Avto.info
Iskalnik: Model:

Nissan juke 1.0 DIG-T 117 N-connecta

Boljši od originala?

  • Novi nissan juke je napredoval na številnih področjih, predvsem pri kakovosti
  • Litrski trivaljnik s 85 kW (117 KM) je ustrezno zmogljiv in zelo varčen
  • V kombinaciji s solidno založeno opremo N-connecta stane 21 tisočakov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 16. julij 2020

Originalni juke je bil trendovski, nevsakdanji. S svojo nenavadno obliko je hitro razdelil mnenja; pri Nissanu so bili prepričani, da bo osvojil predvsem mlajše kupce, a se je zgodilo ravno nasprotno – po njem so posegali predvsem starejši ljudje, ki so v tem mestnem križancu oziroma v njegovih kompaktnih zunanjih merah in višjem sedenju našli točno to, kar so potrebovali. Zdaj je tu druga generacija, ki je ohranila oboje, sicer izgubila večino oblikovnega šarma predhodnika, a napredovala na drugih področjih.

Novinec je namreč oblikovno manj izrazit, še vedno pa se lahko pohvali z izrazitimi, okroglimi sprednjimi žarometi in ostro zarezanimi dnevnimi lučmi nad njimi (obojna, vključno z zadnjimi lučmi, so v tehnologiji LED) ter malce kupejevsko silhueto. Ta prostorsko dobro poskrbi za voznika in sovoznika, zaradi visokega stropa in radodarnega pomika sprednjih sedežev tudi višje rasli ter dolgonogi ne bodo imeli nikakršnih zadreg. Zadaj je prostora za kolena potnikov dovolj, manj za njihove glave. Prostora je sicer opazno več kot pri predhodniku, je pa res, da se zaradi nizke okenske linije še vedno ni popolnoma znebil občutka utesnjenosti. Prtljažnik je pravilne oblike in s 422 osnovnimi litri uporabno velik, ob zloženih naslonjalih zadnjih sedežev in z dnom v višjem položaju pa dobite skoraj popolnoma ravno površino.

V drugo je sicer ohranil nekaj oblikovnih značilnosti predhodnika, a vseeno izgubil precej šarma.


Velik korak naprej je juke naredil na področju ergonomije, saj je volan zdaj nastavljiv tudi po globini, ne le po višini. Skupaj z ustreznim razmerjem sedeža in stopalk se zato sedi zelo dobro, sedeži nudijo ustrezno oporo. Preglednost naprej in naprej vstran (v križiščih) je zaradi višjega sedenja in razmeroma tankih A-stebričkov dobra, nazaj in čez ramo pa zaradi zajetnih C-stebričkov in majhnega zadnjega okna precej slaba. Je pa tu (od drugega paketa accenta dalje) v pomoč kamera pri vzvratni vožnji, z N-connecta še klasična parkirna tipala. Kakovost je občutno napredovala in po tej plati se lahko primerja z najboljšimi predstavniki svojega razreda. No, premium audi in mini ga vseeno prekašata, medtem ko po drugi strani izrazito plastičen volkswagen opazno zaostaja. Predali za drobnarije ne izstopajo ne v eno ne v drugi smer, poleg dveh držal za pločevinke so tu še dodatno mesto pred prestavno ročico, žepi v vratih in zaprta predala v sredinskem naslonu za roke ter pred sovoznikom. Enako velja za infozabavni sistem z osempalčnim, na dotik občutljivim zaslonom – ostrina grafike in gladkost delovanja sta med povprečnimi, včasih preseneti kakšna nelogičnost v menijih. Povezovanje z mobilnim telefonom je enostavno, zvok med pogovorom soliden, tu sta še Apple Carplay in Android Auto. 

Z dolžino 4,2 metra se postavlja ob bok renaultu capturju, škodi kamiq, volkswagnu T-crossu in podobnim.


Za zdaj je na voljo le z enim motorjem, prisilno polnjenim bencinarjem, in ročnim ali samodejnim menjalnikom. Preizkusili smo ga v kombinaciji z zadnjim, čigar ročica je lahkotna, a ne zgledno natančna. Litrski trivaljnik s 86 kW (117 KM) je malce neodločen le v najnižjih vrtljajih, nad dvema tisočakoma pa dovolj močan in prožen, ob priganjanju tudi primerno suveren za doseganje trimestne vrednosti hitrosti v dobrih desetih sekundah. Ne glede na motorne vrtljaje je zelo dobro zvočno zatesnjen in uglajene narave, pri višjih hitrostih so precej bolj izraziti zvoki iz podvozja in piš vetra. Poraba je, pod črto, zelo varčna. Kakšne pretirane dinamike sicer ne izziva; tudi celotni avtomobil je ne. Volan je precej lahkoten in sterilen, nagibanja v ovinkih je vseeno manj, kot bi sprva morda pričakovali. Glede udobja oziroma blaženja udarcev s ceste je soliden, a ne ravno v vrhu razreda – pod črto, volkswagen in koncernska druščina so bolje uravnoteženi.

Oprema N-connecta glede udobja in komunikacije zajema točno to, kar običajno potrebujete, a premore le osnovno varnost oziroma nima sodobnih varnostnih pripomočkov, kot so nadzor mrtvega kota, sistem za vožnjo po svojem pasu, aktivni tempomat in podobno. Takšen juke stane okroglih 21 tisočakov; tistih dodatnih 660 evrov testnega vozila gre na račun privlačne dvobarvne kombinacije.
 

Nissan juke 1.0 DIG-T 117 N-connecta
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 999 ccm, 86 kW (117 KM) pri 5250/min, 180 Nm pri 4000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4210 x 1800 x 1595 mm; Medos. razdalja: 2636 mm; Pnevmatike: 215/60 R17; Masa/nosilnost: 1257/460 kg; Prtljažnik: 422–1088 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,4 s; Poraba goriva (WLTP): 5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 5,8 l/100 km; Izpust CO2: 136 g/km.
  Cena:  osnovni model (juke 1.0 DIG-T 117 visia): 17.550 €, testno vozilo: 21.660 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
motor, poraba goriva, kakovostna notranjost preglednost nazaj, občutek utesnjenosti zadaj brez napak

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.