Avto.info
Iskalnik: Model:

Renault twingo e-tech intens R80

Popoln mestni avtomobil?

  • Električni twingo je zaradi sorazmerno ugodne cene lahko odličen drugi avtomobil pri hiši
  • Na papirju skromnih 82 »konjev« se v praksi izkaže z odrezavostjo, ki jo lahko ponudi le električni pogon
  • V mestu se izkaže z odliko, a če na dan prevozite več kot 150 kilometrov, to ni avtomobil za vas
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 20. januar 2022

Popolnega mestnega avtomobila za vse okuse, seveda, ni, obstajajo pa avtomobili, ki so popolni za izpolnjevanje določenih potreb. Sicer se na prvi pogled zdi, da je električni twingo to nalogo zmožen opravljati le za zelo majhno skupino ljudi, a zna v praksi marsikoga presenetiti.

Kar se osnove tiče, je z redkimi oblikovnimi izjemami na las podoben običajnemu bencinskemu modelu. Motor in pogon sta zadaj, vrat je pet, sedeži so štirje, celo prtljažni prostor je enako velik. Razlog za to je v zasnovi, ki sicer ni najnovejša, a je ob samem spočetju predvidevala več pogonskih alternativ tako za twinga kot za tehničnega dvojčka smarta forfour. Kar zadeva kvalifikacije za dober mestni avtomobil, je tesno sorodstvo z običajnim twingom lahko le dobra stvar. Pameten izkoristek notranjega prostora, kompaktne zunanje mere in agilnost z izjemno majhnim obračalnim krogom so le nekatere lastnosti, ki so jima skupne.

Njegov bližnji sorodnik je smart forfour, oba nastajata na tekočih trakovih dolenjskega Revoza.


A bistvo te različice in razlog za tokratni preizkus je, seveda, pogonski sklop. Motor je nameščen na zadnjo os in zmore 60 kilovatov moči (82 KM) ter 160 Nm največjega navora. To so sicer številke, ki smo jih vajeni pri bolj hrupnih motorjih, a je v praksi občutek med vožnjo vseeno močno različen. Dobro poznana lastnost elektromotorjev, ki celoten navor nudijo od prvega stika s stopalko za »plin«, je tu še kako dobrodošla. In zabavna! Občutki so pravzaprav kar varljivi, saj na pamet nikoli ne bi rekli, da pospešek do stotice traja več kot 12 sekund. Pogon z eno stopnjo prenosa je posebej živahen tja do 50 kilometrov na uro, ker je najbolj uporabno ravno v mestnem okolju. Temu primeren je razmeroma skromno odmerjen baterijski sklop z neto kapaciteto le 21,3 kWh, kar po WLTP zadošča za 190 kilometrov mešanega cikla vožnje. Kot je že v navadi, se obljubljene in resnične razdalje ne ujemajo najbolje, saj veliko več kot 150 kilometrov brez pretiranega varčevanja iz njega težko iztisnete. To je za dnevne mestne vožnje popolnoma dovolj in marsikomu ustreza tudi za več dni opravkov brez potrebe po polnjenju baterije. Ko pa to pride na vrsto, je majhnost kapacitete svojevrstna prednost, saj se zelo hitro napolni do vrha. Največja moč polnjenja je sicer omejena na 22 kW, a na dovolj hitri polnilnici to pomeni, da je akumulator poln v le eni uri, medtem ko na običajni hišni vtičnici polnjenje poteka nekaj več kot 13 ur. 

Sprva je cena sicer visoka, a od nje lahko odštejete do 2.800 evrov popusta in še dobre štiri tisočake eko subvencije.


Pogonu prihodnosti navkljub twingo še zdaleč ni sodoben avtomobil, ampak se mu leta že precej poznajo. Merilnik hitrosti je analogen, osrednji zaslon meri zgolj 18 centimetrov, klimatska naprava ima vrtljive gumbe, še najbolj nazorno pa njegovo preprostost prikaže klasičen ključ, ki ga je za zagon treba celo vtakniti v ključavnico.

Električni twingo je daleč od popolnega avtomobila. O tem priča tudi zasoljena cena, ki je stalnica električnih avtomobilov. A ob ugodnostih, ki smo jih opisali v okvirju, slika začne dobivati drugačno podobo. Ali se v njej vidite, pa je odvisno od vaših potreb in zmožnosti.
 

Renault twingo e-tech intens R80
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 4 sedeži; Motor: električni, sinhroni, 60 kW (82 KM), 160 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  3.615 x 1.646 x 1.541 mm; Medos. razdalja: 2.492 mm; Pnevmatike: 185/50 R16 spredaj in 205/45 R16 zadaj; Masa/nosilnost: 1.168/350 kg; Prtljažnik: 219–980 l.
  Največja hitrost:  135 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,9 s; Poraba energije (EU): 16,0 kWh/100 km; Povprečje na testu: 18,4 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (e-tech electric zen): 22.890 €, testno vozilo: 25.040 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
okretnost, pospeški, preprostost uporabe omejen doseg, cena brez popustov in subvencije brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.