Renault talisman grandtour 2.0 dCi 200 EDC S edition
Magija v prostornosti
- Z dvolitrskim turbodizlom in menjalnikom EDC je primerno zmogljiv in prijeten v vožnji
- Njegovi glavni vrlini ostajata prostornost in štirikolesno krmiljenje
- S paketom S edition ne pusti veliko neizpolnjenih želja, z radodarnim popustom tudi cenovno ugoden
Sreda, 22. januar 2020
Renault je svojo največjo limuzino in karavan sprva ponujal le v kombinaciji z 1,6-litrskima motorjema. Prvi je bil dizelski in je zmogel 118 kilovatov (160 KM), drugi pa bencinski s 147 kilovati oziroma okroglimi 200 »konji«. Oba sta se na testu sicer solidno odrezala, a smo si pri obeh mislili, da bi s kakšnim decilitrom prostornine več morda lahko bila še bolj prepričljiva. In nismo se motili.
Prenova motorne palete je namreč na vrh dizelske ponudbe postavila dvolitrski stroj s 147 kilovati (200 KM) v kombinaciji s 6-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom EDC. In čeprav ne trdimo, da mora avtomobil v tem razredu imeti 200 »konjev«, se ta motor talismanu zdi pisan na kožo. Zelo dobro je uglašen z dvosklopčnim menjalnikom, ki deluje hitro, prestavlja takrat, ko to pričakujemo, in to počne presenetljivo uglajeno. Hvalimo prožnost motorja in zmogljivosti, ki so s pospeškom do stotice v
8,9 sekunde in končno hitrostjo 230 kilometrov na uro primerne za avtomobil tega razreda. Poraba na testu, kjer nismo ravno varčevali, je znašala 7,8 litra, pri čemer smo prepričani, da bi jo bilo mogoče brez hudega odpovedovanja zmanjšati še za liter.
Čeprav se 200 konjev morda sliši veliko, talismanu zagotavljajo pravo mero suverenosti za avtomobil tega razreda.
Tako kot na predhodnih testih nas je talisman navdušil s štirikolesnim krmiljenjem 4control, ki mu zagotavlja okretnost na ravni avtomobila razreda ali celo dveh razredov nižje. Slabšo oceno si zasluži podvozje, ki je sicer prilagodljivo, a med različnimi načini ne prinaša opazne razlike. Na avtocesti svojo nalogo dobro opravlja, medtem ko bi na slabše vzdrževanih cestah pričakovali bolj učinkovito blaženje. Nas so najbolj zmotili tresljaji in glasnost vzmetenja pri vožnji čez krajše
neravnine.
Ne glede na to zna Renaultov karavan zelo dobro poskrbeti za udobje voznika in potnikov. Oprema S edition med drugim prinaša usnjeno oblazinjenje, voznika in sovoznika pa razvaja z gretjem, hlajenjem in celo z masažno funkcijo sedežev. Nad udobjem se ne bodo mogli pritoževati niti tisti v drugi vrsti, saj se po prostornosti lahko primerja s prvaki razreda.
Notranjost na splošno deluje kompaktno in posreduje dober občutek kakovosti. Le spodnji del armaturne plošče bi lahko bil izdelan iz mehkejše plastike. Tudi ergonomija voznikovega prostora je dobra. Renault tako kot večina drugih avtomobilskih proizvajalcev v svoje avtomobile vgrajuje velike zaslone na dotik, ki so namenjeni upravljanju večine funkcij. Bogatejša oprema načeloma prinaša večji zaslon z več funkcijami. Toda to ne pomeni nujno večje praktičnosti in uporabnosti. Pri talismanu si
je, denimo, mogoče omisliti navpično postavljeni 22,1-centimetrski (8,7-palčni) zaslon, ki vključuje praktično vse, tudi upravljanje klimatske naprave, ki je malce bolj nerodno in zamudno ter zahteva odmik pogleda s ceste. Zato pozdravljamo, da je bil testni primerek opremljen z manjšim »le« 17,8-centimetrskim (7-palčnim) zaslonom. Ta morda na prvi pogled deluje malce zastarelo, a prinaša upravljanje klimatske naprave s fizičnimi gumbi in dobri stari vrtljivi gumb za nastavljanje glasnosti
radia. Ne glede na trende smo prepričani, da je to ne le bolj praktično, temveč tudi bolj varno.
Oprema S edition dobro poskrbi za udobje, za kakšen asistenčni sistem, kot je sistem za nadzor mrtvega kota, pa je treba pokukati na spisek doplačil.
Pod črto ugotavljamo, da dvolitrski turbodizel v kombinaciji z dvosklopčnim menjalnikom predstavlja najboljšo izbiro za talisman, saj mu zagotavlja suverenost, ki smo jo pri drugih različicah malce pogrešali. Na koncu je lahko poleg prostornosti, opreme in štirikolesnega krmiljenja eden od njegovih adutov tudi cena. A le z radodarnim popustom. Za testni model z bogato založenim paketom S edition, ki poleg luksuznih sedežev med drugim prinaša 18-palčna platišča iz lahke litine in prilagodljivi
tempomat, je treba z nekaj koristnimi dodatki, kot so kovinska barva, nadzor mrtvega kota in pomočnik za parkiranje, odšteti dobrih 38 tisočakov, s pustom v času testa (2.900 evrov) pa precej bolj sprejemljivih 35.190 evrov.
Renault talisman grandtour 2.0 dCi 200 EDC S edition |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1997 ccm, 147 kW (200 KM) pri 3500/min, 400 Nm pri 1750/min; Menjalnik: dvosklopčni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4865 x 1868 x 1465 mm; Medos. razdalja: 2808 mm; Pnevmatike: 245/45 R18; Masa/nosilnost: 1697/550 kg; Prtljažnik: 572–1681 l. |
Največja hitrost: 230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,9 s; Poraba goriva (EU): 5,5/4,6/4,9 l/100 km; Povprečje na testu: 7,8 l/100 km; Izpust CO2: 130 g/km. |
Cena: osnovni model (talisman TCe 160 EDC business): 20.790 €, testno vozilo: 38.090 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
motor, menjalnik, štirikolesno krmiljenje, prostornost | kakovost določenih materialov, glasno podvozje | brez napak |