Peugeot 5008 blueHDI 180 EAT8 GT
Dve muhi na en mah
- Večji brat modela 3008 je estetsko osvežen in serijsko prinaša sedem sedežev
- S turbodizlom s 133 kW (181 KM) je zelo suveren in zahteva približno 7 l na 100 km
- Paket opreme GT pomeni ceno malce nad 40 tisoč evrov, s financiranjem dobrih 37 tisoč
Sobota, 21. avgust 2021
Peugeot je proizvajalec, ki je že pred nekaj leti nakazal, da se bodo morali nekoč zelo priljubljeni enoprostorci umakniti zdaj še bolj priljubljenim športnim terencem. Po uspešni zgodbi z modeloma 806 in 807, ki se ni nadaljevala, je prišel na vrsto 5008. Tega sicer niso ukinili, a so z drugo generacijo popolnoma spremenili njegovo zasnovo. Iz enoprostorca se je moral preleviti v športnega terenca ali bolje rečeno terenskega križanca brez pravih terenskih ambicij in prevzeti vlogo večjega brata modela 3008. Pravzaprav je kot njegov dvojček, ki se je še malo »potegnil« in prinaša dodatnih 16,5 centimetra v medosju ter kar dodatnih 19,4 centimetra skupne dolžine. Modela sta namreč slogovno in oblikovno skoraj enaka, 5008 ima v korist praktičnosti in uporabnosti spremenjen predvsem zadek. Streha se namreč od C-stebrička naprej ne začne spuščati proti zadku kot pri 3008, temveč do zadnjega stekla poteka v bolj ravni liniji. To poleg dodatnega prostora za prtljago zagotavlja dovolj prostora za šestega in sedmega potnika v tretji vrsti. Sicer sta ta sedeža manjša in zato primerna bolj za otroke ali za odrasle na krajših poteh. Njuna glavna vrlina je prilagodljivost. Se namreč zelo preprosto zložita in skrijeta v dno prtljažnika. Njegova prostornina se tako iz zasilnih 166 poveča na spoštovanja vrednih 780 litrov, z zlaganjem druge vrste pa na zavidljivih 1.940 litrov.
Z izjemo tistih čisto zadaj se nad prostornostjo ne morejo pritoževati niti potniki. Sprednja sedeža sta zelo udobna, udobno se lahko namestijo tudi trije odrasli potniki v drugi vrsti, kjer je prostor zelo radodarno odmerjen v vse smeri in bi vzdušje, tudi zaradi miz na hrbtiščih sprednjih sedežev, lahko primerjali z enoprostorci.
Z učinkovito estetsko prenovo so mu vrnili ostrino, ki jo je imel ob prihodu na trg.
Na srečo pa voznikov delovni prostor ni zasnovan po vzoru družinskih kombijev, pri katerih je bilo sedenje pogosto preveč pokončno. Seveda se sedi višje kot v običajnih avtomobilih, toda evolucija zasnove i-cockpit z merilniki na vrhu armaturne plošče, kompaktnim volanskim obročem in visoko, proti vozniku usmerjeno sredinsko konzolo zagotavlja zelo dinamičen občutek. Prenova je prinesla nov 31,2-centimetrski (12,3-palčni) zaslon instrumentne plošče z boljšo ločljivostjo in večji,
25,4-centimetrski (10-palčni) zaslon multimedijske naprave. Za izbiro glavnih funkcij so tu klasična, zelo lična stikala, medtem ko ostale nastavitve potekajo prek zaslona na dotik. Upravljanje je zato včasih bolj zamudno, kot bi lahko bilo, mi pa bi si poleg tistega za nastavljanje glasnosti želeli še kakšen vrtljivi gumb. Tudi vmesnik po praktičnosti uporabe še ne dosega najboljših, ki sledijo Applovemu in Googlovemu sistemu s preprosto in uporabniku prijazno zasnovo z velikimi ikonami.
Manj pripomb imamo nad pogonskim sklopom. Dvolitrski turbodizel z vrha ponudbe razvije 133 kilovatov (180 KM) in 400 Nm navora, kar je več kot dovolj za suvereno premikanje tega družinskega voza. Do stotice potrebuje 9,2 sekunde in s pospeševanjem zaključi pri 215 kilometrih na uro. Osemstopenjski samodejni menjalnik ni tako hiter kot kakšni dvosklopčneži, vendar prestavlja gladko in logično ter se dobro ujame z zmogljivim turbodizlom. Tudi poraba, ki je na testu znašala zelo sprejemljivih
sedem litrov na 100 kilometrov, je precej manjša kot pri izvedbi s starejšo šeststopenjsko avtomatiko.
Je zelo prostoren in udoben družinski potovalnik s stasom športnega terenca.
Tako 5008 z lahkoto melje kilometre in v kombinaciji z opremo GT ter samodejnim menjalnikom dobro skrbi za varnost in udobje petih oziroma sedmih potnikov. Med drugim namreč ponuja prilagodljivi tempomat s funkcijo stop in s funkcijo ohranja vozila znotraj voznega pasu. Upravljanju je sicer namenjena hecno zastarela ročica, ki bi si zaslužila upokojitev že pred dvema generacijama in je niti prenova ni odnesla. Je pa prenova poleg novih zaslonov in nekaj malenkosti prinesla osvežen sprednji
del z novo masko brez okvirja in z letvicami različne dolžine, ki se z zarezami optično zelo učinkovito širijo na odbijač.
Z naštetim ugotavljamo, da 5008 ostaja avtomobil, ki uspešno igra vlogi športnega terenca in enoprostorca. Z njim je Peugeot očitno ujel dve muhi na en mah. Zato ga s prenovo ni preveč spreminjal, temveč mu je le vrnil ostrino, s katero nas je presenetil, ko smo ga pred približno petimi leti prvič zagledali.
Peugeot 5008 blueHDI 180 EAT8 GT |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: dizelski, vrstni štirivaljnik, 1.997 ccm, 133 kW (181 KM) pri 3.750/min, 400 Nm pri 2.000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.641 x 1.844 x 1.646 mm; Medos. razdalja: 2.840 mm; Pnevmatike: 225/55 R18; Masa/nosilnost: 1.280/460 kg; Prtljažnik: 166–780–1.940 l. |
Največja hitrost: 215 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,2 s; Poraba goriva (WLTP): 5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 7,0 l/100 km; Izpust CO2: 152 g/km. |
Cena: Oosnovni model (1.2 PureTech 130 active) 28.100 €, testno vozilo: 42.570 €; P Automobil Import, d. o. o., Ljubljana. |
prostornost, udobje, oprema | zastarela ročica tempomata | brez napak |