Mazda3 skyactiv X GT plus
Gospa C-razreda
- Zmogljivosti motorja skyactiv X niso očitne, a so spoštovanja vredne
- Trojka z njim do stotice pospeši v 8,2 sekunde in zahteva le približno 7 l/100 km
Nedelja, 24. maj 2020
Japonska trojka četrte generacije nas je do zdaj navdušila predvsem z videzom, uglajenostjo in kakovostjo materialov ter končne obdelave (AF239). Bolj hladne nas je pustil vstopni atmosferski stroj, ki razvije razmeroma skromnih 90 kilovatov (122 KM), s čimer ne more ponuditi osupljivih zmogljivosti. Toda lahko se pohvali z zelo mirnim delovanjem in v povezavi z natančnim ročnim menjalnikom tvori zelo prijetno celoto.
Smo pa zato več pričakovali od dolgo napovedovanega tehničnega čudeža z oznako skyactiv X. To je prav tako dvolitrski atmosferski motor, pri katerem je Mazda združila lastnosti bencinskega in dizelskega agregata, in sicer s kombinacijo klasičnega vžiga s svečko in kompresijska vžiga SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition), o katerem smo podrobneje pisali v 243. številki Avto fokusa.
Motor zaradi klasične atmosferske narave in izjemne uglajenosti nekje do pet tisoč vrtljajev deluje zaspano, nato se prijetno razživi, a še vedno ohranja nadpovprečno ubranost.
Motor se ponaša z zelo visokim kompresijskim razmerjem (16,3 : 1) in razvije 132 kilovatov (180 KM) moči. Pričakovali smo, da bo avtomobil z njim precej hitrejši kot tisti z bolj klasičnim skyactiv G. In tudi je, saj doseže stotico v 8,2 sekunde oziroma kar 2,2 sekunde prej, kar je dober rezultat, a brez živahnosti pri nizkih vrtljajih, na katero so nas navadili prisilno polnjeni stroji.
Zelo dober rezultat smo s testnim povprečjem 7,1 litra na 100 kilometrov dosegli pri porabi goriva, pri čemer k varčnosti prispeva tudi mehki hibridni sistem s 24-voltnim omrežjem. S pogostejšim priganjanjem nad pet tisoč vrtljajev se sicer lahko približamo desetim litrom, toda to je avtomobil, ki zna z uglajenostjo iz voznika zvabiti nekakšno zenovsko umirjenost, zaradi česar je tudi poraba na koncu precej manjša.
In čeprav na prvo žogo morda ni tako očitno, trojka skyactiv X ponuja zelo dobro razmerje med zmogljivostmi in porabo goriva ter glede na kakovost materialov in izdelave ter opremo ni nič dražja od bolj ljudsko naravnanih tekmecev.
Mazda3 skyactiv X GT plus |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 132 kW (180 KM) pri 6000/min, 224 Nm pri 3000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4460 x 1795 x 1435 mm; Medos. razdalja: 2725 mm; Pnevmatike: 215/45 R18; Masa/nosilnost: 1395/534 kg; Prtljažnik: 351–1.026 l. |
Največja hitrost: 216 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,2 s; Poraba goriva (WLTP): 5,5 l/100 km; Povprečje na testu: 7,1 l/100 km; Izpust CO2: 125 g/km. |
Cena: osnovni model (G122): 21.650 €, testno vozilo: 29.620 €; MMS, d. o. o., Ljubljana |
videz, vozne lastnosti, poraba | prostornost zadaj, preglednost nazaj | brez napak |