Range rover evoque D180 AWD first edition
Tudi najmanjši je pravi range
- Evoque združuje zelo dobre vozne lastnosti in malce aristokratskega prestiža
- Dvolitrski turbodizel s 132 kW (180 KM) je ravno še dovolj zmogljiva izbira
- Z bogato opremo paketa first edition stane celo več kot 73 tisoč evrov
Nedelja, 2. februar 2020
V družbi manjših športnih terencev premium razreda, v katero se uvrščajo audi Q3, BMW X1 in X2, jaguar E-pace ter volvo XC40, je najmanjši range rover precej redek in zato toliko bolj ekskluziven primerek. Sliši na ime evoque, preizkusili pa smo ga v njegovi drugi generaciji, ki je pred nedavnim zapeljala tudi na slovenske ceste.
V primerjavi s predhodnikom je ohranil praktično enake mere – dolg je do milimetra enako, v širino je zrasel za štiri, v višino za 14 milimetrov. Strešna silhueta se precej izrazito spušča proti zadku in tako novi evoque v eni obliki (na voljo je le s petimi vrati) do neke mere nadaljuje poslanstvo trivratnega kupeja, ki so ga zaradi zelo skromnih prodajnih številk v drugi generaciji opustili.
Filozofija je znana – značilni elementi prestižnih rangeov, združeni v kompaktno celoto. Visoki boki in ozka bočna stekla ter velika kolesa mu dajejo zelo odločen videz, prav tako izrazita sprednja maska z ostro urezanimi žarometi in mišičast zadek. Nasploh je celotna podoba zelo čista, zaobljenih robov in brez odvečnih gubic in raznih linij, vse skupaj pa poudarjajo ugreznjene kljuke bočnih vrat. Po velarju je pravzaprav šele drugi serijski avtomobil (če izvzamemo nekatere eksote), ki se
ponaša s to zanimivo podrobnostjo.
Čiste oblikovne linije karoserije poudarjajo tudi popolnoma ugrezljive kljuke bočnih vrat.
Kompaktnost poudarja tudi precejšnja širina avtomobila, ki obenem botruje prostorni in radodarno odmerjeni notranjosti. Na sprednjih dveh sedežih je prostora v širino vsaj toliko kot v številko večjih avtomobilih, občutek prostornosti in vtis večjega avtomobila pa poudarja širok greben med sprednjima sedežema. Ta sta dovoljšnih pomikov tudi za višjerasle voznike, zadaj kljub padajoči liniji strehe ni kakšnih posebnih prostorskih zadreg.
Armaturna plošča je v skladu z najnovejšimi trendi v celotni digitalna, z dvema večnamenskima na dotik občutljivima zaslonoma, od katerih zgornji služi potrebam infotainmenta, navigacije in še česa, spodnji pa nadomešča kopico klasičnih stikal, ki bi bla sicer potrebna za vse funkcije evoqua. Namestitve nekaterih virtualnih stikal so fiksne, druge se spreminjajo glede na izbran (pod)meni, vse skupaj pa zaokrožujeta dva vrtljiva gumba, ki služita potrebam upravljanja prezračevanja, izbire
pogona in podobno. Sistem je zadovoljivo odziven, a ne nudi povratnih informacij, poleg tega je svetleča površina zelo dovzetna na umazanijo in mastne prste. Enak tip stikal je na volanskem obroču, klasične merilnike nadomešča večnamenski zaslon.
Evoque je za trdnost razmeroma težak avtomobil, a to ne krni dinamičnih voznih lastnosti.
Z voznimi lastnostmi evoque ostaja zvest svojemu poreklu in se za razliko od tekmecev ponaša s poudarjeno dobrimi terenskimi zmogljivostmi, ki jih poleg štirikolesnega pogona (med umirjeno vožnjo po cesti posebna sklopka prekine prenos na zadnjo os, tako da je takrat evoque gnan le prek prednjih koles) zaokrožujejo sistemi terrain response za izbiro programov za vožnjo po različnih podlagah, samodejno zaviranje po klancu navzdol, speljevanje na spolzki podlagi, počasno vožnjo … Karoserija je
izjemno toga in masa vozila precejšnja, zato ima dvolitrski turbodizelski motor s 132 kW (180 KM) kar precej dela. Serijsko mu streže samodejni menjalnik z devetimi stopnjami prenosa, velika masa pa ne krni cestnih voznih lastnosti, ki so tudi v malce hitreje odpeljanih ovinkih zelo prepričljive. Osnova je sicer 150-konjski dizel z ročnim menjalnikom in pogonom na sprednji kolesi, a verjetno bi tak evoque deloval preveč podhranjeno.
Je pa res, da tako motoriziran, kot je bil testni, skupaj z bogatim paketom opreme first edition (celovita varnost, številni pripomočki, usnjeni sedeži in še marsikaj drugega) stane zajetnih 73 tisočakov, a range rover nikoli ni bil prav poceni avtomobil. Ne nazadnje tudi v svoji najmanjši obliki premore tisto, če hočete, malce aristokratsko piko na i, ki ga postavlja nad v uvodu omenjene tekmece.
Range rover evoque D180 AWD first edition |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1999 ccm, 132 kW (180 KM) pri 2400–4000/min, 430 Nm pri 1750–2500/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4371 x 1904 x 1649mm; Medos. razdalja: 2681 mm; Pnevmatike: 235/50 R20; Masa/nosilnost: 1891/599 kg; Prtljažnik: 472–1156 l. |
Največja hitrost: 205 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,3 s; Poraba goriva (EU): 6,5/5,0/5,5 l/100 km; Povprečje na testu: 7,4 l/100 km; Izpust CO2: 145 g/km. |
Cena: osnovni model (evoque D150): 41.342 €, testno vozilo: 74.700 €; Avto Aktiv, d. o. o., Trzin. |
oblika, prestižna notranjost, vozne lastnosti | glasen motor, odlagalna mesta za drobnarije | brez napak |