Mercedes-benz GLE 300 d 4matic
Uglajeni barbar
- Eden najuspešnejših prestižnih športnih terencev ohranja kombinacijo impozantnega videza in vrhunskega udobja
- Notranjost je vzor prestiža in sodobnosti, tudi tu je v središču velik dvojni zaslon
- Dvolitrski turbodizel je zlahka kos dvotonskemu orjaku, a brez šestvaljnika ni pravega prestiža
Četrtek, 26. december 2019
Mercedes GLE, nekoč ML, ima razmeroma dolgo tradicijo, saj ga poznamo že od leta 1997. Ko je nastal, je gradil na dveh temeljih, legendarnem terencu razreda G in prestižnih Mercedesovih limuzinah. Tega se držijo še danes, saj je vsaka različica sposobna nadaljevanja poti, tudi ko zmanjka ceste, ne da bi na račun tega pozabila na vrhunsko udobje.
Vse zapisano velja tudi za »osnovno« različico 300 d, ki smo jo preizkusili. Impozantna zunanjost resda postaja vse bolj harmonično zaobljena, a je z več kot dvema tonama mase in skoraj petimi metri dolžine vse prej kot neopazna. Še posebej na 21-palčnih platiščih in z dodatki, kot so stopnice na pragovih in paket AMG line. Druga zgodba je notranjost, ki je zmes prestiža in sodobne elektronike. Kakovost izdelave je vrhunska, udobje pa na prvem mestu. Tu ni sledi o terenskih zmogljivostih, če
odštejemo ročaja na sredinski konzoli, ampak je vse skupaj dodelano do te mere, da bi nas zabolelo srce, če bi bilo kaj prekrito z blatom s terena. A športne terence, pa naj bodo še tako spretni plezalci, že dolgo ne kupujemo za na teren. Zato si GLE lahko privošči dvakrat po 33,2-centimetrski zaslon na armaturi in drsno ploščico na sredinski konzoli, ki jima ukazuje. Če bi naštevali vse, kar najsodobnejša različica vmesnika MBUX zna, ti dve strani revije ne bi bili dovolj, zato bo hitreje,
če se osredotočimo na tisto, česar ne zmore. Edino, kar nam pade na pamet, je to, da ne zmore biti všeč vsem. Drsni ploščici smo se med testom več ali manj izogibali, čebelji roj gumbov na volanu pa kar prosi, da po nesreči pritisnete nekaj, česar niste hoteli. Toliko o iskanju dlake v jajcu …
Dizelski štirivaljnik sicer ne ponuja najbolj prijetne zvočne kulise, a za več kot 15 tisočakov razlike v ceni kompromis z veseljem sprejmemo!
Voznikov delovni prostor je zelo podoben tistemu v razredu E in še marsikaterem drugem avtomobilu te znamke, le da je tu poleg še velik gumb za prilagajanje oddaljenosti karoserije od tal. Testni avtomobil sicer ni bil opremljen z elektrohidravličnim vzmetenjem E-active body control, ki stane skoraj deset tisočakov in ponuja gladko vožnjo, primerljivo z Aladinovo čarobno preprogo. Je pa za dva tisočaka in pol odlično delo opravilo zračno vzmetenje airmatic, ki za vožnjo po terenu vozilo
dvigne za 60 milimetrov in ga na avtocesti za do 25 milimetrov približa k tlom. Ne glede na izbran program vožnje je vedno čutiti, da se naokrog prevažate v visoko nasajenem velikanu, zlasti ker je, kot se za vozilo te znamke spodobi, podrejen udobju, ne divjanju v ovinkih.
Na srečo divjanja ne spodbuja niti turbodizelski motor, katerega oznaka 300 d je za marsikoga zavajajoča. Doslej je bilo nekako samoumevno, da to označuje šestvaljni motor, a pod pokrovom, včasih kar moteče glasno, drdra dvolitrski štirivaljnik. Z dvema turbopuhaloma podprt stroj je izredno zmogljiv, saj zmore 180 kilovatov moči (245 KM) in 500 Nm največjega navora, povezan pa je z odličnim 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Zgovoren je že podatek o pospešku do 100 km/h, ki traja le 7,2
sekunde, a enak zvok, kot ga lahko slišimo v razredu A, nekako ne more pričarati občutka prestiža. Olajševalna okoliščina, in ta še zdaleč ni majhna, je cenovna razlika do trilitrskega šestvaljnika, ki stane skoraj 16 tisočakov več! Tudi poraba je manjša; na našem preizkusu je znašala natanko 8,5 litra.
Mercedes-benz GLE 300 d 4matic |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1950 ccm, 180 kW (245 KM) pri 4200/min, 500 Nm pri 1600/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4924 x 1947 x 1772 mm; Medos. razdalja: 2995 mm; Pnevmatike: spredaj 255/35 R20, zadaj 285/30 R20; Masa/nosilnost: 2170/720 kg; Prtljažnik: 690–2010 l. |
Največja hitrost: 225 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,2 s; Poraba goriva (EU): 7,2/5,4/6,1 l/100 km; Povprečje na testu: 8,5 l/100 km; Izpust CO2: 161 g/km. |
Cena: osnovni model (GLE 300 d 4matic): 69.990 €, testno vozilo: 90.437 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana. |
videz, udobje, zmogljivosti | zvok motorja, cena dodatne opreme | brez napak |