Mini cooper SE
Ostaja mestni poba
- Prenova mu je ob nespremenjeni tehniki prinesla predvsem estetske popravke
- Je privlačen, hiter in dinamičen, a z enim polnjenjem prevozi le od 150 do 200 kilometrov
Nedelja, 22. maj 2022
Britanski kultni malček je spomladi doživel prenovo, ki je zajela tudi električni model cooper SE. Prinesla mu je predvsem kozmetične popravke, med drugim bolj poudarjeno masko in sprednja žarometa ter serijske zadnje luči z vzorcem angleške zastave.
Minimalne, a stilsko dovršene so tudi spremembe v notranjosti, kjer najdemo nov volanski obroč s spremenjenimi gumbi za upravljanje tempomata in avdio naprave, zelo opazna pa je lasersko izrezana in osvetljena obroba 22,3-centimetrskega (8,8-palčnega) osrednjega zaslona. Toda tu se spremembe počasi končajo …
Tehnika pod pločevino namreč ostaja enaka kot pred prenovo. To pomeni, da električnega malčka poganja elektromotor, ki razvije 135 kilovatov (184 KM) in 270 Nm. To je dovolj za pospešek do stotice v 7,3 sekunde, pri čemer je zaradi takojšnjega navora zelo poskočen zlasti od 0 do 60 kilometrov na uro, saj do tja potrebuje le 3,9 sekunde. Enaka je tudi baterija, ki je zato, da ne bi vplivala na značilne dinamične vozne lastnosti, razmeroma majhna in sprejme le 28,9 kilovatne ure električne
energije. To žal napoveduje razmeroma majhen doseg. Na testu smo v mestu dosegli porabo slabih 15 kilovatnih ur na 100 kilometrov, ob bolj dinamični vožnji in na avtocesti pa približno 20.
145 kilometrov dosega nam je potovalni računalnik na podlagi pretekle povprečne porabe energije pokazal po prvem polnjenju.
Tako smo lahko z enim polnjenjem, glede na slog vožnje, realno prevozili le od 150 do 200 kilometrov. In to je lastnost, ki tudi po prenovi najbolj določa ta model, saj njegovo uporabnost omejuje predvsem na mestna in primestna območja. Po drugi strani ravno zaradi majhne baterije, ki je vgrajena v dno vozila in zagotavlja še nižje težišče kot pri običajnih izvedbah z motorji na notranje zgorevanje, to ostaja pravi mini.
Je lep, uživaški in malce poreden. Ceste se drži kot klop. Zato lahko prav vsaka krivina postane razlog za nasmešek na obrazu, uporabnosti pa tako ali tako nikoli ni postavljal na prvo mesto. No, tu je na lestvici njegovih vrlin zdrsnila še kakšno stopničko nižje.
Mini cooper SE |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 3 vrat, 4 sedeži; Motor: električni, AC sinhroni, 135 kW (184 KM), 270 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 3.821 x 1.727 x 1.432 mm; Medos. razdalja: 2.495 mm; Pnevmatike: 225/40 R17; Masa/nosilnost: 1.440/360 kg; Prtljažnik: 211–731 l. |
Največja hitrost: 150 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,3 s; Poraba energije (WLTP): 14,8 kWh/100 km; Povprečje na testu: 17,9 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km. |
Cena: osnovni model (mini S E): 33.850 €, testno vozilo: 41.237 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
zmogljivosti, vozne lastnosti |
![]() |
omejen doseg, končna cena |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- cooper SE
- električni model
- Mini
- test