Avto.info
Iskalnik: Model:

Mercedes-benz GLB 220 d 4matic

Tisti, ki meša štrene

  • GLB je kompakten, a presenetljivo prostoren SUV, ki sprejme do sedem potnikov
  • Z dvolitrskim turbodizlom s 140 kW (190 KM) in štirikolesnim pogonom je hiter in udoben
  • Serijski stane nekaj manj kot 44 tisočakov, z dodatki, ki ga naredijo ekskluzivnega, pa skoraj 70 tisoč evrov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 26. september 2020

Mercedes vztrajno širi svojo modelno paleto, uvaja nove razrede in nove oznake. Najnovejša med njimi je GLB. Tako se imenuje novi športni terenec, ki pri trikraki zvezdi sodi v skupino kompaktnih modelov. Zasnovan je na enaki platformi kot modeli razredov A, B, CLA in GLA, kar pomeni, da ima prečno vgrajen motor in da je pogon v osnovi speljan k sprednjemu kolesnemu paru.

Čeprav sodi v razred »baby mercedesov«, je GLB malce poseben in lahko meša štrene modelom višjih razredov. Tudi pod lastno streho. Vse se začne pri merah. Njegovo medosje je z 2,83 metra točno deset centimetrov daljše kot pri razredu B. GLB pri tem za štiri centimetre prekaša celo večjega brata GLC in pri skupni dolžini za njim zaostaja le dobra dva centimetra. Ob preučevanju mer na papirju bi se lahko vprašali, zakaj bi kateri koli proizvajalec v ponudbi imel dva skoraj enako velika športna terenca. Zato, ker sta si, ne glede na mere, popolnoma različna. GLC je razmeroma klasičen, medtem ko je GLB zasnovan za maksimalni izkoristek prostora. Na 4,63 metra dolžine lahko namreč sprejme do sedem potnikov. To mu poleg velike medosne razdalje omogoča dolga strešna linija, zaradi katere z zunanjim videzom celo malce spominja na velikana GLS.

Glede na svojo velikost je to trenutno najbolj uporaben mercedes.


Utopično bi bilo sicer pričakovati, da lahko za šestega in sedmega potnika ponuja razkošje prostora. In res ga ne more. Na zložljivih sedežih v tretji vrsti lahko sedita le do 168 visoka potnika, dostop do njiju pa je razmeroma neroden. Skratka, namenjena sta le otrokom. A inženirji si kljub temu zaslužijo pohvalo. V drugi vrsti, ki je vzdolžno pomična, je namreč več kot dovolj prostora v vse smeri. Tudi ko je pomaknjena popolnoma naprej, je na njej dovolj prostora za do 180 centimetrov visoka potnika, če bodo na njej sedeli trije odrasli, pa ne glede na njen položaj ne bo šlo brez nekaj komolčenja. Pri sedemsedežni izvedbi je v zadku, ob zloženih sedežih, za prtljago na voljo okroglih 500 litrov, pri petsedežni pa še 70 litrov več, kar je v vsakem primeru pohvalno.

Na drugi strani čisto spredaj najdemo več podobnosti z drugimi hišnimi modeli, zlasti z razredom B. Armaturna plošča z veliko vodoravno površino lahko, tako kot pri testnem primerku, gosti 26-centimetrski (10,25-palčni) zaslon namesto klasičnih merilnikov ter enako velikega, a na dotik občutljivega za multimedijsko napravo. Vse skupaj poganja poznani operacijski sistem MBUX, ki se ponaša s privlačno grafiko in prijaznostjo do uporabnika. Upravljati ga je namreč mogoče glasovno, z gumbi na volanskem obroču, z dotiki zaslona ali prek upravljalne ploščice, ki je zamenjala sistem z vrtljivim gumbom in se med naštetimi izkaže za najmanj praktično rešitev. Namesto navadnih gumbov za upravljanje klimatske naprave bi raje videli bolj praktična vrtljiva stikala, sicer pa sredinska konzola zaradi odsotnosti klasične prestavne ročice (nadomešča jo poznana obvolanska) ponuja veliko odlagalnih prostorov.

Poznana je tudi po podkožni tehniki. Testni avto je poganjal dvolitrski turbodizel s 140 kilovati (190 KM) moči in 400 Nm navora, kar zanj več kot zadostuje. Štirivaljnik je serijsko povezan z 8-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom 8G-DCT, prek katerega se moč s sistemom 4matic prenaša na vsa štiri kolesa. Menjalnik prestavlja zelo hitro, pospeševanje je gladko in zvezno, do stotice potrebuje le 7,6 sekunde. Le pri manevrih je, tako kot večina dvosklopčnih menjalnikov, nekoliko neodločen in rad zamuja pri prestavljanju v vzvratno prestavo. Poraba je s 7,7 litra testnega povprečja za tako zmogljiv štirikolesno gnan model pričakovana.

Takšen, kot je bil testni, je jasno namenjen urbanim džunglam in avtocestam, a s štirikolesnim pogonom lahko zagotovi udobje in varnost tudi na zahtevnejših podlagah.


Čeprav to ni zares majhen avtomobil (po velikosti se lahko primerja s športnimi terenci razreda D), je presenetljivo okreten. Volan je hiter, natančen in neposreden, podvozje pa ponuja dober kompromis med udobjem in dinamiko. Testni avto je bil opremljen še s prilagodljivim podvozjem, ki lahko zadovolji različne želje in okuse, saj ponuja občutno razliko med udobno in športno nastavitvijo. Pri zadnji vzmetenje občutno otrdi in omeji nagibanje karoserije v ovinkih. Mi smo večino časa vozili v udobnem načinu, ki ni premehek in se še najbolje ujema z značajem in poslanstvom tega avtomobila.

Na koncu ugotavljamo, da je to eden ob bolje uspelih mercedesov zadnjih let, saj ni ne prevelik ne premajhen, glede na svojo velikost pa je nadpovprečno prostoren in uporaben. Obenem je zelo prijazen do uporabnika, s serijsko in predvsem dodatno opremo pa tudi mercedesovsko ekskluziven. To je testni avto dokazal s končno ceno, ki je presegla 67 tisočakov, a svoje glavne vrline lahko pokaže tudi takšen, ki stane 20 tisoč evrov manj.
 

Mercedes-benz GLB 220 d 4matic 
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1950 ccm, 140 kW (190 KM) pri 3800/min, 400 Nm pri 1600/min; Menjalnik: dvosklopčni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4634 x 1834 x 1658 mm; Medos. razdalja: 2829 mm; Pnevmatike: 235/45 R20; Masa/nosilnost: 1735/515 kg; Prtljažnik: 130–500–1680 l.
  Največja hitrost: 217 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,6 s; Poraba goriva (WLTP): 5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 7,7 l/100 km; Izpust CO2: 155 g/km.
  Cena:  osnovni model (GLB 180): 35.900 €, testno vozilo: 67.287 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana.
prostornost in prilagodljivost, zmogljivosti, oprema  končna cena brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.