Avto.info
Iskalnik: Model:

Subaru XV 1.6 lineartronic premium

Dobrote pod nenavadno obleko

  • Subaru XV prepriča z dobro hišno tehniko in z njo povezanimi voznimi lastnostmi
  • 1,6-litrski bokser s 84 kW (114 KM) in samodejnim menjalnikom porabi sedem litrov
  • V kombinaciji s temeljito založeno opremo premium stane dobrih 30 tisočakov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 28. avgust 2019

Izbira ni prav velika; pred prihodom hibridov je na voljo le z 1,6-litrskim štirivaljnikom. Seveda je govora o bencinskem motorju bokserske zasnove in zgolj v kombinaciji s samodejnim menjalnikom. Ta sliši na ime lineartronic, torej linearen (zvezen) prenos moči brezstopenjske zasnove CVT, ki z nekaj vnaprej nastavljenimi vmesnimi stopnjami zmanjšuje pretirano priganjanje v višje vrtljaje ter s tem povezano »tuljenje« motorja.

Subaru XV je zelo posrečena kombinacija kombilimuzine, večje oddaljenosti od tal in dobrih terenskih zmogljivosti.



A tega je pri odločnejših zahtevah, torej med pospeševanjem z bolj obremenjenim vozilom in pri hitrostih okoli avtocestnih omejitev, še vedno precej, medtem ko je pri bolj umirjenem vozniku motor precej tišji in po tej plati udobnejši sopotnik. Tam nekje do hitrosti 100 km/h je tudi presenetljivo poskočen, pri večjih obremenitvah pa mu hitro začne pohajati sapa. Priganjanje v avtocestni klanec mu je vse prej kot pisano na kožo in zahteva praktično do kraja pritisnjeno stopalko za plin, ne glede na to se je v različnih režimih vožnje na testu zadovoljil z manj kot sedmimi litri bencina na sto kilometrov. Vso odgovornost glede prestavljanja oziroma delovanja menjalnika nase prevzemajo elektronski možgani, saj ročno upravljanje ni možno. Je pa zato poleg klasičnih P, R, N in D menjalnik opremljen še s funkcijo L oziroma nekakšnim reduktorjem, ki poleg premagovanja zahtevnejših vzponov ali vleke prikolice (vlečna zmogljivost do 1.400 kilogramov) pride prav tudi pri vožnji po klancu navzdol, saj omogoča učinkovitejše zaviranje z motorjem

Seveda je XV tudi serijsko opremljen s štirikolesnim pogonom, zmogljivim Subarujevim simetričnim AWD z aktivno porazdelitvijo navora, ki na spolzki podlagi pokaže vse svoje vrline tako pri učinkovitejšem oprijemu kot tudi pri izboljšanju celotne lege na cesti. Ta je vseskozi zelo zanesljiva, čeprav se v hitreje odpeljanih ovinkih avtomobil malce bolj nagiba, a po drugi strani udobno požira različne udarce s ceste in z natančnim volanom ne pušča odprtih želja. Subaru stare šole, torej, in obenem posrečen križanec med različnimi segmenti, saj kot tak ni niti klasična kombilimuzina niti karavan niti športni terenec – čeprav z večjo oddaljenostjo od tal, že omenjenim štirikolesnim pogonom in učinkovitim terenskim programom zmore premagati več kot zgolj sprednje gnani, a na pogled robustnejši »terenci«.

Pri večjih obremenitvah in predvsem na avtocestnih klancih se pozna skromna moč motorja.


V primerjavi s predhodnikom je precej bolj imeniten in predvsem v notranjosti pušča vtis višje kakovosti, k čemur pripomore armaturna plošča z videzom usnja in s kontrastnimi šivi. Kombinacija klasičnih, analognih merilnikov in dodatnega zaslona med njimi je pregledno funkcionalna, na sredinski konzoli pa osrednje mesto zaseda večnamenski, na dotik občutljiv zaslon z logičnim uporabniškim vmesnikom. Tu so še sodobni varnostni sistemi (aktivni tempomat, opozorilo na nevarnost naleta, nenamerno vožnjo prek črte …), ki delujejo s pomočjo dveh kamer na vrhu vetrobranskega stekla. Njihovo delovanje se je med testom izkazalo kot učinkovito, čeprav nas je spet zmotila zasnova dveh kamer na zgornjem robu vetrobranskega stekla, saj sta slabo zaščiteni in zaradi svoje občutljivosti zahtevata posebno previdnost – med čiščenjem notranje strani vetrobranskega stekla ju je treba zaščititi s posebnimi ploščicami, na primer. 

A to je pravzaprav malenkost, ki se je verjetno zlahka navadite, ena izmed Subarujevih posebnosti, če hočete. Pravzaprav je do neke mere poseben celoten XV, v pozitivnem smislu, seveda! Premore namreč vse tiste dobrote in adute (motor, pogon …), na katere prisegajo Subarujevi kupci in ravno zaradi njih znajo ceniti vozila te znamke.
 

Subaru XV 1.6 lineartronic premium
 Vozilo in motor terenski križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, bokserski štirivaljnik, 1600 ccm, 84 kW (114 KM) pri 6200/min, 150 Nm pri 3600/min; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4465 x 1800 x 1615 mm; Medos. razdalja: 2665 mm; Pnevmatike: 225/60 R17; Masa/nosilnost: 1500/520 kg; Prtljažnik: 385–1.310 l.
  Največja hitrost:  175 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 13,9 s; Poraba goriva (EU): 7,9/5,6/6,4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 145 g/km.
  Cena:  osnovni model (XV 1.6 lineartronic pure): 23.590 €, testno vozilo: 31.240 €; Subaru Italia S.p.A., Milano.
pogon, vozne lastnosti, prostorna kabina skromen prtljažnik, v višjih vrtljajih glasen motor brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.