Avto.info
Iskalnik: Model:

Mercedes-benz GLE 300 d 4matic

Uglajeni barbar

  • Eden najuspešnejših prestižnih športnih terencev ohranja kombinacijo impozantnega videza in vrhunskega udobja
  • Notranjost je vzor prestiža in sodobnosti, tudi tu je v središču velik dvojni zaslon
  • Dvolitrski turbodizel je zlahka kos dvotonskemu orjaku, a brez šestvaljnika ni pravega prestiža
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 26. december 2019

Mercedes GLE, nekoč ML, ima razmeroma dolgo tradicijo, saj ga poznamo že od leta 1997. Ko je nastal, je gradil na dveh temeljih, legendarnem terencu razreda G in prestižnih Mercedesovih limuzinah. Tega se držijo še danes, saj je vsaka različica sposobna nadaljevanja poti, tudi ko zmanjka ceste, ne da bi na račun tega pozabila na vrhunsko udobje.

Vse zapisano velja tudi za »osnovno« različico 300 d, ki smo jo preizkusili. Impozantna zunanjost resda postaja vse bolj harmonično zaobljena, a je z več kot dvema tonama mase in skoraj petimi metri dolžine vse prej kot neopazna. Še posebej na 21-palčnih platiščih in z dodatki, kot so stopnice na pragovih in paket AMG line. Druga zgodba je notranjost, ki je zmes prestiža in sodobne elektronike. Kakovost izdelave je vrhunska, udobje pa na prvem mestu. Tu ni sledi o terenskih zmogljivostih, če odštejemo ročaja na sredinski konzoli, ampak je vse skupaj dodelano do te mere, da bi nas zabolelo srce, če bi bilo kaj prekrito z blatom s terena. A športne terence, pa naj bodo še tako spretni plezalci, že dolgo ne kupujemo za na teren. Zato si GLE lahko privošči dvakrat po 33,2-centimetrski zaslon na armaturi in drsno ploščico na sredinski konzoli, ki jima ukazuje. Če bi naštevali vse, kar najsodobnejša različica vmesnika MBUX zna, ti dve strani revije ne bi bili dovolj, zato bo hitreje, če se osredotočimo na tisto, česar ne zmore. Edino, kar nam pade na pamet, je to, da ne zmore biti všeč vsem. Drsni ploščici smo se med testom več ali manj izogibali, čebelji roj gumbov na volanu pa kar prosi, da po nesreči pritisnete nekaj, česar niste hoteli. Toliko o iskanju dlake v jajcu …

Dizelski štirivaljnik sicer ne ponuja najbolj prijetne zvočne kulise, a za več kot 15 tisočakov razlike v ceni kompromis z veseljem sprejmemo!


Voznikov delovni prostor je zelo podoben tistemu v razredu E in še marsikaterem drugem avtomobilu te znamke, le da je tu poleg še velik gumb za prilagajanje oddaljenosti karoserije od tal. Testni avtomobil sicer ni bil opremljen z elektrohidravličnim vzmetenjem E-active body control, ki stane skoraj deset tisočakov in ponuja gladko vožnjo, primerljivo z Aladinovo čarobno preprogo. Je pa za dva tisočaka in pol odlično delo opravilo zračno vzmetenje airmatic, ki za vožnjo po terenu vozilo dvigne za 60 milimetrov in ga na avtocesti za do 25 milimetrov približa k tlom. Ne glede na izbran program vožnje je vedno čutiti, da se naokrog prevažate v visoko nasajenem velikanu, zlasti ker je, kot se za vozilo te znamke spodobi, podrejen udobju, ne divjanju v ovinkih.

Na srečo divjanja ne spodbuja niti turbodizelski motor, katerega oznaka 300 d je za marsikoga zavajajoča. Doslej je bilo nekako samoumevno, da to označuje šestvaljni motor, a pod pokrovom, včasih kar moteče glasno, drdra dvolitrski štirivaljnik. Z dvema turbopuhaloma podprt stroj je izredno zmogljiv, saj zmore 180 kilovatov moči (245 KM) in 500 Nm največjega navora, povezan pa je z odličnim 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Zgovoren je že podatek o pospešku do 100 km/h, ki traja le 7,2 sekunde, a enak zvok, kot ga lahko slišimo v razredu A, nekako ne more pričarati občutka prestiža. Olajševalna okoliščina, in ta še zdaleč ni majhna, je cenovna razlika do trilitrskega šestvaljnika, ki stane skoraj 16 tisočakov več! Tudi poraba je manjša; na našem preizkusu je znašala natanko 8,5 litra.
 

Mercedes-benz GLE 300 d 4matic
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1950 ccm, 180 kW (245 KM) pri 4200/min, 500 Nm pri 1600/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4924 x 1947 x 1772 mm; Medos. razdalja: 2995 mm; Pnevmatike: spredaj 255/35 R20, zadaj 285/30 R20; Masa/nosilnost: 2170/720 kg; Prtljažnik: 690–2010 l.
  Največja hitrost:  225 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,2 s; Poraba goriva (EU): 7,2/5,4/6,1 l/100 km; Povprečje na testu: 8,5 l/100 km; Izpust CO2: 161 g/km.
  Cena:  osnovni model (GLE 300 d 4matic): 69.990 €, testno vozilo: 90.437 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana.
videz, udobje, zmogljivosti zvok motorja, cena dodatne opreme brez napak

Oddaj komentar

Deda zapeljal skozi steno, padel nadstropje nižje in odpeljal dalje

Policija v nemškem mestu Oldenburg je na družabnih omrežjih obelodanila, da je na
Novice

Prodaja se BMW 7, v katerem je bil ubit Tupac Shakur

Ameriški trgovec z vozili Celebrity Cars Las Vegas je obelodanil, da je na vol
Novice

Strožji eko ukrepi: več tisoč belgijskih policijskih vozil ne sme več v mesta!

Tukaj je nasvet, ki ga ne boste prebrali vsak dan: če se morate izogniti belgijski
Novice

Osvežitev za navaro

Prenovljena navara je navzven praktično nespremenjena; nova so le platišča (ta ž
Novice

Na Hrvaškem drastična sprememba cestninjenja

V hrvaških medijih je zadnje dni vroča zgodba nova investicija, težka&n
Novice

Notranjost VW ID.3 je zelo zanimiva

Na spletu se je za kratek čas znašel Volkswagnov uradni video, na katerem je bilo
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.