Avto.info
Iskalnik: Model:

Mercedes-benz GLC 300 d 4matic

Malce možatosti mu ne bi škodilo

  • Navzven je dobil nekaj dodatkov LED, v notranjosti pa sodobne digitalne rešitve
  • Dvolitrski dizel 300 d združuje zelo dobre zmogljivosti in zmerno porabo
  • V osnovi stane 55 tisoč evrov, doplačilni dodatki ceno pošteno zasolijo
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 15. avgust 2020

Vsaj tako pravijo tisti, ki se jim toži po robustnem predhodniku GLK in novinca označujejo kot »ženski avtomobil«, a po drugi strani je Mercedesu uspelo s prenovo obdržati vso eleganco in jo ustrezno začiniti s potrebnimi spremembami. Prenova je navzven bolj ali manj prinesla le nekaj novih svetlobnih elementov LED, kolesa lahko merijo vse do 20 palcev (pri modelih AMG celo do 21), piko na i lahko dodajo poudarjeni pragovi. Privlačni na pogled, a hudo nepraktični pri vstopanju in izstopanju, saj si na njih mimogrede umažete hlače.

Novi dvolitrski turbodizel v vseh pogledih močno prekaša ostarelega predhodnika.


Sicer pa GLC ostaja Mercedesov srednje velik križanec in se kot tak postavlja ob bok alfi stelvio, audiju Q5, BMW-ju X3, lexusu NX, porscheju macanu in volvu XC60 (in morda še kakšnemu), prostorsko ter z arhitekturo notranjosti pa v precejšnji meri povzema (karavanski) razred C. Armaturna plošča je namreč izdatneje digitalizirana, vključno z merilniki, ki jih nadomešča večnamenski zaslon z različnimi možnostmi prikaza podatkov. Nastavitev je več kot dovolj tudi za postavljanje pred prijatelji, na dotik občutljiva stikala na volanskem obroču, številni različni odtenki ambientalne osvetlitve ter odišavljena notranjost bodo očarali boljšo polovico, glasovno upravljanje z nagovorom »Hi, Mercedes« pa se je tudi tokrat izkazalo bolj kot ne neuporabno.

Korak nazaj je na dotik občutljiva površina v vlogi vmesnika namesto vrtljivega gumba – podrsavanje v različne smeri je resda v stilu pametnih telefonov, a med vožnjo manj uporabno. Je pa zato velik osrednji zaslon izjemno jasne in kot britev ostre grafike, meniji in njihovi podmeniji z različnimi nastavitvami so logični in precej intuitivni, prehajanje med njimi pa gladko in tekoče.

GLC je znamki primerno udoben in prestižen ter ustreza tako družinskim kot poslovnim potrebam.


Prenova je prinesla tudi nov motor – stari 2,1-litrski štirivaljnik se je končno poslovil in svoje mesto odstopil precej sodobnejšemu, tišjemu, bolj uglajenemu in kot celota veliko bolj prepričljivemu dvolitrskemu stroju. Pod oznako 300 d razvije odločnih 180 kW (245 KM) moči in 500 Nm navora, kar poleg pospeška do stotice v 6,5 sekunde zagotavlja suverene zmogljivosti v vseh pogojih vožnje. Motor se dobro ujame z vsemi devetimi stopnjami samodejnega menjalnika in z zmogljivostmi več kot zadovolji tudi zahtevnejše voznike, zaradi velike zaloge moči pa niti ne zahteva pretiranega priganjanja, zato s porabo dobrih sedem litrov ostaja v varčnih okvirjih – ta je tudi nižja od testnega povprečja s »starim« GLC 250 d.

Šibkejši (in tri oziroma dobrih pet tisočakov cenejši) možnosti enakega motorja sta 220 d in 200 d s 143 oziroma 120 kW (194 oziroma 163 KM), kar je glede zmogljivosti verjetno popolnoma dovolj. Je pa res, da ne kaže prav pretirano varčevati, saj zvezda tako ali tako pravi sijaj dobi šele v bogatejših opcijah in s številnimi doplačilnimi dodatki. 
 

Mercedes-benz GLC 300 d 4matic
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1950 ccm, 180 kW (245 KM) pri 4200/min, 500 Nm pri 1600–2400/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4658 x 1890 x 1644 mm; Medos. razdalja: 2873 mm; Pnevmatike: 255/55 R20; Masa/nosilnost: 1845/665 kg; Prtljažnik: 550–1600 l.
  Največja hitrost:  231 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,5 s; Poraba goriva (WLTP): 6,4 l/100 km; Povprečje na testu: 7,3 l/100 km; Izpust CO2: 169 g/km.
  Cena:  osnovni model (GLC 200 d 4matic): 49.140 €, testno vozilo: 91.849 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana.
motor in pogon, udobje, vozne lastnosti večopravilni vmesnik, končna cena brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.