Avto.info
Iskalnik: Model:

Lexus ES 300h F sport

Prestiž svoje vrste!

  • ES je limuzina, ki je s svojo sedmo generacijo prvič prišla tudi k nam
  • Poleg izjemnega udobja ga odlikuje nov hibridni sklop, ki zagotavlja majhno porabo goriva
  • Z bogatim in dinamično naravnanim paketom opreme F sport stane približno 60 tisočakov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 26. januar 2020

Lexus ES je eden od tistih avtomobilov, ki imajo že bogato zgodovino, a jih v Evropi nismo poznali. Čez lužo, denimo, se z njim vozijo že od leta 1989, k nam pa prihaja šele s svojo sedmo generacijo. Gre za limuzino, ki od nekdaj stavi na udobje, in to velja tudi za najnovejši model. A to na srečo ne pomeni, da je videti dolgočasno. Ravno nasprotno. Zaradi agresivne maske in zašiljenega zadka deluje zelo dinamično.

Pri razvoju so se Japonci še posebej posvetili zvočni zatesnitvi, ki ima ključno vlogo pri potovalnem udobju. Kako zelo to vpliva na udobje, smo ugotovili na daljši poti od Ljubljane do Milana in nazaj. Po približno 500 kilometrih z le enim krajšim postankom smo iz avtomobila izstopili presenetljivo spočiti. Zato so poleg zatesnitve zaslužni odlični sedeži, ki so mehkejši, kot smo vajeni pri nemških tekmecih, a očitno ponujajo pravilno oporo, pohvalo si zasluži tudi dobro uglašeno podvozje.

Ali z učinkovitim hibridnim sklopom, ki pri tako velikem avtomobilu omogoča porabo pod sedem litrov na 100 kilometrov, še kdo potrebuje dizla?


Udobju je na kožo pisan tudi hibridni sklop z 2,5-litrskim bencinskim štirivaljnikom in elektromotorjem v kombinaciji z elektronsko krmiljenim menjalnikom CVT. Štirivaljnik z Atkinsonovim ciklom je razvit čisto na novo in se med drugim pohvali s kar 41-odstotno termalno učinkovitostjo, s čimer je na tem področju najboljši na svetu. Njegova moč znaša 131 kilovatov (178 KM), elektromotor jih zmore 88 (120 KM), sistem pa skupaj ponuja 160 kilovatov (218 KM). S tem ES ni bliskovito hiter, saj za pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro potrebuje 8,9 sekunde. Toda ne glede na to nikoli ne deluje podhranjeno in ob polnem pritisku na plin prav suvereno potegne. Takrat sicer menjalnik požene bencinski motor v razmeroma visoke vrtljaje, a to ni tako moteče kot pri nekaterih manjših modelih, pri katerih so potniki bolj izpostavljeni zvokom, ki prihajajo izpod sprednjega pokrova. Končna hitrost je omejena na 180 kilometrov na uro, pri avtocestni hitrosti (malce pod 140 km/h po merilniku) pa ta lexus križari izjemno lahkotno, kar prispeva k prej omenjenemu potovalnemu udobju. Ena od njegovih glavnih vrlin je majhna poraba goriva, zaradi katere dizelskega motorja ne boste pogrešali. Po tovarniških podatkih v mešanem ciklu »spije« 4,6 litra »zelenega« na 100 kilometrov. Mi sicer nismo bili tako varčni, a menimo, da tudi naših 6,6 litra predstavlja odličen rezultat. Čeprav se nismo načrtno trudili, da bi vozili varčno, je ES tako kot večina hibridnih toyot in lexusov poskrbel, da smo podzavestno vozili še bolj zvezno in umirjeno kot sicer, ker se v njem to pač zdi prav. V njem se preprosto prepustiš udobju in razkošju kabine, v kateri imajo glavno vlogo usnje, aluminij in kakovostna plastika. Vse, česar se dotaknete, je mehko in prijetno na otip, vse je tiho, nič ne škripa.

Po 500 prevoženih kilometrih smo iz avtomobila izstopili presenetljivo spočiti.


Na oblikovni in ergonomski ravni je sicer nekaj elementov, ki se nam ne zdijo najbolj posrečeni, a so del njegovega značaja. Omeniti velja vrtljiva gumba za izbiro voznega načina in izklop sistema ESP, ki štrlita iz dela armaturne plošče nad merilniki in sta že nekakšen zaščitni znak notranjega oblikovanja Toyotine luksuzne znamke. Bolj moteč element, pri katerem Lexusovi možje trmasto vztrajajo, je upravljanje multimedijske naprave z drsno ploščico, ki zahteva kar nekaj privajanja in nikoli ni tako natančno kot s sistemom z vrtljivim gumbom, na katerega so nas navadili nemški premijski proizvajalci. A to je ena od redkih stvari, ki ji lahko temu avtomobilu očitamo.

Njegova oprema vključuje vse glavne varnostne in asistenčne sisteme. Mi smo dodobra preizkusili prilagodljivi tempomat in sistem za vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu. Oba delujeta zelo zanesljivo in zvezno, v skladu z značajem avtomobila, in prispevata k temu, da je vožnja bolj varna in sproščena, voznik pa na cilju bolj spočit.

Izjemno udoben in bogato opremljen ES s športno obarvanim paketom F-sport in kovinsko barvo stane malce več kot 60 tisočakov in v razredu srednje velikih premijskih limuzin gotovo predstavlja najboljšo alternativo nemški smetani do zdaj.

 

Lexus ES 300h F sport 
 Vozilo in motor  limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 2487 ccm, 131 kW (178 KM) pri 5700/min, 221 Nm pri 3600/min; Motor (električni): sinhronski, s stalnim magnetom, 88 kW (120KM), 270 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na vsa sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4975 x 1865 x 1445 mm; Medos. razdalja: 2870 mm; Pnevmatike: 235/40 R19; Masa/nosilnost: 1680/470 kg; Prtljažnik: 454 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,9 s; Poraba goriva (EU): 5,1/4,6/4,6 l/100 km; Povprečje na testu: 6,6 l/100 km; Izpust CO2: 106 g/km.
  Cena:  osnovni model (300h 2WD comfort): 51.850 €, testno vozilo: 60.150 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana.
udobje, poraba goriva, oprema multimedijski vmesnik brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.