Mazda MX-5 G132 edition 100
Vedno v odlični družbi
- MX-5 edition 100 s kombinacijo bele in temno rdeče obeležuje stoto obletnico Mazde
- S šibkejšim motorjem s 97 kW (132 KM) do stotice pospeši v dobrih osmih sekundah
Sreda, 29. september 2021
Legendarni Mazdin roadster MX-5 v vseh šestih letih četrte generacije ni doživel kakšnih vidnih sprememb (vmesna prenova se je leta 2018 dotaknila predvsem močnejšega motorja in nekaterih drugih tehničnih izboljšav). Razlog, da smo jo znova vzeli pod drobnogled, je posebna izdaja edition 100.
Ta, tako kot drugi modeli s to oznako, obeležuje stoto obletnico znamke Mazda, krasi pa jo posebna kombinacija biserno bele barve, temno rdeče platnene strehe in prav take notranjosti. No, tu so še podrobnosti v znak počastitve obletnice (diskretni napisi na bokih, emblemi na vzglavnikih sedežev in na ključu), na voljo pa je zgolj v kombinaciji s šibkejšim motorjem. Žal.
Pogon na zadnji kolesi in odlična uravnoteženost kmalu pocedita sline po močnejšem motorju.
Saj ne, da bilo 132 »konj« 1,5-litrskega štirivaljnika premalo – še posebej zato, ker se motor zelo rad vrti, skupaj z rezkim zvokom nudi precejšnjo mero poskočnosti in popolnoma soline pospeške, a se močnejše, dvolitrske opcije z dodatno 50-glavo konjenico nikakor ne bi branili. Zadnji pogon, izjemno natančen šeststopenjski ročni menjalnik s športno kratkimi gibi, odlična uravnoteženost in neposreden volan so tisto, kar nam, vozniškim navdušencem, vedno znova prikliče nasmeh na obraz. Kot
enega najbolj vozniških avtomobilov je malega roadsterja resničen užitek zapoditi skozi zavoje, kjer s svojo igrivostjo in odličnimi povratnimi informacijami o dogajanju pod kolesi ponudi zares veliko.
Tudi s šibkejšim motorjem, brez skrbi. In verjetno ni treba posebej poudarjati, da lahko streho enostavno zložite za sedeža in uživate še v vetru v laseh. Sami ali v dvoje, vsekakor pa v odlični družbi tega najbolje prodajanega roadsterja vseh časov.
Mazda MX-5 G132 edition 100 |
Vozilo in motor: roadster, 2 vrat, 2 sedeža; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.496 ccm, 97 kW (132 KM) pri 7.000/min, 152 Nm pri 4.000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 3.915 x 1.735 x 1.225 mm; Medos. razdalja: 2.310 mm; Pnevmatike: 195/50 R16; Masa/nosilnost: 1.071/229 kg; Prtljažnik: 130 l. |
Največja hitrost: hitrost: 204 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,3 s; Poraba goriva (WLTP): 6,3 l/100 km; Povprečje na testu: 7,9 l/100 km; Izpust CO2: 142 g/km. |
Cena: osnovni model (MX-5 G132 challenge): 28.390 €, testno vozilo: 33.790 €; Mazda Motor Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
vozne lastnosti, užitki v vožnji | utesnjena notranjost | brez napak |