Mitsubishi L200 2.4 D-ID AT 4WD instyle
Silak!
- S svojimi terenskimi in tovornimi zmogljivostmi ne pušča veliko odprtih želja
- Zaradi robustne zasnove je manj udoben od športnih terencev
- V najzmogljivejši in najbolje opremljeni različici stane dobrih 30 tisoč evrov
Sobota, 7. januar 2017
Šminker ali delavec? Oboje! S svojimi zajetnimi merami, mogočno pojavo, robustnim videzom in številnimi kromiranimi dodatki je deležen veliko pozornosti. Ja, celo voznik range roverja si vzame čas in si ga podrobneje ogleda! Na cesti vsekakor ne ostane neopažen, za povrh pa lahko izven ceste zapelje dlje kot velika večina terencev in dlje, kot velika večina voznikov potrebuje ali si celo upa. Poleg tega zmore prepeljati do ene tone tovora in za povrh vleči še do 3,1 tone težak priklopnik. Pravi Martin Krpan!
V svoji novi generaciji nadaljuje poslanstvo predhodnikov in kot tipičen predstavnik razreda terenskih poltovornjakov oziroma pick-upov ostaja predvsem robusten delovni stroj. Je klasične zasnove, s šasijo in listnatim vzmetenjem zadaj, kar oboje prispeva k terenskim in tovornim zmogljivostim, a zato zahteva davek pri udobju med vožnjo praznega vozila. Na cestnih neravninah namreč precej poskakuje (in se zato ne more niti približno primerjati z udobjem športnih ali luksuznih terencev) in
zadek občasno rad poskoči malce iz smeri vožnje – s kakšnimi 300, 400 kilogrami tovora je precej bolje uravnotežen!
Če bi Martin Krpan še dandanes tovoril angleško sol, bi svojo zvesto kobilico prav gotovo zamenjal zanj!
Tudi pogonski agregat, štirivaljni 2,4-litrski turbodizel je, še posebej ob hladnem zagonu, že kar tovornjaško robat, s svojimi 133 kW (181 KM) moči in 430 Nm navora pa zelo prepričljiv tudi pri obremenjenem vozilu. Motorju streže samodejni menjalnik s petimi stopnjami prenosa – klasična avtomatika, ki omogoča tudi ročno izbiro prestav s pomočjo vzvodov za volanskim obročem. Ta je žal nastavljiv le po višini (in ne tudi po globini) in nekateri vozniki bodo morda morali sprejeti nekaj
kompromisov, sicer pa je ergonomija v primerjavi s tekmeci razmeroma dobra, pa tudi prostornost dvojne kabine (pet sedežev) je povsem solidna.
Ko je njegov keson v vlogi prtljažnika družinskega avtomobila, zlahka sprejme veliko količino prtljage, športnih rekvizitov in podobnega. Testno vozilo je bilo opremljeno tudi z dodatno plastično nadgradnjo (doplačilo slabe tri tisočake), ki vsebino ščiti pred nepovabljenimi pogledi in rokami (pokrov je namreč opremljen tudi s ključavnico), ne pa tudi pred vremenskimi vplivi – pred padavinami sicer malce že, a ko pokrov odprete, se na njem nabrana voda zlije neposredno v keson. Zato pazite,
da tam nimate kakšnih kovčkov ali kakšne druge občutljive prtljage! Kaj pa kolesa? Zaradi pokrova nadgradnje je za njih premalo prostora – povprečnega treking kolesa vanj ne boste spravili (in nato pokrova zaprli) niti v ležečem položaju. Zato ocenjujemo, da takšna nadgradnja ni ravno priročna (priznamo, z njo je videti presneto dobro!), zlasti če nameravate tovoriti kaj večjega ali, khm, kaj bolj resnega. Tudi zaboje s pijačo, ki so nameščeni tik ob kabini, je nemogoče doseči od zadaj in
edina rešitev je, da zlezete na rob kesona …
Kljub svoji robustni, prvenstveno delovni zasnovi je na cesti vseeno videti precej imenitno.
Zato pa je na terenu praktično neustavljiv – zmogljiv motor, samodejni menjalnik, reduktor, pogon na vsa štiri kolesa ter zapora diferenciala! Tehnika, ki jo danes najdemo le v redkih avtomobilih in ki na terenu prileze izjemno daleč. Vse skupaj zaokrožuje še 20 centimetrov oddaljenosti od tal ter radodarna vstopni in izstopni kot. Konča se, ko pnevmatike izgubijo oprijem ali pa če je voznik premalo vešč terenske vožnje – saj ne, da bi se prevrnil, dovolj je že, da pozabi pravočasno vklopiti
številna tehnična pomagala. Zgolj z zadnjim pogonom pač ne gre …
Za pretežno mestno vožnjo, seveda, ni ravno prva izbira, a če potrebujete zmogljivo, robustno in zanesljivo terensko in tovorno vozilo, potem vaša pričakovanja več kot izpolni. Pa še drag ni, glede na vse ponujeno – vključno z bogato opremo (navigacija, usnjeni sedeži, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, ksenonski žarometi z dnevnimi led lučmi …) namreč stane 32 tisočakov (upoštevali smo 2.000 evrov akcijskega popusta), z manj opremskega udobja, malce manj zmogljivim motorjem (s 113 kW/154
KM in ročnim menjalnik namesto samodejnega), a prav vsemi terenski vožnji namenjenimi pripomočki in enakimi tovornimi/vlečnimi zmogljivostmi pa manj kot 25.000!
Mitsubishi L200 2.4 D-ID AT 4WD instyle |
Vozilo in motor: terenski poltovornjak (pick-up), 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2442 ccm, 133 kW (181 KM) pri 3500/min, 430 Nm pri 2500/min; Menjalnik: samodejni, 5-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 5205 x 1815 x 1780 mm; Medos. razdalja: 3000 mm; Pnevmatike: 245/65 R17; Masa/nosilnost: 1950/1035 kg; Keson: 1520 x 1470 x 475 mm. |
Največja hitrost: 177 km/h; Pospešek (0–100 km/h): ni podatka; Poraba goriva (EU): 8,5/6,5/7,2 l/100 km; Povprečje na testu: 9,5 l/100 km; Izpust CO2: 189 g/km. |
Cena: osnovni model (L200 2.4 D-ID 4WD invite): 26.900 €, testno vozilo: 35.440 €; AC-Mobil, d. o. o., Ljubljana. |
terenske in tovorne zmogljivosti, videz | nadgradnja kesona, udobje med vožnjo praznega vozila | brez napak |