Lexus UX 250h AWD luxury
(Pre)visoka pričakovanja
- Najmanjši Lexusov križanec je bližje klasičnemu avtomobilu kot športnemu terencu
- Hibridni pogonski sklop s 135 kW (184 KM) je uglajen, varčen in večinoma zelo tih
- V osnovi stane 35, s štirikolesnim pogonom in najbogatejšo opremo več kot 50 tisočakov
Nedelja, 15. marec 2020
Dandanašnji imajo praktično vsi proizvajalci v svoji ponudbi majhne križance in svoj lonček z modelom UX pristavlja tudi Lexus. Najmanjši in obenem najnovejši član družine naj bi dosegal najboljše prodajne številke znotraj modelske palete – vsaj pri nas jih, a s 16 prodanimi vozili v letošnjem letu (do konca novembra) še zdaleč ne dosega ciljev, ki so si jih ob predstavitvi UX (takrat so napovedali prodajo 85 vozil) postavili pri slovenskem zastopniku.
Z izjemo sprednje maske in hibridnega pogona – pa še ta je enak kot v toyoti corolli – ni prav izrazit lexus.
Najmanjšega Lexusovega križanca smo preizkusili tudi mi, s svojimi razmerji med precejšnjo dolžino in širino ter majhno višino je na prvi pogled bližje klasičnemu avtomobilu kot športnemu terencu. Podobno kot mercedes GLA in precej drugače kot volvo XC40. Tako se tudi pelje, z zanesljivo lego in brez odvečnega nagibanja v zavojih v vseh pogojih vožnje lepo leži na cesti, počutje za razmeroma majhnim, precej debelim volanskim obročem je zelo prepričljivo. Zato pa je prava rak rana večopravilni
vmesnik z na dotik občutljivo površino, po kateri drsate s prstom – čeprav postreže s povratnimi informacijami v obliki trzljaja, ko s kurzorjem na zaslonu izberete določeno ikono, in dodatnimi stikali. Tekmeci se lahko pohvalijo bodisi s precej bolj intuitivnim vrtljivim gumbom bodisi z na dotik občutljivim zaslonom, ki postaja standard v novih avtomobilih, in trmasto vztrajanje pri tej rešitvi je po našem mnenju brca v temo.
Kljub nekaterim oblikovnim elementom in podrobnostim (osvetljenim vrtljivim gumbom znotraj prezračevalnih rež, denimo) je malce površen na drugih področjih – v mislih imamo plastične obloge vrat (brez kakšnih stilskih japonskih posebnosti), ki puščajo vse prej kot prestižen vtis. Se pa vrata raztezajo čez pragove in jih ščitijo pred umazanijo, zato si pri vstopanju ne boste umazali hlač, sopotnica pa ne svojega dolgega krila ali visokih usnjenih škornjev. Zadnji sedeži niso ravno vzor
prostornosti, a dva povprečna odrasla potnika bosta tam vseeno sedela brez večjih zadreg, manj kot 300-litrski prtljažnik pa je bržkone uporaben le za kakšne dnevne nakupe v lokalni trgovini.
Štirikolesni pogon pod oznako AWD pomeni dodaten električni motor, ki poganja zadnji kolesni par.
Nekaj več oblikovne smelosti premore z izrazito sprednjo masko in lepo urezanim zadnjim delom s svetlobnim elementom, ki povezuje zadnje luči, njegovo bistvo pa je hibridni pogonski sklop, ki se je na testu zelo dobro odrezal. Gre za kombinacijo dvolitrskega bencinskega in električnega motorja – v primeru testnega vozila pravzaprav dveh, po enem na vsaki osi, kar po potrebi ustvari učinek štirikolesnega pogona. Ta, seveda, ni namenjen kakšnim posebnim terenskim preizkušnjam, a na spolzki
podlagi vseeno učinkovito izboljša oprijem. Skupne oziroma sistemske moči je za 135 kW (184 KM), kar v povezavi z bogatim navorom in planetnim gonilom v vlogi menjalnika (občutek med vožnjo je podoben kot pri CVT) poskrbi za solidne pospeške. Takrat bencinski motor vseeno malce neprijetno zatuli, ob manj zahtevni in bolj tekoči vožnji pa se pogonski sklop izkaže z mehkim in udobnim delovanjem ter kot celota deluje kot zelo uglajen sopotnik. Dinamika lexusu UX ni povsem tuja (ne, ni BMW).
Skupaj z odzivnim krmiljenjem in nizkim težiščem je tudi med malce hitrejšo vožnjo prav prijeten. Poraba med šestimi in sedmimi litri je primerljiva z dizelskimi tekmeci in je v precejšnji meri odvisna od načina vožnje – po mestu in primestju nam jo je uspelo znižati celo na približno štiri litre in pol, po avtocesti in ob bolj športnem priganjanju znaša dvakrat toliko.
Luxury pomeni najbogatejši opremski paket, vključno z usnjem, odličnim avdio sistemom Mark Levinson, žarometi LED (samodejno zasenčenje ni popolnoma učinkovito in v veliko primerih slepi nasproti vozeče voznike), celim kupom varnostnih pripomočkov (ki ne delujejo vedno popolnoma zanesljivo) in še marsičem drugim. Pomeni tudi zelo globok poseg v denarnico, sicer pa najcenejši hibridni UX (na voljo je tudi zgolj z bencinskim motorjem) stane tik pod 35 tisočaki.
Lexus UX 250h AWD luxury |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, štirivaljni vrstni, 1987 ccm, 112 kW (152 KM) pri 6000/min, 190 Nm pri 4400–5200/min; Motor (električni spredaj + zadaj): sinhronski, 80 kW (109 KM), 2029 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4495 x 1840 x 1540 mm; Medos. razdalja: 2640 mm; Pnevmatike: 225/50 R18; Masa/nosilnost: 1675/435 kg; Prtljažnik: 283 l. |
Največja hitrost: 177 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,5 s; Poraba goriva (WLTP): 6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 6,4 l/100 km; Izpust CO2: 136/103 g/km. |
Cena: osnovni model (UX 200): 29.950 €, testno vozilo: 53.800 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
hibridni pogon, vozne lastnosti, ergonomija | večopravilni vmesnik, prtljažnik, cena | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- awd
- hibrid
- križanec
- Lexus
- štirikolesni pogon
- SUV
- test
- UX 250h