Nissan qashqai 1.3 DIG-T tekna DCT
Bencinski eliksir
- Nov, 1,3-litrski turbobencinar nekoliko utrujenemu qashqaiju daje novo življenje
- Štirikolesnega pogona v tej kombinaciji ne ponuja, je pa na voljo s hitrim dvosklopčnim menjalnikom
Sreda, 19. februar 2020
Aktualni qashqai je na trgu že kar nekaj let, in predvsem po zaslugi nenehnih izboljšav mu uspeva ohranjati stik z glavnino razreda. Poleg lepotne osvežitve se vseskozi izboljšuje na področju asistenčnih sistemov, med katerimi je zagotovo najbolj napreden delni avtonomni vožnji namenjen propilot. Kar nekaj korakov naprej so pri Nissanu naredili tudi na področju pogonov. Tokrat smo preizkusili najnovejšo bencinsko pridobitev, ki je plod sodelovanja med koncernoma Renault Nissan Mitsubishi in Daimler.
Novi stroj je na voljo v dveh izvedbah in mi smo tokrat preizkusili zmogljivejšo s 117 kilovati (160 KM). Ta sicer ponuja 260 Nm največjega navora, a ker gre za izvedbo s 7-stopenjskim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom (DCT), ima voznik na voljo še 10 Nm več. Očitno pri Nissanu še vedno računajo, da je prva izbira za obisk terena dizelski motor, saj bencinskih v kombinaciji s štirikolesnim pogonom ne ponujajo. Kakor koli, motor navduši z živahnostjo in prožnostjo, tudi po zaslugi hitrega
menjalnika.
Sistem propilot ni na voljo v kombinaciji z dvosklopčnim menjalnikom DCT, ampak le z ročnim in brezstopenjskim X-tronic.
Hrup tudi ob priganjanju, ki ga qashqaijevo podvozje brez težav prenaša, ostaja znotraj zmernega. Ušesom najbolj prijazna pa je umirjena vožnja, tudi zato, ker zna biti ob težki nogi celo učinkovitejši in čistejši motor (opremljen je s filtrom trdnih delcev) precej požrešen. Mi smo ga pod osem litrov spravili le z veliko mero samoobvladovanja, bolj realna je poraba med osmimi in devetimi litri.
Pod črto je novi motor za qashqaia vsekakor dobrodošla osvežitev, še posebej v kombinaciji z menjalnikom DCT. Če upoštevamo še nekaj drugih malenkosti, je vse skupaj verjetno ravno prav, da se bo ta model lahko še nekaj časa bojeval v trenutno najbolj konkurenčnem segmentu na trgu.
Nissan qashqai 1.3 DIG-T tekna DCT |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1332 ccm, 117 kW (160 KM) pri 5500/min, 270 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni z dvojno sklopko, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4394 x 1806 x 1595 mm; Medos. razdalja: 2646 mm; Pnevmatike: 225/45 R19; Masa/nosilnost: 1390/495 kg; Prtljažnik: 430–1598 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,9 s; Poraba goriva (EU): 6,7/4,6/5,4 l/100 km; Povprečje na testu: 8,6 l/100 km; Izpust CO2: 122 g/km. |
Cena: osnovni model (qashqai 1.3 DIG-T 140 visia): 20.900 €, testno vozilo: 30.310 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
zmogljiv motor, štirikolesni pogon ni na voljo | leta se mu v notranjosti že poznajo | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- bencinski motor
- Nissan
- qashqai
- test