Avto.info
Iskalnik: Model:

Range rover evoque D180 AWD first edition

Tudi najmanjši je pravi range

  • Evoque združuje zelo dobre vozne lastnosti in malce aristokratskega prestiža
  • Dvolitrski turbodizel s 132 kW (180 KM) je ravno še dovolj zmogljiva izbira
  • Z bogato opremo paketa first edition stane celo več kot 73 tisoč evrov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 2. februar 2020

V družbi manjših športnih terencev premium razreda, v katero se uvrščajo audi Q3, BMW X1 in X2, jaguar E-pace ter volvo XC40, je najmanjši range rover precej redek in zato toliko bolj ekskluziven primerek. Sliši na ime evoque, preizkusili pa smo ga v njegovi drugi generaciji, ki je pred nedavnim zapeljala tudi na slovenske ceste.

V primerjavi s predhodnikom je ohranil praktično enake mere – dolg je do milimetra enako, v širino je zrasel za štiri, v višino za 14 milimetrov. Strešna silhueta se precej izrazito spušča proti zadku in tako novi evoque v eni obliki (na voljo je le s petimi vrati) do neke mere nadaljuje poslanstvo trivratnega kupeja, ki so ga zaradi zelo skromnih prodajnih številk v drugi generaciji opustili.

Filozofija je znana – značilni elementi prestižnih rangeov, združeni v kompaktno celoto. Visoki boki in ozka bočna stekla ter velika kolesa mu dajejo zelo odločen videz, prav tako izrazita sprednja maska z ostro urezanimi žarometi in mišičast zadek. Nasploh je celotna podoba zelo čista, zaobljenih robov in brez odvečnih gubic in raznih linij, vse skupaj pa poudarjajo ugreznjene kljuke bočnih vrat. Po velarju je pravzaprav šele drugi serijski avtomobil (če izvzamemo nekatere eksote), ki se ponaša s to zanimivo podrobnostjo.

Čiste oblikovne linije karoserije poudarjajo tudi popolnoma ugrezljive kljuke bočnih vrat.


Kompaktnost poudarja tudi precejšnja širina avtomobila, ki obenem botruje prostorni in radodarno odmerjeni notranjosti. Na sprednjih dveh sedežih je prostora v širino vsaj toliko kot v številko večjih avtomobilih, občutek prostornosti in vtis večjega avtomobila pa poudarja širok greben med sprednjima sedežema. Ta sta dovoljšnih pomikov tudi za višjerasle voznike, zadaj kljub padajoči liniji strehe ni kakšnih posebnih prostorskih zadreg. 

Armaturna plošča je v skladu z najnovejšimi trendi v celotni digitalna, z dvema večnamenskima na dotik občutljivima zaslonoma, od katerih zgornji služi potrebam infotainmenta, navigacije in še česa, spodnji pa nadomešča kopico klasičnih stikal, ki bi bla sicer potrebna za vse funkcije evoqua. Namestitve nekaterih virtualnih stikal so fiksne, druge se spreminjajo glede na izbran (pod)meni, vse skupaj pa zaokrožujeta dva vrtljiva gumba, ki služita potrebam upravljanja prezračevanja, izbire pogona in podobno. Sistem je zadovoljivo odziven, a ne nudi povratnih informacij, poleg tega je svetleča površina zelo dovzetna na umazanijo in mastne prste. Enak tip stikal je na volanskem obroču, klasične merilnike nadomešča večnamenski zaslon.

Evoque je za trdnost razmeroma težak avtomobil, a to ne krni dinamičnih voznih lastnosti.


Z voznimi lastnostmi evoque ostaja zvest svojemu poreklu in se za razliko od tekmecev ponaša s poudarjeno dobrimi terenskimi zmogljivostmi, ki jih poleg štirikolesnega pogona (med umirjeno vožnjo po cesti posebna sklopka prekine prenos na zadnjo os, tako da je takrat evoque gnan le prek prednjih koles) zaokrožujejo sistemi terrain response za izbiro programov za vožnjo po različnih podlagah, samodejno zaviranje po klancu navzdol, speljevanje na spolzki podlagi, počasno vožnjo … Karoserija je izjemno toga in masa vozila precejšnja, zato ima dvolitrski turbodizelski motor s 132 kW (180 KM) kar precej dela. Serijsko mu streže samodejni menjalnik z devetimi stopnjami prenosa, velika masa pa ne krni cestnih voznih lastnosti, ki so tudi v malce hitreje odpeljanih ovinkih zelo prepričljive. Osnova je sicer 150-konjski dizel z ročnim menjalnikom in pogonom na sprednji kolesi, a verjetno bi tak evoque deloval preveč podhranjeno.

Je pa res, da tako motoriziran, kot je bil testni, skupaj z bogatim paketom opreme first edition (celovita varnost, številni pripomočki, usnjeni sedeži in še marsikaj drugega) stane zajetnih 73 tisočakov, a range rover nikoli ni bil prav poceni avtomobil. Ne nazadnje tudi v svoji najmanjši obliki premore tisto, če hočete, malce aristokratsko piko na i, ki ga postavlja nad v uvodu omenjene tekmece.
 

Range rover evoque D180 AWD first edition
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1999 ccm, 132 kW (180 KM) pri 2400–4000/min, 430 Nm pri 1750–2500/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4371 x 1904 x 1649mm; Medos. razdalja: 2681 mm; Pnevmatike: 235/50 R20; Masa/nosilnost: 1891/599 kg; Prtljažnik: 472–1156 l.
  Največja hitrost:  205 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,3 s; Poraba goriva (EU): 6,5/5,0/5,5 l/100 km; Povprečje na testu: 7,4 l/100 km; Izpust CO2: 145 g/km.
  Cena:  osnovni model (evoque D150): 41.342 €, testno vozilo: 74.700 €; Avto Aktiv, d. o. o., Trzin.
oblika, prestižna notranjost, vozne lastnosti  glasen motor, odlagalna mesta za drobnarije brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.