Seat arona 1.0 TSI DSG style
Skoraj popolna
- Trivaljnik ji zagotavlja dovolj živahnosti in se zadovolji z dobrimi šestimi litri
- Z osnovno opremo style in nekaj dodatki za 21 tisočakov predstavlja racionalno izbiro
Sobota, 16. april 2022
Prenovljeno španko smo najprej preizkusili v izvedbi z vrha ponudbe z 1,5-litrskim bencinarjem in dvosklopčnim menjalnikom, ki je z bogato opremo xperience in nekaj dodatki stala več kot 27 tisoč evrov. Tokrat pa nas je zanimalo, kaj lahko ponudi z vstopnim motorjem in osnovno opremo style. Sicer tudi v tem primeru ni šlo prav za vstopni model, saj je bil litrski trivaljnik povezan z dvosklopčnim menjalnikom DSG. Takoj smo ugotovili, da se turbobencinar, ki smo ga že preizkusili v škodi
kamiq, tudi v aroni dobro odreže. Z 81 kilovati (110 KM) moči in 200 Nm navora zagotovi dovolj poskočnosti za vsakodnevne potrebe in omogoča lahkotna avtocestna križarjenja, omejitve razmeroma majhnih pljuč pa pokaže šele ob polni naloženosti. Malce manj navduši njegova povezava s 7-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. Ta namreč zlasti pri speljevanjih velikokrat zamuja in nato povzroči nadležno cukanje. Vse skupaj, denimo pred krožnimi križišči, še nekoliko poslabša sistem stop & start,
ki motor zelo hitro izklopi, za vnovičen zagon pa si, tako kot menjalnik, vzame trenutek preveč. Sicer se to ne dogaja vedno, a ko se, je precej moteče. Na drugi strani nimamo pripomb nad porabo goriva, ki se je na testu ustalila pri 6,3 litra na 100 kilometrov.
Ena od redkih lastnosti, ki zmotijo, je neuglajenost dvosklopčnega menjalnika.
Zadovoljiva je tudi oprema, ki jo prinaša paket style. Ta med drugim vključuje samodejno klimatsko napravo in multimedijsko napravo z 22-centimetrskim (8,5-palčnim) zaslonom na dotik, ki s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay zagotavlja zadostno povezljivost. Na področju varnostnih in asistenčnih sistemov med drugim prinaša sistema za samodejno zaviranje v sili in ohranjanje smeri znotraj voznega pasu ter tempomat. Manjkajo pa, denimo, parkirna tipala zadaj (testni avto jih je imel v
okviru opcijskega paketa), veseli bi bili tudi sistema za prepoznavanje prometnih znakov.
Našteto pomeni ceno približno 21 tisočakov, kar ni malo, a glede na prostornost in uporabnost, ki lahko zadostita potrebam ne preveč zahtevnih družin, takšna arona predstavlja racionalno in skoraj popolno izbiro. Od popolnosti jo namreč loči kakšen kos opreme in muhast menjalnik.
Seat arona 1.0 TSI DSG style |
Vozilo in motor: terenski križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 999 ccm, 81 kW (110 KM) pri 5.500/min, 200 Nm pri 2.000/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.153 x 1.780 x 1.552 mm; Medos. razdalja: 2.566 mm; Pnevmatike: 205/60 R16; Masa/nosilnost: 1.233/507 kg; Prtljažnik: 400–1.280 l. |
Največja hitrost: 190 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,1 s; Poraba goriva (WLTP): 5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 6,3/100 km; Izpust CO2: 133 g/km. |
Cena: osnovni model (1.0 TSI hola): 18.229 €, testno vozilo: 27.575 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
motor, ergonomija, prostornost |
neuglajen menjalnik,majhni vzvratni ogledali |
brez napak |
Oznake:
- arona
- Avto fokus
- bencinski motor
- DSG
- Seat
- test