Renault twingo e-tech intens R80
Popoln mestni avtomobil?
- Električni twingo je zaradi sorazmerno ugodne cene lahko odličen drugi avtomobil pri hiši
- Na papirju skromnih 82 »konjev« se v praksi izkaže z odrezavostjo, ki jo lahko ponudi le električni pogon
- V mestu se izkaže z odliko, a če na dan prevozite več kot 150 kilometrov, to ni avtomobil za vas
Četrtek, 20. januar 2022
Popolnega mestnega avtomobila za vse okuse, seveda, ni, obstajajo pa avtomobili, ki so popolni za izpolnjevanje določenih potreb. Sicer se na prvi pogled zdi, da je električni twingo to nalogo zmožen opravljati le za zelo majhno skupino ljudi, a zna v praksi marsikoga presenetiti.
Kar se osnove tiče, je z redkimi oblikovnimi izjemami na las podoben običajnemu bencinskemu modelu. Motor in pogon sta zadaj, vrat je pet, sedeži so štirje, celo prtljažni prostor je enako velik. Razlog za to je v zasnovi, ki sicer ni najnovejša, a je ob samem spočetju predvidevala več pogonskih alternativ tako za twinga kot za tehničnega dvojčka smarta forfour. Kar zadeva kvalifikacije za dober mestni avtomobil, je tesno sorodstvo z običajnim twingom lahko le dobra stvar. Pameten izkoristek
notranjega prostora, kompaktne zunanje mere in agilnost z izjemno majhnim obračalnim krogom so le nekatere lastnosti, ki so jima skupne.
Njegov bližnji sorodnik je smart forfour, oba nastajata na tekočih trakovih dolenjskega Revoza.
A bistvo te različice in razlog za tokratni preizkus je, seveda, pogonski sklop. Motor je nameščen na zadnjo os in zmore 60 kilovatov moči (82 KM) ter 160 Nm največjega navora. To so sicer številke, ki smo jih vajeni pri bolj hrupnih motorjih, a je v praksi občutek med vožnjo vseeno močno različen. Dobro poznana lastnost elektromotorjev, ki celoten navor nudijo od prvega stika s stopalko za »plin«, je tu še kako dobrodošla. In zabavna! Občutki so pravzaprav kar varljivi, saj na pamet nikoli
ne bi rekli, da pospešek do stotice traja več kot 12 sekund. Pogon z eno stopnjo prenosa je posebej živahen tja do 50 kilometrov na uro, ker je najbolj uporabno ravno v mestnem okolju. Temu primeren je razmeroma skromno odmerjen baterijski sklop z neto kapaciteto le 21,3 kWh, kar po WLTP zadošča za 190 kilometrov mešanega cikla vožnje. Kot je že v navadi, se obljubljene in resnične razdalje ne ujemajo najbolje, saj veliko več kot 150 kilometrov brez pretiranega varčevanja iz njega težko
iztisnete. To je za dnevne mestne vožnje popolnoma dovolj in marsikomu ustreza tudi za več dni opravkov brez potrebe po polnjenju baterije. Ko pa to pride na vrsto, je majhnost kapacitete svojevrstna prednost, saj se zelo hitro napolni do vrha. Največja moč polnjenja je sicer omejena na 22 kW, a na dovolj hitri polnilnici to pomeni, da je akumulator poln v le eni uri, medtem ko na običajni hišni vtičnici polnjenje poteka nekaj več kot 13 ur.
Sprva je cena sicer visoka, a od nje lahko odštejete do 2.800 evrov popusta in še dobre štiri tisočake eko subvencije.
Pogonu prihodnosti navkljub twingo še zdaleč ni sodoben avtomobil, ampak se mu leta že precej poznajo. Merilnik hitrosti je analogen, osrednji zaslon meri zgolj 18 centimetrov, klimatska naprava ima vrtljive gumbe, še najbolj nazorno pa njegovo preprostost prikaže klasičen ključ, ki ga je za zagon treba celo vtakniti v ključavnico.
Električni twingo je daleč od popolnega avtomobila. O tem priča tudi zasoljena cena, ki je stalnica električnih avtomobilov. A ob ugodnostih, ki smo jih opisali v okvirju, slika začne dobivati drugačno podobo. Ali se v njej vidite, pa je odvisno od vaših potreb in zmožnosti.
Renault twingo e-tech intens R80 |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 4 sedeži; Motor: električni, sinhroni, 60 kW (82 KM), 160 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 3.615 x 1.646 x 1.541 mm; Medos. razdalja: 2.492 mm; Pnevmatike: 185/50 R16 spredaj in 205/45 R16 zadaj; Masa/nosilnost: 1.168/350 kg; Prtljažnik: 219–980 l. |
Največja hitrost: 135 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,9 s; Poraba energije (EU): 16,0 kWh/100 km; Povprečje na testu: 18,4 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km. |
Cena: osnovni model (e-tech electric zen): 22.890 €, testno vozilo: 25.040 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
okretnost, pospeški, preprostost uporabe | omejen doseg, cena brez popustov in subvencije | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- e-tech
- električni model
- Renault
- test
- twingo