Renault megane TCE 300 R.S. trophy
Dirkalnik!
- Z izbrušeno tehniko in značajem prinaša kanček dirkaškega adrenalina
- 300-konjski turbo ga do stotice izstreli v manj kot šestih sekundah
- Pod črto stane 35 tisočakov, še kakšnih pet jih primaknite za dirkaške dodatke
Nedelja, 26. april 2020
Je drugi najbolj nabrit megane v ponudbi – takoj za različico trophy-R, ki je lažja, a s prav tako 300 konji kot tokrat preizkušeni R.S. trophy. Največja razlika v primerjavi z običajnim R.S. je v večji moči, ki jo je inženirjem iz 1,8-litrskega motorja uspelo iztisniti predvsem s predelavami turbinskega polnilnika in izpušnega sistema. Turbo je med drugim dobil keramične ležaje, ki povzročajo manj trenja in omogočajo večje hitrosti vrtenja (do 200 tisoč vrtljajev) ter boljšo odzivnost.
Izpušni sistem je opremljen z mehanskim ventilom, ki v zaprtem položaju pline preusmerja po daljši poti, v odprtem pa po krajši, kar poveča moč motorja in okrepi zvok.
Sprednji spojler, difuzor na zadku ter športno pokanje iz sredinske izpušne cevi poudarjajo športno dušo.
Tega v športnem in race (izklopljena varnostna elektronika) režimu spremlja še pošteno pokanje iz široke, sredinsko nameščene izpušne cevi, ki dodatno začini že tako športno zelo izrazit paket. Trophy namreč serijsko premore podvozje cup, ki poleg samozapornega diferenciala prinaša še 30 odstotkov trše vzmeti, 25 odstotkov trše blažilnike in 10 odstotkov čvrstejše stabilizatorje. V praksi to pomeni vrhunsko lego na cesti, saj je zapora izjemno učinkovita in občutno pripomore pri hitrejši
vožnji skozi zavoje, kjer, ko zapora »zagrabi«, avtomobil že kar srhljivo natančno sledi začrtani smeri. Podvozje, vključno s štirikolesnim krmiljenjem, pri tem naravnost odlično sodeluje, po želji se da brez pretiranega naprezanja poigrati z drsenjem zadka, kot celota pa trophy več kot zadovolji tudi zelo zahtevnega voznika. To ne pomeni, da je sicer »nevozen«, nasprotno, ob nežni desni nogi (in v običajnem režimu) je enako pohleven kot katera koli druga različica, je pa res, da se je za
odlično športno podvozje treba odpovedati udobju pri blaženju udarcev s ceste. Zlasti kratki in ostri dodobra pretresejo kosti voznika in potnikov. Če za običajni R.S. (brez podvozja cup) zlahka napišemo, da »zjutraj odpeljete otroka v šolo, nato pa na poti do službe izberete malce daljšo, ovinkasto cesto«, je pri trophyju podvozje za vsakdanjo rabo pretrdo. Ja, če niste čistokrvni, z oktani prepojen navdušenec, vam utegne kmalu začeti presedati.
Serijsko športno podvozje cup lego na cesti dvigne še za stopnjo višje, za vsakdanjo rabo pa je pretrdo.
Zato pa je pri športni vožnji trophy naravnost odličen. Hipen odziv na pritisk na stopalko za plin, filigransko natančen volan, na katerem dobesedno čutite cesto pod sprednjimi kolesi in zmogljive zavore Brembo (z osrednjim aluminijastim delom in jeklenim kolutom ter rdeče obarvanimi čeljustmi) premera 355 milimetrov spredaj in 290 milimetrov zadaj, ki poskrbijo za izjemne pojemke (in se zlepa ne utrudijo) nudijo prvinske vozniške užitke. Toplo priporočamo, da primaknete še dva tisočaka in
pol za športna sedeža Recaro, ki dodata piko na i. Z odličnim oprijemom še dodatno prispevata k skoraj popolnemu sožitju človeka in stroja, po drugi strani pa nista dirkaško (pre)trda.
Pri testnem vozilu se je nekaj doplačilnih evrov nabralo še na račun kovanih 19-palčnih litih platišč (vsako je dva kilograma lažje od običajnega), privlačno kričeče rumene barve, nekaj varnostnih sistemov in multimedijskega sistema R-link, ki je brezupno zastarel in tako z grafiko kot logiko menijev in hitrostjo delovanja sodi v neke pretekle čase.
Renault megane TCE 300 R.S. trophy |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1798 ccm, 221 kW (300 KM) pri 6000/min, 400 Nm pri 3000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4364 x 1875 x 1435 mm; Medos. razdalja: 2669 mm; Pnevmatike: 245/35 R19; Masa/nosilnost: 1494/480 kg; Prtljažnik: 384–1.247 l. |
Največja hitrost: 260 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,7 s; Poraba goriva (WLTP): 8,2 l/100 km; Povprečje na testu: 10,0 l/100 km; Izpust CO2: 185 g/km. |
Cena: osnovni model (megane TCe 100 life): 15.640 €, testno vozilo: 41.530 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
motor, zmogljivosti, lega na cesti, zvok | zastarel infotainmnet, kamera za vzvratno vožnjo | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- bencinski motor
- megane
- R.S.
- Renault
- TCE 300
- test
- trophy
- turbo