Opel grandland X 1.6 CDTI ecotec innovation
Umirjeni dvojček
- Z 1,6-litrskim turbodizlom in samodejnim menjalnikom je udoben in še dovolj zmogljiv
- Pohvali se z bogatim naborom asistenčnih sistemov, ki so na voljo po razumni ceni
Sreda, 7. november 2018
Pri grandlandu X se težko izognemo primerjavam s peugeotom 3008, to pa zato, ker gre za tehnično sorodna modela. Delita si namreč platformo in pogonske sklope. Toda ne glede na to se med seboj močno razlikujeta. Peugeot 3008 je namreč kar malce avantgarden tako glede zunanje oblike kot glede zasnove notranjosti, grandland X pa je na drugi strani popolnoma klasičen in zato za marsikoga predstavlja varnejšo izbiro. Kot smo ugotovili na testu bencinske različice (AF223), prinaša nekatere bolj
preizkušene in po našem mnenju bolj praktične rešitve, kot so klasični gumbi za upravljanje klimatske naprave, kar je pri peugeotu skoraj v celoti zaupano zaslonu na dotik. Poleg tega ima klasične in lepo berljive merilnike ter volanski obroč normalne velikosti. Skratka, vse je bolj klasično, a premišljeno postavljeno in urejeno. Pohvalo si zaslužita sprednja sedeža, ki sta čvrsta in ergonomsko oblikovana ter zato odlično opravljata svojo nalogo tudi na daljših poteh. Enako velja za podvozje,
ki je prav tako čvrsto in zagotavlja zanesljiv občutek, tudi če se malo bolj drzno zapodimo med ovinke.
Grandland X si deli tehnično zasnovo s peugeotom 3008, toda vse skupaj predstavlja v bolj tradicionalni obliki in z bolj tradicionalno ergonomijo.
Kombinacija 1,6-litrskega turbodizla sicer ne more zagotoviti kakšne posebne dinamike, toda povprečnemu vozniku ne bo pustila neizpolnjenih želja. Mi bi si morda želeli malce več odzivnosti ob pritisku na plin, a nič več kot to. Šeststopenjski samodejni menjalnik deluje hitro in logično in nima občutnih negativnih učinkov na porabo goriva. Naše testno povprečje je znašalo 6,7 litra na 100 kilometrov, kar je glede na zmogljivosti in udobje, ki jih ponuja turbodizel v kombinaciji z avtomatiko,
popolnoma sprejemljivo.
Palec na koncu dvigujemo tudi za asistenčne sisteme (kamera za 360-stopinjski pogled, sistem za preprečevanje naleta ...), s katerimi se grandland X uvršča v vrh razreda. Žal je večina na spisku doplačilne opreme, a so razvrščeni v razmeroma dostopne pakete.
Ravno zato je cena testnega avtomobila z osnovnih 26.990 evrov skočila na dobrih 34 tisočakov, kar pri Oplu navadno nekoliko omilijo s kakšnim vedno dobrodošlim popustom.
Opel grandland X 1.6 CDTI ecotec innovation |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni trivaljnik, 1650 ccm, 88 kW (120 KM) pri 3750/min, 300 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4477 x 1856 x 1609 mm; Medos. razdalja: 2675 mm; Pnevmatike: 225/55 R18; Masa/nosilnost: 1430/590 kg; Prtljažnik: 514–1.652 l. |
Največja hitrost: 185 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,2 s; Poraba goriva (EU): 5,1/4,2/4,6 l/100 km; Povprečje na testu: 6,7 l/100 km; Izpust CO2: 118 g/km. |
Cena: osnovni model (grandland X 1.2 turbo selection): 20.490 €, testno vozilo: 34.280 €; Opel Southeast Europe, podružnica Ljubljana. |
| prostorna notranjost, funkcionalna armaturna plošča, motor | | manj uporaben prtljažnik | | brez napak |