Avto.info
Iskalnik: Model:

Mazda 3 G122 plus

V lastnem ritmu

  • Oblikovno drzna in tehnično dovršena trojka nagovarja kupce, ki od avtomobila želijo več kot le vsakdanjo uporabnost
  •  Dvolitrski bencinar je popolno nasprotje malim turbo motorjem – v dobrem in slabem
  • Spredaj se sedi gosposko, zadaj pa se ne more vpisati med prostorske prvake
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 17. avgust 2019

Mazda je v svoji bogati zgodovini že velikokrat pokazala, da stvari počne po svoje. Ključno za uspeh pri tem je, da to počneš dobro. Tudi kompaktna trojka je od nekdaj nekoliko štrlela iz t. i. golf razreda, a so jo imeli kupci vseeno zelo radi. Zdaj je na vrsti že četrta generacija in pri Mazdi so presodili, da je čas za nekoliko večji odmik od razrednega povprečja.

Oblikovno se je trojka prelevila v nekoliko bolj kupejevsko zaobljeno kombilimuzino. Glavni poudarek je širok zadnji stebriček, ostale linije so v skladu z najnovejšimi zapovedmi te znamke. Po drugi strani notranjost močno spominja na tiste iz ostalih najsodobnejših modelov, linije so čiste, gumbi le najnujnejši, za drugo skrbi digitalni oddelek. Občutek spredaj je prijetno športen, ergonomija je na račun izdatne prilagodljivosti brez napak. Za razkošje spredaj sedečih se plača na zadnji klopi, kjer večjim potnikom lahko hitro zmanjka prostora, dodatno pa na počutje vplivajo majhna stranska stekla, ki jemljejo dragoceno svetlobo. Nič manj utesnjen ni prtljažni prostor, katerega 351 litrov v najboljšem primeru seže v razredno povprečje. 

Kaj potem ponuja nova trojka, če ne družinske praktičnosti? Predvsem kakovost izdelave in izbranih materialov ter dodelano uporabniško izkušnjo. Občutek v kabini je preprosto boljši kot v večini »ljudskih« tekmecev in se v marsičem lahko kosa z veliko dražjimi avtomobili prestižnih znamk. Osrednji zaslon multimedijske naprave je nekoliko zrasel in meri 23,35 centimetra (8,8-palca), upravljanje poteka prek prenovljenega sistema z vrtljivim gumbom, ki je še bolj preprost kot pri predhodnem modelu. 

S korakom proti premijskemu razredu je poskočila tudi cena, a že serijsko bogato opremljena trojka za svoj denar ponuja zelo veliko.


Eden od vrhuncev je prav gotovo menjalnik oziroma prestavna ročica, ki deluje izjemno natančno in z zelo kratkimi gibi. Z njo voznik ukazuje dvolitrskemu motorju skyactiv-G, ki zmore »le« 90 kilovatov (122 KM). Gre za mehki hibrid s 24-voltnim omrežjem, ki vključuje še majhen elektromotor. Ta uporablja energijo, pridobljeno z regeneracijo ob zaviranju, namenjen pa je čim bolj zveznemu delovanju med prestavljanjem. Moramo reči, da vse skupaj deluje izjemno gladko, predvsem pa brez hrupa in naprezanja, ki ga poznamo pri majhnih turbomotorjih. Seveda ima to tudi svojo slabšo plat, saj motorju zmanjka nekaj poskočnosti, predvsem ob resnejšem priganjanju. Škoda, saj se skozi ovinke zapodi tako dobro kot športne različice nekaterih tekmecev. Podvozje je odlično nastavljeno za pravo zmes udobja in oprijema, volan pa je naravnost kirurško natančen. Prav gotovo to spada na seznam stvari, ki si jih želijo kupci (nemških) premijskih izdelkov. Pri tem je s povprečjem 7,6 litra v okviru normale ostala tudi poraba goriva. 

Kakor koli obrnemo, je glavni kamen spotike nove trojke njena cena. Če si predhodnico lahko iz salona odpeljal za manj kot 15 tisočakov, se tokrat pod dvajsetimi ne da pogovarjati. Nekaj od tega lahko pripišemo zmogljivejšemu motorju, saj je bil prej na voljo tudi 1,5-litrski bencinar, svoje je zahteval dvig kakovosti, velik del pa gre na račun izjemno bogate serijske opreme. Ta vključuje vse od led žarometov, adaptivnega tempomata, projekcijskega zaslona, velikega barvnega zaslona, ozvočenja z osmimi zvočniki do dolgega seznama asistenčnih sistemov. Z vsem dodatnim prestižem, ki si ga kupec trojke lahko izbere, cena zraste na več kot 25 tisočakov, a je ta v primerjavi z drugimi predstavniki razreda zelo realna, glede na premijske tekmece pa prava kupčija.
 

Mazda 3 G122 plus
 Vozilo in motor : kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 90 kW (122 KM) pri 6000/min, 213 Nm pri 4000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4460 x 1795 x 1435 mm; Medos. razdalja: 2725 mm; Pnevmatike: 215/45 R18; Masa/nosilnost: 1350/519 kg; Prtljažnik: 351–1.026 l.
  Največja hitrost:  197 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,4 s; Poraba goriva (EU): 6,4/4,3/5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 7,6 l/100 km; Izpust CO2: 117 g/km.
  Cena:  osnovni model (G122): 19.990 €, testno vozilo: 25.890 €; MMS, d. o. o., Ljubljana.
videz, vozne lastnosti, poraba prostornost zadaj, zmogljivosti brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.