Avto.info
Iskalnik: Model:

Opel insignia sports tourer 2.0 dizel AT ultimate

Gremo na potovanje

  • Insignia je prostoren družinski karavan, ki se odlično počuti tudi na daljših potovanjih
  • Dvolitrski turbodizel s 128 kW (174 KM) jo do stotice pospeši v devetih sekundah
  • Skupaj z bogato opremo in nekaj doplačilnimi dodatki stane precejšnjih 42 tisočakov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 1. maj 2022

Kljub poplavi športnih terencev ter takšnih in drugačnih križancev se karavani srednjega razreda še vedno izkažejo kot zelo uporabni družinski avtomobili. Mednje sodi opel insignia sports tourer, ki se postavlja ob bok fordu mondeu, volkswagnu passatu in prostorsko izjemno radodarni škodi superb ter stilsko zelo smelemu peugeotu 508.

Da gre za prenovljen model, boste navzven spoznali po novi sprednji maski in drugače oblikovanih dnevnih LED-lučeh ter grafiki zadnjih svetlobnih teles, kot celota avtomobil ohranja skladne, elegantno urezane linije. Tudi notranjost je umirjeno-elegantne sorte in pušča vtis kakovosti – v mehko plastiko je odeta tam, kjer je treba oziroma pridete v stik z njo, piko na i doda nekaj okrasnih elementov z videzom kroma, je pa res, da je na spodnjem delu precej trde plastike, kar pod črto niti ne moti. 

Sprednji sedeži so ravno prav čvrsti in ergonomsko odlični ter vsekakor vredni slabih 900 evrov doplačila.


Voznikov položaj je z ergonomskega vidika zelo dober. Volanski obroč je ravno prav velik in debel ter lepo sede v roke, so pa stikala na njem precej majhna, a vsaj prava (in ne na dotik občutljive površine). Takšna so tudi na sredinski konzoli, saj je insignia ohranila klasične gumbe in stikala za upravljanje najpogostejših funkcij, kot sta avdio sistem in klimatska naprava. Seveda je tu še infotainment z osrednjim zaslonom, katerega ikone sprva morda terjajo nekaj privajanja, a je kot celota prijetne in ostre grafike, logičnih menijev in gladkega delovanja. Merilniki so kombinacija klasičnih analognih in vmesnega večnamenskega zaslona med njimi, kot celota so pregledni in funkcionalni.

Posebej dobro oceno si zaslužijo ergonomsko oblikovani sedeži s certifikatom AGR (doplačilo 870 evrov), ki so izdatno nastavljivi in ustrezno čvrsti, da telesu nudijo potrebno oporo tudi na daljših vožnjah. Ne glede na telesna razmerja boste brez težav našli ugoden položaj za volanom, kabina pa je prostorsko zelo radodarno odmerjena v vse smeri in celo ob bolj daleč nazaj pomaknjenih sprednjih sedežih zadaj še vedno ostane dovolj prostora za odrasle potnike. Prostornost sicer ni na ravni škode superb, a je vseeno zelo prepričljiva. Dobro je poskrbljeno za drobnarije (zajetni predali v sprednjih vratih in pod osrednjim naslonom za roko, odlagalno mesto pred prestavno ročico z možnostjo indukcijskega polnjenja mobilnega telefona …), precej dolg in razmeroma plitev prtljažnik (gledano od poda do prekrivne ponjave) pa meri ne ravno rekordnih, a z družinskega vidika uporabnih 524 oziroma 1.640 litrov.

Opreme ultimate trenutno ni več v ponudbi; zamenjuje jo primerljivo bogat paket business elegance.


Testno insignio je poganjal močnejši izmed dveh dizelskih motorjev v ponudbi, dvolitrski štirivaljnik (vstopni je 1,5-litrski trivaljnik), ki s svojimi 128 kW (174 KM) moči in 380 Nm navora ne pušča odprtih želja. Tako motorizirana insignia je hiter in zmogljiv potovalni avtomobil, ki zlahka dosega hitrosti več kot 200 km/h (kjer je to dovoljeno, seveda) in do polovice te vrednosti pospeši v devetih sekundah. Motor je umirjen in mehko tekoč, zaradi zveznega podajanja moči včasih pušča vtis manjše moči, kot jo zmore (zgolj po občutku, v resnici je avtomobil lahko zelo hiter). Samodejni menjalnik prestavlja mehko in tekoče, le pri speljevanju utegne biti malce bolj grob. Kot celota se med hitro vožnjo po avtocesti insignia zelo dobro počuti in se zaradi svoje velikosti vseskozi ponaša z zanesljivo lego. Vožnja je malce bolj čvrsta, brez nepotrebnega »plavanja« čez neravnine ali pretiranega nagibanja v zavojih. Pri kakšnem pretiranem priganjanju skozi ovinke se sicer ne počuti najbolje, a brez skrbi – v hitri in tekoči vožnji boste uživali, le brez pretiravanja. Če želite resnično športno insignio, potem izberite različico GSi.

Pod črto gre za temeljito opremljen in tehnično soliden avtomobil, je pa res, da takšen, kot je bil testni, stane 42 tisočakov oziroma brez dodatkov (že omenjena sprednja sedeža s certifikatom AGR, sistem hud, ozvočenje bose, kovinska barva in še kakšna malenkost) 38 tisočakov in pol. Ne ravno poceni, a v resnici pošteno glede na vse, kar nudi.
 

Opel insignia sports tourer 2.0 dizel AT ultimate
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.995 ccm, 128 kW (174 KM) pri 3.500/min, 380 Nm pri 1.500–2.750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.998 x 1.863 x 1.490 mm; Medos. razdalja: 2.829 mm; Pnevmatike: 245/45 R18; Masa/nosilnost: 1.615/600 kg; Prtljažnik: 524–1.640 l.
  Največja hitrost:  222 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,1 s; Poraba goriva (WLTP): 5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 6,2 l/100 km; Izpust CO2: 133 g/km.
  Cena:  osnovni model (insignia sports tourer 1.5 dizel elegance): 32.740 €, testno vozilo: 42.045 €; WAE S, d. o. o., Ljubljana.
prostorna notranjost, sedeži, potovalno udobje nima kamere za vzvratno vožnjo brez napak

Oddaj komentar

V Nemčiji bodo s posebnimi kamerami lovili voznike, ki med vožnjo uporabljajo telefon

Uporaba mobilnega telefona med vožnjo je pogosta in nevarna praksa voznikov po vsem
Novice

Zlatan Ibrahimović v porscheju pobegnil pred policijo: 'Mislite, da sem ustavil?'

Zlatan Ibrahimović naj bi se po mnenju nekaterih športnih poznavalcev bližal
Novice

V tem 25-milijonskem mestu v enem mesecu niso prodali niti enega avtomobila!

Največje metropolitansko območje na Kitajskem, kjer živi približno 25 milijonov
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.