Avto.info
Iskalnik: Model:

Škoda fabia 1.0 TSI ambition

À la Jamie Oliver

  • Fabia se tudi po prenovi drži preprostega recepta, brez ekstremnih sprememb
  • Še vedno je povprečno prostorna, občutek kakovosti pa je s prenovo nekoliko boljši
  • Prisilno polnjen bencinski trivaljnik v ničemer ne zaostaja za štirivaljniki, zamenjuje tudi dizle
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 12. maj 2019

Z več ali manj vsemi Škodinimi avtomobili je tako kot z recepti kuharskega mojstra Jamieja Oliverja. Nikoli ne gre ravno za primerke visoke kulinarike, prepričani pa ste lahko, da na krožnikih ne bo prav veliko ostalo. To pa zato, ker se največkrat naslanja na preverjene kombinacije in priljubljene osnovne sestavine, kot so sir, paradižnik, olivno olje … Škodine sestavine so prav tako preverjene pri sorodnikih iz koncerna VW, a tako kot Jamie naredi finto in da na pašto čili ali koriander, imajo Čehi svoje domislice. Imenujejo jih simply clever.

Če si po vsem govorjenju o hrani še niste naredili sendviča, lahko nadaljujemo z vidnimi spremembami, ki jih je fabii prinesla nedavna prenova. Pravzaprav teh ni tako veliko, so pa ključne za ohranjanje mladostnega videza, na primer led žarometi in spremenjena maska ter odbijači. Roko na srce, fabia z videzom nikoli ni ravno izstopala, ne v dobrem ne slabem.

Po drugi strani je konservativni pristop precej bolj dobrodošel v notranjosti, kjer s seboj prinaša premišljeno ergonomijo. S prenovo je ta postala nekoliko prijetnejša na videz in otip, za kar so poskrbeli boljši materiali in malce drugačno oblikovanje. Fabia se je tudi nekoliko modernizirala, predvsem s 16,5-centimetrskim (6,5-palčnim) na dotik občutljivim zaslonom sistema infotainment s sodobno tehnologijo povezovanja smartlink+. Sistem deluje vzorno, velikost zaslona pa je v najboljšem primeru le povprečna, saj bo novi clio ponudil kar za sedem centimetrov večjega.

Fabia je takšna kot Jamiejevi recepti s samo petimi sestavinami. Ni jih veliko, morajo biti pa dobre.


Sedeži so udobni, čeprav nekoliko trši, sta pa sprednja lepo nastavljiva. Čeprav fabia velja za prostorsko dobro izkoriščen avtomobil, na zadnjih sedežih manj kot štiri metre dolgega avtomobila pač ne gre pričakovati čudežev. Če spredaj sedeči meri 185 centimetrov, je zadaj prostora za noge le še komaj dovolj. Prtljažnik je s 330 litri nekoliko radodarnejši in povečljiv na 1.150 litrov. Škoda, da se ob podiranju zadnjih sedežev dno ne zravna, ampak ostane kar pošteno visok »hribček«.

Ob prenovi se je pri motorjih zgodila prava revolucija ali bolje rečeno bojkot, saj so v ponudbi ostali le še bencinarji. Natančneje litrski trivaljniki, z ali brez prisilnega polnjenja. Mi smo preizkusili najbolj zmogljivo različico, ki ponuja 81 kilovatov (110 KM) in je edina na voljo s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Dovolj, da do 100 km/h zdrvi v manj kot desetih sekundah in se skorajda dotakne dvestotice. Nikakor to ne pomeni, da je takšna fabia kakšen dinamičen avtomobil, saj je podvozje vseeno prilagojeno vsem vrstam evropskih cest, sveže asfaltiranim in od zime utrujenim zaplatam asfalta med luknjami. Tudi v Sloveniji poznamo obe skrajnosti in fabia z nobeno nima težav.

Pri porabi je bil testni avtomobil zmeren, saj je ves čas na 100 kilometrov zahteval dobrih šest litrov. Na daljših poteh po magistralkah tudi dober liter manj, mestno priganjanje pa prav toliko več. A bolj kot stroški z gorivom se zdijo pretirani cenovni preskoki za zmogljivejše motorne različice. Z osnovnih 55 na 70 kilovatov (75 na 95 KM) gre za slabih 1.500 evrov, na 81 kW (110 KM) pa še za dodatnih 750 evrov. Če k temu prištejemo še drugi najboljši paket opreme ambition, ki mimogrede niti ni tako bogat z dodatki (manjkajo samodejna klimatska naprava, tempomat z omejevalnikom hitrosti in še kaj), se cena zavihti do šestnajstih tisočakov.
 

Škoda fabia 1.0 TSI ambition 
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 999 ccm, 81 kW (110 KM) pri 5000/min, 200 Nm pri 2000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  3997 x 1732 x 1467 mm; Medos. razdalja: 2470 mm; Pnevmatike: 185/60 R15; Masa/nosilnost: 1132/455 kg; Prtljažnik: 330–1150 l.
  Največja hitrost:  196 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,5 s; Poraba goriva (EU): 5,6/4,2/4,7 l/100 km; Povprečje na testu: 6,6 l/100 km; Izpust CO2: 107 g/km.
  Cena:  osnovni model (1,0 easy): 9.800 €, testno vozilo: 16.033 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, ergonomija, motor serijska oprema, pri podrti zadnji klopi ni ravnega dna brez napak

Oddaj komentar

Slovenec na Cresu 'potunkal' svojo škodo!

Včerajšnje popoldne zagotovo ni bilo prijetno za vsaj enega Slovenca, ki je v Grab
Novice

Volvov samovozeči tovornjak že v 'službi'

Volvov samovozeči tovornjak vera, ki je namenjen uporabi v velikih pristaniščih,
Novice

Skočila skozi okno in preprečila krajo Mercedesa

Bencinske črpalke so pogosta tarča tatov, tako v Evropi kot čez lužo, njihove ž
Novice

Novi GLS se predstavi

V skladu s pričakovanji je novinec videti kot povečan GLE in tako povzema nov Merc
Novice

Nova številka Avto fokusa že v prodaji!

Glavna tokratna tema so bili torej električni avtomobili, ki smo jih preizkusili v
Novice

Bavarski premik v nižje razrede

Po prenovi večjih modelov se BMW seli v ključni nižji razred. Tja, kjer zdaj domu
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.