Avto.info
Iskalnik: Model:

Peugeot 308 SW 1.2 puretech 130 EAT8 GT

Karavan, ki ga ne gre odpisati

  • Karavanski peugeot 308 SW je eden izmed najprostornejših karavanov C-segmenta
  • Preizkusili smo ga s srednjo bencinsko možnostjo, ki jo ocenjujemo kot optimalno
  • Z bogatim, športno poudarjenim paketom opreme GT stane 26 tisoč evrov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Petek, 7. maj 2021

Čeprav so športni terenci oziroma križanci dandanes izjemno priljubljeni, se družinski karavani C-segmenta še vedno izkažejo s svojo široko uporabnostjo. Takšen je tudi peugeot 308 SW, ki se postavlja oplu astri, škodi octavii ali volkswagnu golfu ob bok.

Francoz je z nedavno prenovo pridobil nekaj zunanje in notranje svežine, eden njegovih glavnih adutov še vedno ostaja resnično velik prtljažni prostor, ki v osnovni meri 610, ob zloženih zadnjih sedežih pa kar 1.660 litrov. Vrata se odpirajo vse do njegovega dna (brez roba), deljiva naslonjala sedežev v razmerju 60 : 40 je mogoče preprosto zložiti z vzvodi ob zadnjih vratih, tudi sicer je prtljažnik zelo dobro obdelan. Za prevoz manjših predmetov sta tu uporabna stranska predala, v naslonjalih zadnjih sedežev je tudi odprtina za smuči. Če smo že pri uporabnosti – piko na i bi pri tovorjenju daljših predmetov prav gotovo dodal zložljiv sovoznikov sedež, ki ga ta peugeot, žal, ne premore.

Zasnova notranjosti z majhnim volanskim obročem, imenovanim i-cockpit, ni za vse okuse.


S prostornostjo prtljažnika je torej eden izmed najradodarnejših, slabše se izkaže na zadnjih sedežih. Prostora za glave je sicer dovolj, ga pa hitro utegne zmanjkati za kolena tamkaj sedečih potnikov – zlasti če so ti (in voznik ter sovoznik pred njimi) višje rasti. Spredaj prostora ne manjka v nobeno smer, malce športno ukalupljeni sedeži nudijo dovolj bočne opore, medtem ko je nekaj krajši sedalni del nogam ne nudi v največji možni meri.

Še glede predalov in odlagalnih mest za drobnarije – zanje je dobro poskrbljeno z zajetnimi žepi v sprednjih in zadnjih vratih ter predalom med sprednjima sedežema, za denarnico, mobilni telefon, ključe in podobno pa je zelo priročno dovolj veliko odlagalno mesto pred prestavno ročico oziroma pod sredinsko konzolo.

Ta je izdelana iz trde plastike, precej zajetnega videza in z vrtljivim gumbom za uravnavanje glasnosti avdio sistema ter petimi dodatnimi stikali zelo minimalistična – škoda, da Francozi nanjo niso namestili še gumbov za uravnavanje klimatske naprave. Upravljate jo namreč prek na dotik občutljivega zaslona, katerega meniji in podmeniji so gladko tekoči in logični, a je zlasti med vožnjo ta način manj funkcionalen.

Prav tako ne moremo popolnoma pohvaliti zasnove majhnega volanskega obroča in nad njim nameščenih merilnikov – ob svoji povprečni višini in optimalni ergonomski nastavitvi sedeža in volana mi je ta zakrival spodnji del merilnikov. Po drugi strani je preglednost v križiščih zaradi velikega vetrobranskega stekla in stranskih oken dobra, nekoliko slabša pa nazaj, a paket GT serijsko zajema kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, ki je slabše ločljivosti in v zahtevnejših razmerah (dež, megla) le pogojno uporabna.

Z velikostjo in uporabnostjo prtljažnega prostora je eden izmed najprepričljivejših v svojem razredu.


Testni peugeot 308 SW je poganjal prisilno polnjen 1,2-litrski trivaljnik s 96 kW (131 KM), ki omogoča živahno vožnjo in solidne zmogljivosti. Šibkejša različica je pravzaprav na voljo zgolj kot osnovni model in dejansko je v ponudbi samo še ta stroj, ki tudi malce zahtevnejšemu vozniku ne pušča odprtih želja. Motor je vseskozi tih in uglajen, tudi z vsemi osmimi stopnjami samodejnega menjalnika se dobro ujame. Je pa res, da je pri priganjanju malce bolj žejen in poraba s slabimi sedmimi litri (testno povprečje) ni ravno med najmanj zmernimi. Če prevozite veliko število kilometrov, morda razmislite o (dobrega tisočaka dražjem) dizlu. Samo podvozje je bolj usmerjeno k udobju in tudi večja platišča paketa GT ne pripomorejo h kaj večji dinamiki.

Sicer pa je takšen peugeot 308 kot celota in predvsem z zelo bogatim paketom opreme GT, ki prinaša malce športni značaj in ceno 25 tisočakov, zanimiva izbira. Konkurenca je sicer zelo močna, a vam njegov francoski šarm kljub nekaterim pomanjkljivostim zleze pod kožo.
 

Peugeot 308 SW 1.2 puretech 130 EAT8 GT
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1.199 ccm, 96 kW (131 KM) pri 5.500/min, 230 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.585 x 1.804 x 1.472 mm; Medos. razdalja: 2.730 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1.454/465 kg; Prtljažnik: 610–1.660 l.
  Največja hitrost:  205 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,2 s; Poraba goriva (WLTP): 6,1 l/100 km; Povprečje na testu: 6,7 l/100 km; Izpust CO2: 137 g/km.
  Cena:  osnovni model (308 SW 1.2 puretech 110 active): 18.100 €, testno vozilo: 25.840 €; P Automobil Import, d. o. o., Ljubljana.
prostoren prtljažnik, videz, motor infotainment, prostor na zadnjih sedežih brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.