Opel grandland X 1.5 CDTI AT8 ultimate
Za resno zvezo
- S turbodizlom s 96 kW (130 KM) in samodejnim menjalnikom je poskočen in udoben
- Z najbogatejšim paketom opreme ima praktično vse, s popustom stane malce več kot 33.tisoč evrov
Petek, 3. julij 2020
Dejstvo, da si opel grandland X deli tehnično zasnovo s peugeotom 3008, je verjetno že vsem, ali vsaj našim bralcem, dobro znano. Znano je tudi, da je Opel zdaj že polnopravni član skupine PSA. Zato je, seveda, deležen najnovejše tehnike, ki jo Francozi vgrajujejo v Peugeoteve in Citroënove modele. Tako je dobil 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je zamenjal predhodni 1,6-litrski motor. Prisilno polnjeni stroj zmore 96 kilovatov (130 KM) oziroma 10 »konjev« več od predhodnika.
Preizkusili smo ga v povezavi z novim koncernskim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki prestavlja hitro in gladko. Verjamemo, da lahko ta kombinacija zadovolji večino uporabnikov tako glede zmogljivosti kot udobja. S tem pogonskim sklopom je avtomobil namreč še ravno prav poskočen in obenem omogoča lahkotna avtocestna križarjenja. Od njega ne pričakujte športnosti, saj se niti ne trudi biti športen, temveč zmeren in uglajen. Zmernost zna pokazati tudi pri porabi goriva, ki je na testu
znašala 6,8 litra na 100 prevoženih kilometrov.
Nov 1,5-litrski turbodizel se odlično razume z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.
Če se odločite za paket ultimate, pa je grandland X na področju opreme vse prej kot zadržan, saj prinaša praktično vse varnostne pripomočke in vse nujne elemente za povezljivost in zabavo. Tu velja omeniti sistem za samodejno zaviranje v sili, tipalo za zaznavanje utrujenosti voznika, sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu, multimedijsko napravo intellilink 5.0 z navigacijsko napravo, sistem kamer za 360-stopinjski pogled okoli vozila, ogrevana sprednja sedeža in ogrevan volanski obroč ter
prilagodljiva žarometa LED. Paket sicer serijsko prinaša 19-palčna lahka platišča, ki so bila pri testnem modelu v sklopu opcijskega paketa za vsak teren (ta vključuje sistem intelligrip) za palec manjša.
Tako motoriziran in opremljen Oplov križanec ne pusti veliko neizpolnjenih želja in zaradi klasične ter razmeroma zadržane oblike tudi čez nekaj let verjetno ne bo videti zastarel. Zato bi lahko rekli, da je to avtomobil za daljšo, resno zvezo, če ste zanj pripravljeni odšteti približno 33 tisočakov, kolikor je (s popustom) stal testni primerek v času našega preizkusa.
Opel grandland X 1.5 CDTI AT8 ultimate |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni trivaljnik, 1499 ccm, 96 kW (130 KM) pri 3750/min, 300 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4477 x 1856 x 1609 mm; Medos. razdalja: 2675 mm; Pnevmatike: 225/55 R18; Masa/nosilnost: 1430/590 kg; Prtljažnik: 514–1.652 l. |
Največja hitrost: 192 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,3 s; Poraba goriva (EU): 4,4/3,9/4,1 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 108 g/km. |
Cena: osnovni model (grandland X 1.2 turbo selection): 21.280 €, testno vozilo: 35.270 €; Opel Southeast Europe, podružnica Ljubljana. |
motor in menjalnik, oprema | manj uporaben prtljažnik | brez napak |