Renault megane conquest 145 E-tech RS line
Samo pri nas nosi takšno ime
- Conquest z zasnovo kupejevskega križanca dopolnjuje ponudbo modela megane
- Hibridni pogonski sklop s 105 kW (143 KM) je na testu porabil dobrih šest litrov
- S tem motorjem in najbogatejšim paktom opreme RS line stane slabih 31 tisočakov
Sobota, 25. junij 2022
Megane conquest obrača poglede, to je dejstvo. Deloma na račun izjemno privlačne barve, predvsem pa s svojo zasnovo športnoterenskega, kupejevsko urezanega križanca. S svojimi zunanjimi merami, tako z dolžino kot širino, in imenom megane se umešča v C-segment, tehnično pa temelji na modularni platformi CMF-B, enaki kot model captur. Po tej plati je bliže korejskemu samsungu XM3 kot ruskemu trgu namenjenemu modelu arkana (platforma B0+).
Kakor koli, kot športni terenec se ponaša z večjo oddaljenostjo od tal, višjim položajem sedeža in s tem povezanim udobnejšim vstopanjem v vozilo. Ponaša se z v vse smeri prostorno notranjostjo – tudi v širino, medtem ko je v višino prostora za spoznanje manj. Kljub temu se sedi zelo dobro, morda je občutek zaradi kratke armaturne plošče in s tem povezane bližine vetrobranskega stekla sprva malce nenavaden, a zaradi izdatno nastavljivega volanskega obroča in sedeža boste brez težav našli
optimalen položaj. Prostora je, zlasti za noge, dovolj tudi za zadaj sedeče potnike. Prtljažnik velikosti 480 oziroma 1.263 litrov zapirajo velika vrata, z dnom v višjem položaju pa pridobite ravno nakladalno površino.
Gre za precej edinstven avtomobil v svojem razredu, še najbližje sta mu cupra formentor in do neke mere toyota CH-R.
Zasnova armaturne plošče je zaradi fizičnih gumbov in stikal za upravljanje osnovnih funkcij (vključno s klimatsko napravo) priročno uporabna, desetpalčni digitalni zaslon namesto klasičnih merilnikov je lahko berljiv in jasne ter ostre grafike, to velja tudi za 9,3-palčni pokončen zaslon infotainmenta na sredinski konzoli. Logika menijev in gladkost delovanja žal nista popolnoma na ravni sodobnejših tekmecev, seveda pa podpira povezavi Android Auto in Apple Car Play ter pri opremskem paketu
RS line, kakršnega smo preizkusili, tudi navigacijo.
Nasploh najbogatejši paket opreme tako glede varnosti kot udobja ne pušča prav dosti odprtih želja. Zaradi slabše preglednosti nazaj (v križiščih jo okrnijo zajetni sprednji stebrički) je kamera s 360-stopinjskim pregledom dobrodošel pripomoček, a se njena leča žal hitro umaže in zlasti ob slabši vidljivosti (tema, megla …) se nanjo ne morete vedno zanesti.
V Evropi se imenuje arkana, na trgih bivše Jugoslavije, tudi pri nas, pa zaradi negativne konotacije s srbskim vojnim zločincem megane conquest.
Poleg dveh različic prisilno polnjenega bencinskega motorja je na voljo še s hibridnim (klasičnim, ne priključnim) pogonskim slopom, ki ga sestavlja kombinacija 1,6-litrskega atmosferskega bencinskega motorja, dveh električnih motorjev (eden od njiju opravlja tudi vlogo generatorja električne energije) in štiristopenjskega samodejnega menjalnika brez sklopke, ki razvije 105 kW (143 KM) moči. Sistem se morda zdi malce zapleten in je z omenjeno zasnovo resda malce samosvoj (enakega imajo tudi
drugi hibridni renaulti), a brez skrbi – vožnja je v praksi popolnoma enaka kot s katerim koli drugim vozilom s klasičnim samodejnim menjalnikom. Delovanje namreč v celoti upravlja »elektronska pamet«, vseeno lahko izbirate med različnimi voznimi režimi in tudi nekaj kilometri popolnoma električne vožnje (baterija ima uporabno kapaciteto 0,85 kWh).
Ne glede na izbran režim so vozne lastnosti dobro uravnotežene in conquest lepo leži na cesti, dobro požira neravnine ter se kljub nekaj višjemu težišču uspešno spopada s hitreje odpeljanimi ovinki. Prožnost pogonskega sklopa je zaradi pomoči elektrike dobra predvsem pri nižjih vrtljajih (in hitrostih), medtem ko višje v primerjavi s prisilno polnjenimi tekmeci nekaj manj, tudi vožnja z avtocestnimi hitrostmi je za spoznanje glasnejša.
Renault megane conquest 145 E-tech RS line |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, 69 kW (94 KM) pri 5.600/min, 148 Nm pri 3.600/min; Motor (električni): 36 kW (49 KM), 205 Nm + 15 kW (20 KM), 50 Nm; Menjalnik: samodejni, štiristopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.568 x 1.821 x 1.576 mm; Medos. razdalja: 2.720 mm; Pnevmatike: 215/55 R18; Masa/nosilnost: 1.510/526 kg; Prtljažnik: 480–1.263 l. |
Največja hitrost: 172 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,8 s; Poraba goriva (WLTP): 4,9 l/100 km; Povprečje na testu: 6,2 l/100 km; Izpust CO2: 108 g/km. |
Cena: osnovni model (megane conquest TCe 140 EDC zen): 24.290 €, testno vozilo: 31.940 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
videz, prostorna kabina in prtljažnik |
![]() |
bližina vetrobranskega stekla, preglednost |
![]() |
brez napak |