Avto.info
Iskalnik: Model:

Mercedes-benz C 220 d T Pri udobju mu ni para

Pri udobju mu ni para

  • Novi mercedes C tehniko in številne varnostne sisteme povzema po razredu S
  • Tudi v karavanski izvedbi se ponaša z eleganco in jo za povrh združuje z uporabnostjo
  • Z dvolitrskim dizlom s 147 kW (200 KM) je zmogljiv in varčen obenem
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 14. maj 2022

Nekoč smo zapisali, da je kot mali S – ta naziv se ga drži že malodane skozi več generacij, a v nobeni do zdaj mu ni tako pisan na kožo kot ravno pri aktualnem modelu.

Ne le, da je prestižnemu zastavonoši precej podoben z oblikovnega vidika (okej, karavana pri S, seveda, ni), temveč po njem povzema tudi večino tehničnih rešitev in varnostnih pripomočkov, predvsem pa novo zasnovo notranjosti z velikim, pokončno postavljenim zaslonom na sredinski konzoli in še enim pred voznikom namesto klasičnih merilnikov.

Za tradicionaliste je najmanjši »pravi« mercedes; to velja tudi za karavansko izvedbo.


Da, z notranjostjo se tudi ta mercedes oddaljuje od klasike, ki smo je bili vajeni nekoč, in s svojim digitalnim pristopom odgovarja na želje sodobnih kupcev. No, vsaj večine; nekateri bi za upravljanje vsaj nekaterih funkcij vseeno raje imeli klasična stikala in gumbe. Teh v notranjosti praktično ni, vse upravljate bodisi prek na dotik občutljivih površin bodisi prek omenjenega zaslona, ki je jasne in pregledne grafike ter poln menijev in podmenijev za razne nastavitve, kar med vožnjo terja več pozornosti, kot bi bilo treba. So pa, pohvalno, glavne funkcije, kot so uravnavanje temperature in podobno, vseskozi prikazane, čeprav vseeno ne moremo mimo dejstva, da so fizična stikala pri audiju ali celo vrtljiv gumb pri BMW-ju do voznika prijaznejši in preprostejši za uporabo. Listanje po »tablici« in izbiro ene izmed 64 barv ambientalne osvetlitve vsekakor opravite pri stoječem vozilu. Na dotik občutljive površine so tudi na volanskem obroču (ta ima štiri krake oziroma dva dvojna) in nekako manj intuitivne od klasičnih (še posebej vrtljivih) gumbov, pri katerih takoj čutite, ali je določen ukaz »prijel« ali ne. Tu sta sicer še možnost glasovnih ukazov in izdatna povezljivost z zunanjimi napravami, pretočnimi glasbenimi vsebinami, pametnim domom in drugimi storitvami, s čimer je visoko v vrhu tovrstnih možnosti.

Sedenje je pričakovano udobno, predvsem na račun radodarno odmerjenih in izdatno pomičnih sedežev, kar pomeni, da boste ne glede na svoje potrebe brez težav našli resnično ugoden (in udoben) položaj za volanom. Prostora je v vse smeri dovolj in celo na zadnjih sedežih bosta dva potnika sedela zelo udobno (tretji zaradi precej visokega grebena na tleh precej manj), prtljažnik pa je solidne velikosti in po karavansko izdatno povečljiv, tako da vanj po potrebi zlahka spravite kakšno komodo ali kaj podobnega. Tovrstno uporabnost povečuje popolnoma v ravno dno zložljivo naslonjalo zadnjih sedežev (40 : 20 : 40), ponaša se tudi s številnimi uporabnimi pripomočki – vključno z zložljivim zabojčkom, diskretno spravljenim v dnu.

11,9 palca meri osrednji zaslon na sredinski konzoli, ki združuje upravljanje infotainmenta in številnih drugih funkcij.


Volan je ravno pravšnjih mer in čvrstosti, morda z za spoznanje manj neposrednim občutkom kot pri BMW-ju, a kot celota prijetnejši od Audijeve mehkobe. To velja tudi za vožnjo kot tako, kjer novi C z učinkovitim blaženjem udarcev s ceste znova poudarja udobje – verjetno najboljše v tem razredu, po drugi strani pa z natančnim podvozjem in odlično uravnoteženostjo zadovolji tudi bolj dinamičnega duha, čeprav ga BMW pri dinamiki vseeno prekaša. Prava izbira je dvolitrski dizelski motor pod oznako 220 d, ki je, tako kot vsi stroji, podprt z blagim hibridom in opremljen z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Kombinacija je zelo dobra, odlično zvočno zatesnjena, v vseh pogledih dovolj zmogljiva (tudi zaradi bogatega navora v nizkih vrtljajih) in s porabo okoli šestih litrov in pol prijetno varčna, kar ob velikem rezervoarju za gorivo (66 litrov) pomeni več kot tisoč kilometrov dosega. Kot nalašč za daljše vožnje, kjer avtomobil zanesljivo leži na cesti tudi pri višjih hitrostih in vedno znova prepriča z udobjem.

Ja, tudi novi C ostaja pravi mercedes od glave do peta, vključno z vsemi tehničnimi dobrotami in bombončki, večinoma povzetimi po prestižnem S. Le zvezdo na pokrovu motorja je izgubil …
 

Mercedes-benz C 220 d T
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.993 ccm, 147 kW (200 KM) pri 4.200/min, 440 Nm pri 1.800–2.800/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.751 x 1.820 x 1.454 mm; Medos. razdalja: 2.865 mm; Pnevmatike: spredaj 225/40 R19, zadaj 255/35 R19; Masa/nosilnost: 1.815/585 kg; Prtljažnik: 490–1.510 l.
  Največja hitrost:  242 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,4 s; Poraba goriva (WLTP): 4,7 l/100 km; Povprečje na testu: 6,6 l/100 km; Izpust CO2: 124 g/km.
  Cena:  osnovni model (C 180 T): 47.900 €, testno vozilo: 66.303 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana.
udobje, videz, motor in menjalnik, vozne lastnosti, infotainment materiali in izdelava v kabini, popolnoma brez klasičnih stikal brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.