Renault twingo TCe 95 intens
Slovenski kot štrudelj!
- Mestni malček bo tudi po prenovi uspeh prve generacije težko dosegel, saj je pri nas velikokrat (po krivici) spregledan
- Posebnost je zasnova z zadaj nameščenim motorjem in pogonom, kar mu daje vrhunsko mestno okretnost
- Turbobencinski trivaljnik zmore 68 kW (93 KM), povezan je s petstopenjskim ročnim menjalnikom
Petek, 21. februar 2020
Za štrudelj vsi vemo, da zgodovinsko ni slovenska, ampak sladica avstrijskih korenin, a ga imamo vseeno za svojega. Hecno, da pri renaultu twingu, ki nastaja izključno v novomeškem Revozu, nimamo takšnih prepričanj. Predvsem zato, ker smo prvo generacijo (tista ni bila »naša«) v hipu vzljubili, naslednje in trenutno aktualne tretje generacije pa nekako ne. No ja, morda bo z nedavno prenovo tudi pri nas prišlo novo uspešno obdobje za simpatičnega malčka.
Pri obliki so Francozi prav gotovo dobro opravili svoje delo in skrenili s slepe poti, na katero je zašla druga generacija. S katere koli strani ga pogledate, je avtomobil skladno oblikovan. Po prenovi to nadgradi z nekaterimi detajli, kot so preoblikovan sprednji del z novim odbijačem, novo masko in žarometi z led dnevnimi lučmi v obliki črke C. Prav tako je bil osvežen zadnji del, medtem ko po prenovi piko na i pritisne mango rumena barva. Takšnega twinga ni lahko spregledati. Za dodatno šminko poskrbijo okrasne črte okoli karoserije, kromirane letve na vratih in »piece de resistonce«, električno pomična platnena streha. Če kaj, potem ravno ta daje tisti nostalgični pridih, ki ga imajo radi nostalgični ljubitelji mestnih malčkov.
Nostalgija je že v redu, a to ne pomeni, da ima danes avtomobil lahko v kabini le volan in radio, temveč ne sme manjkati nobena od sodobnih tehnologij, ki nam med vožnjo omogočajo povezanost z zunanjim svetom. Nekoliko osvežena sredinska konzola ima zato dva vhoda USB in odlagalni predal, primeren za pametni telefon. Potem je tu multimedijska naprava easy link s 17,8-centimetrskim (7-palčnim) zaslonom, ki omogoča povezavo s pametnim telefonom z operacijskima sistemoma Andorid ali iOS. Vse
skupaj je zapakirano v privlačen paket, ki sprednjima potnikoma ponuja razmeroma razkošno udobje, zadnja sta vselej nekoliko prikrajšana. Vsem pa bo narobe hodilo, da prtljažnik meri le 219 litrov. Ob tem hvalimo, da je po novem za odpiranje prtljažnih vrat potrebna le ena poteza, saj sta gumb za odpiranje in ročica združena.
Če želiš vse, kar ti novi twingo lahko ponudi, je izbira menjalnika z dvojno sklopko in šestimi prestavami obvezna!
Twingo ne sodi le med bolj privlačno oblikovane malčke, je tudi eden najbolj posebnih, kar zadeva pogonski sklop, saj ima motor nameščen zadaj. Trivaljnik z 0,9 litra prostornine, ki s prisilnim polnjenjem zmore 68 kW (93 KM), poganja zadnji kolesi. To je sicer recept športnih avtomobilov, tukaj pa je elektronika tako temeljita, da o igrivem odnašanju zadka ni ne duha ne sluha. Koristi tovrstne zasnove so drugje, na primer pri prostorskem izkoristku, predvsem pa pri okretnosti. Obračalni krog
je tako majhen, da bi ga skoraj lahko narisali s šolskim šestilom – meri le 8,6 metra. To na ozkih mestnih ulicah, pred nakupovalnimi središči in na domačem dvorišču pride neverjetno prav. Prav v takšnih situacijah se tudi sicer najbolje znajde, soliden je še na magistralkah, medtem ko mu avtocesta ne diši preveč. Deloma zaradi hrupa, ki prodre v kabino (tudi zaradi platnene strehe in le petstopenjskega menjalnika), deloma zaradi mehkobnega volana in malce pomanjkljive smerne stabilnosti
(pogost pojav pri tako majhnih avtomobilih), ki pri visoki hitrosti zahteva veliko popravkov. Pri tem niso pomagale niti širše pnevmatike na 16-palčnih platiščih. Te so svojevrstna posebnost, saj so sprednje ožje od zadnjih. Kot pri superšportnikih, le da ta v povprečju zahteva le približno sedem litrov goriva na 100 kilometrov.
Po prenovi je twingo vsebinsko popolnoma primerljiv z vse redkejšimi tekmeci, tudi cenovno so si blizu. Razlika med njimi je v tem, da si ta zasluži nalepko »Made in Slovenia«, drugi pa ne. Pomislite na to naslednjič, ko boste v gostilni naročili kos domačega štrudlja!
Renault twingo TCe 95 intens |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 4 sedeži; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 898 ccm, 68 kW (93 KM) pri 5500/min, 135 Nm pri 2500/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 3595 x 1647 x 1557 mm; Medos. razdalja: 2492 mm; Pnevmatike: 185/50 R16 spredaj in 205/45 R16 zadaj; Masa/nosilnost: 1015/350 kg; Prtljažnik: 219–980 l. |
Največja hitrost: 165 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 13,1 s; Poraba goriva (EU): 5,5–5,7 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2 l/100 km; Izpust CO2: 123–128 g/km. |
Cena: osnovni model (SCe 75): 9.390 €, testno vozilo: 15.660 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
videz, rajdni krog, vozne lastnosti | hrup v kabini, prtljažni prostor | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- bencinki motor
- Renault
- TCe
- test
- trivaljnik
- turbo
- twingo