tem področju najboljši na svetu. Njegova moč znaša 131 kilovatov (178 KM), elektromotor jih zmore 88 (120 KM), sistem pa skupaj ponuja 160 kilovatov (218 KM). S tem ES ni bliskovito hiter, saj za
pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro potrebuje 8,9 sekunde. Toda ne glede na to nikoli ne deluje podhranjeno in ob polnem pritisku na plin prav suvereno potegne. Takrat sicer menjalnik požene bencinski motor v razmeroma visoke vrtljaje, a to ni tako moteče kot pri nekaterih manjših modelih, pri katerih so potniki bolj izpostavljeni zvokom, ki prihajajo izpod sprednjega pokrova. Končna hitrost je omejena na 180 kilometrov na uro, pri avtocestni hitrosti (malce pod 140 km/h po merilniku) pa
ta lexus križari izjemno lahkotno, kar prispeva k prej omenjenemu potovalnemu udobju. Ena od njegovih glavnih vrlin je majhna poraba goriva, zaradi katere dizelskega motorja ne boste pogrešali. Po tovarniških podatkih v mešanem ciklu »spije« 4,6 litra »zelenega« na 100 kilometrov. Mi sicer nismo bili tako varčni, a menimo, da tudi naših 6,6 litra predstavlja odličen rezultat. Čeprav se nismo načrtno trudili, da bi vozili varčno, je ES tako kot večina hibridnih toyot in lexusov poskrbel, da
smo podzavestno vozili še bolj zvezno in umirjeno kot sicer, ker se v njem to pač zdi prav. V njem se preprosto prepustiš udobju in razkošju kabine, v kateri imajo glavno vlogo usnje, aluminij in kakovostna plastika. Vse, česar se dotaknete, je mehko in prijetno na otip, vse je tiho, nič ne škripa.
Po 500 prevoženih kilometrih smo iz avtomobila izstopili presenetljivo spočiti.
Na oblikovni in ergonomski ravni je sicer nekaj elementov, ki se nam ne zdijo najbolj posrečeni, a so del njegovega značaja. Omeniti velja vrtljiva gumba za izbiro voznega načina in izklop sistema ESP, ki štrlita iz dela armaturne plošče nad merilniki in sta že nekakšen zaščitni znak notranjega oblikovanja Toyotine luksuzne znamke. Bolj moteč element, pri katerem Lexusovi možje trmasto vztrajajo, je upravljanje multimedijske naprave z drsno ploščico, ki zahteva kar nekaj privajanja in nikoli
ni tako natančno kot s sistemom z vrtljivim gumbom, na katerega so nas navadili nemški premijski proizvajalci. A to je ena od redkih stvari, ki ji lahko temu avtomobilu očitamo.
Njegova oprema vključuje vse glavne varnostne in asistenčne sisteme. Mi smo dodobra preizkusili prilagodljivi tempomat in sistem za vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu. Oba delujeta zelo zanesljivo in zvezno, v skladu z značajem avtomobila, in prispevata k temu, da je vožnja bolj varna in sproščena, voznik pa na cilju bolj spočit.
Izjemno udoben in bogato opremljen ES s športno obarvanim paketom F-sport in kovinsko barvo stane malce več kot 60 tisočakov in v razredu srednje velikih premijskih limuzin gotovo predstavlja najboljšo alternativo nemški smetani do zdaj.
Lexus ES 300h F sport |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 2487 ccm, 131 kW (178 KM) pri 5700/min, 221 Nm pri 3600/min; Motor (električni): sinhronski, s stalnim magnetom, 88 kW (120KM), 270 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na vsa sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4975 x 1865 x 1445 mm; Medos. razdalja: 2870 mm; Pnevmatike: 235/40 R19; Masa/nosilnost: 1680/470 kg; Prtljažnik: 454 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,9 s; Poraba goriva (EU): 5,1/4,6/4,6 l/100 km; Povprečje na testu: 6,6 l/100 km; Izpust CO2: 106 g/km. |
Cena: osnovni model (300h 2WD comfort): 51.850 €, testno vozilo: 60.150 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
udobje, poraba goriva, oprema | multimedijski vmesnik | brez napak |