Mercedes-benz A 180d
Ukročeni upornik
- Drugi A v klasični kombilimuzinski podobi je končno našel pravi recept
- Dodelana sodobna tehnologija odlično deluje, a je zanjo treba globoko seči v žep
- Z Renaultovim malim turbodizlom ni dirkač, je pa zelo varčen
Sobota, 13. oktober 2018
Mirne vesti lahko rečemo, da je Mercedesu končno uspelo narediti razred A, kakršnega si ta znamka zasluži. Res pa je, da so po kar nekaj uporniških predhodnikih tudi pri najstarejši avtomobilski znamki popustili in izdelali klasično kombilimuzino. To so sicer storili že generacijo nazaj, a takrat zaradi lepote ni prav veliko ljudi vzdihovalo. Tokrat je prav gotovo popolnoma drugače.
Lepota je sicer subjektivna reč, a čiste, zaobljene, obenem klasične in sodobne linije govorijo same zase. Kot večina novih mercedesov je tudi A lahko paša za oči. Zakaj lahko? Zato, ker je bil testni primerek opremljen z vsemi lepotnimi dodatki, ki si jih lahko izmislimo. Od 19-palčnih platišč do paketa AMG z nekoliko znižanim podvozjem.
Področje, kjer je A precej napredoval, je prostornost, saj je pri prejšnjem za potnike zadaj rado zmanjkalo prostora. Tokrat je zgodba drugačna, prostora je dovolj tako za kolena kot glave, le počutje zadaj zna biti zaradi razmeroma nizkih oken in zajetnih vzglavnikov športnih sedežev malce utesnjeno. Presenetljivo uporaben, če upoštevamo, da gre za premium avtomobil, je prtljažni prostor. Ob vsem, kar smo zložili vanj, se je deklariranih 370 litrov zdelo prav skromno ocenjenih.
Pohvalno!
Največje presenečenje novega razreda A je njegova prostornost, ki zlahka ugodi tudi družinskim željam.
Če se zunanjost hvali le s potezami velikih bratov, pa bi armaturno ploščo zlahka umestili kar v enega izmed njih. Dva velikanska zaslona (doplačilo krepko več kot tisočaka) sta glavna atrakcija, tudi ostalo je zelo podobno tistemu, kar dobite v prestižnejšem razredu E. Le ob temeljitejšem ogledu je jasno, da so nekateri materiali malce manj prefinjeni in elementi manj dodelani. Lep primer tega je pretanka prestavna ročica ob volanu, ki ne daje solidnega občutka. A tu gre za pikolovstvo, ki
si ga pri nič kaj diskontni ceni vseeno lahko privoščimo. A pojdimo raje k pozitivnemu. Multimedijska ekstravaganca, ki deluje na obeh velikih zaslonih in se upravlja prek gumbov na volanu, je zares dodelana. Deluje kot vrhunski pametni telefon, dovoljuje več prilagajanja, kot bi si lahko želeli, in nudi presežek informacij. Po našem mnenju je tega preveč, saj se hitro zgodi, da brskanje po menijih zahteva preveč pozornosti. Res je, med vožnjo se s tem ni treba ukvarjati. Z mobilnimi telefoni
tudi ne, pa vsi vemo, koliko ljudi se temu na cesti ne more upreti …
Doslej smo torej razdelali, da ima novi A zares vse, kar imajo veliki. Spomin na Renaultov reklamni slogan v spotu za clia je še toliko bolj na mestu zato, ker si s francoskim malčkom deli enak motor. Star, a vseskozi posodobljen in pri Nemcih še dodatno dodelan 1,5-litrski motor se mu odlično poda. Odlična zvočna izolacija in 7-stopenjski samodejni menjalnik (ta je Mercedesov) vse skupaj tako spretno zakamuflirata, da bi verjeli tudi, da spredaj brni dvolitrski turbodizel. Seveda se prava narava motorja pokaže ob priganjanju, ko v kabino le pride nekaj hrupa, tudi na avtocesti mu lahko včasih zmanjka sape. Njegova glavna prednost je nižja cena in ugodna poraba. Z varčnostjo se je ta motor odrezal v vsakem avtomobilu, ki smo ga testirali doslej. Tudi tokrat je s povprečjem dobrih šestih litrov navdušil.
Tako, pa ga imate, novega kralja v segmentu, namreč. Res je, da so ga precej ukrotili, a je zato postal boljši v vseh pogledih. Ko le ne bi bil tako drag …
Mercedes-benz A 180d |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1461 ccm, 85 kW (116 KM) pri 4000/min, 260 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4419 x 1796 x 1440 mm; Medos. razdalja: 2729 mm; Pnevmatike: 225/45 R19; Masa/nosilnost: 1445/490 kg; Prtljažnik: 370–1210 l. |
Največja hitrost: 202 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,5 s; Poraba goriva (EU): 4,5/3,9/4,1 l/100 km; Povprečje na testu: 6,2 l/100 km; Izpust CO2: 108 g/km. |
Cena: osnovni model (A 200): 28.670 €, testno vozilo: 49.439 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana. |
videz, udobje, prostornost | multimedijski vmesniki, cena | brez napak |