Mazda CX-5 CD150 AWD AT takumi
Ne komplicira
- Z osnovnim turbodizlom in samodejnim menjalnikom je prijeten, a ne ponuja presežkov
- Srednji paket takumi za slabih 40 tisočakov prinaša nujno opremo in nekaj sladkorčkov
Petek, 30. april 2021
Pred približno dvema letoma (AF232) smo CX-5 preizkusili v kombinaciji z osnovnim turbodizlom in šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Takrat smo ugotovili, da gre za kakovostno izdelan in vozniško prijeten avtomobil, ki malce zaostaja pri novih tehnologijah, zlasti pri digitalizaciji, kar pa ni nujno slabo. Tokrat smo prišli do podobnih zaključkov. A gremo po vrsti.
Tokratni testi avto je poganjal enak 2,2-litrski turbodizel, ki razvije 110 kilovatov (150 KM) moči in 380 Nm navora, toda ni bil povezan z ročnim, temveč s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Gre za klasično avtomatiko, ki deluje uglajeno in se s turbodizelskim strojem dobro razume. S to kombinacijo je CX-5 suveren in udoben, a ne pretirano hiter. Do stotice potrebuje 10,9 sekunde, s pospeševanjem pa zaključi pri 196 kilometrih na uro. Ob tem tudi ni pretirano varčen. Na testu je v
povprečju zahteval 8,1 litra na 100 kilometrov, kar pa je glede na velikost avtomobila še vedno sprejemljivo.
Ker ni več rosno mlad, se na tehničnem področju ne more meriti z najboljšimi v razredu, a marsikaterega premaga s splošno kakovostjo in z voznimi lastnostmi.
Tako kot je že pokazala v preteklosti, visoko posajena mazda stavi na uglajenost in udobje, ki ju zagotavljata kakovostno izdelana kabina in dobro uglašeno podvozje. Materiali in končna obdelava potniškega prostora so praktično na premijski ravni, razmeroma čvrsto vzmetenje in natančen volanski obroč pa poskrbita, da avtomobil ni le udoben, temveč tudi prijetno dinamičen. Za zanesljivost tudi v razmerah s slabšim oprijemom skrbi popolnoma samodejni štirikolesni pogon.
Oprema takumi sodi v sredino ponudbe in ob bogatem naboru varnostnih in asistenčnih sistemov prinaša tudi nekaj sladkorčkov, kot so 19-palčna lahka platišča, delno usnjeno oblazinjenje in projicirni zaslon. Vse to tvori zelo solidno celoto, v kateri so nekoliko podpovprečni le malce zastareli merilniki (glede možnosti prikazovanja in prilagajanja) ter multimedijska naprava s precej slabo sliko vzvratne kamere. To pa ne zmoti splošnega pozitivnega vtisa, ki ga zagotovijo kakovostni materiali ter dobra ergonomija s klasičnimi gumbi in vrtljivimi stikali.
Tako CX-5 za slabih 40 tisočakov gotovo ni najsodobnejši model v svojem razredu, a brez dvoma sodi med bolj kakovostne in prijetne.
Mazda CX-5 CD150 AWD AT takumi |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2191 ccm, 110 kW (150 KM) pri 4500/min, 380 Nm pri 1800/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4550 x 1840 x 1680 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 255/55 R19; Masa/nosilnost: 1595/548 kg; Prtljažnik: 494-1.365 l. |
Največja hitrost: 199 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,9 s; Poraba goriva (WLTP): 7,2 l/100 km; Povprečje na testu: 8,1 l/100 km; Izpust CO2: 189 g/km. |
Cena: osnovni model (CX-5 G165 emotion): 26.790 €, testno vozilo: 39.950 €; MMS, d. o. o., Ljubljana |
vozne lastnosti, ergonomija | zaslon na inst. plošči, kakovost kamere za vzvratno vožnjo | brez napak |