Subaru XV 1.6 lineartronic premium
Dobrote pod nenavadno obleko
- Subaru XV prepriča z dobro hišno tehniko in z njo povezanimi voznimi lastnostmi
- 1,6-litrski bokser s 84 kW (114 KM) in samodejnim menjalnikom porabi sedem litrov
- V kombinaciji s temeljito založeno opremo premium stane dobrih 30 tisočakov
Sreda, 28. avgust 2019
Izbira ni prav velika; pred prihodom hibridov je na voljo le z 1,6-litrskim štirivaljnikom. Seveda je govora o bencinskem motorju bokserske zasnove in zgolj v kombinaciji s samodejnim menjalnikom. Ta sliši na ime lineartronic, torej linearen (zvezen) prenos moči brezstopenjske zasnove CVT, ki z nekaj vnaprej nastavljenimi vmesnimi stopnjami zmanjšuje pretirano priganjanje v višje vrtljaje ter s tem povezano »tuljenje« motorja.
Subaru XV je zelo posrečena kombinacija kombilimuzine, večje oddaljenosti od tal in dobrih terenskih zmogljivosti.
A tega je pri odločnejših zahtevah, torej med pospeševanjem z bolj obremenjenim vozilom in pri hitrostih okoli avtocestnih omejitev, še vedno precej, medtem ko je pri bolj umirjenem vozniku motor precej tišji in po tej plati udobnejši sopotnik. Tam nekje do hitrosti 100 km/h je tudi presenetljivo poskočen, pri večjih obremenitvah pa mu hitro začne pohajati sapa. Priganjanje v avtocestni klanec mu je vse prej kot pisano na kožo in zahteva praktično do kraja pritisnjeno stopalko za plin, ne
glede na to se je v različnih režimih vožnje na testu zadovoljil z manj kot sedmimi litri bencina na sto kilometrov. Vso odgovornost glede prestavljanja oziroma delovanja menjalnika nase prevzemajo elektronski možgani, saj ročno upravljanje ni možno. Je pa zato poleg klasičnih P, R, N in D menjalnik opremljen še s funkcijo L oziroma nekakšnim reduktorjem, ki poleg premagovanja zahtevnejših vzponov ali vleke prikolice (vlečna zmogljivost do 1.400 kilogramov) pride prav tudi pri vožnji po
klancu navzdol, saj omogoča učinkovitejše zaviranje z motorjem
Seveda je XV tudi serijsko opremljen s štirikolesnim pogonom, zmogljivim Subarujevim simetričnim AWD z aktivno porazdelitvijo navora, ki na spolzki podlagi pokaže vse svoje vrline tako pri učinkovitejšem oprijemu kot tudi pri izboljšanju celotne lege na cesti. Ta je vseskozi zelo zanesljiva, čeprav se v hitreje odpeljanih ovinkih avtomobil malce bolj nagiba, a po drugi strani udobno požira različne udarce s ceste in z natančnim volanom ne pušča odprtih želja. Subaru stare šole, torej, in
obenem posrečen križanec med različnimi segmenti, saj kot tak ni niti klasična kombilimuzina niti karavan niti športni terenec – čeprav z večjo oddaljenostjo od tal, že omenjenim štirikolesnim pogonom in učinkovitim terenskim programom zmore premagati več kot zgolj sprednje gnani, a na pogled robustnejši »terenci«.
Pri večjih obremenitvah in predvsem na avtocestnih klancih se pozna skromna moč motorja.
V primerjavi s predhodnikom je precej bolj imeniten in predvsem v notranjosti pušča vtis višje kakovosti, k čemur pripomore armaturna plošča z videzom usnja in s kontrastnimi šivi. Kombinacija klasičnih, analognih merilnikov in dodatnega zaslona med njimi je pregledno funkcionalna, na sredinski konzoli pa osrednje mesto zaseda večnamenski, na dotik občutljiv zaslon z logičnim uporabniškim vmesnikom. Tu so še sodobni varnostni sistemi (aktivni tempomat, opozorilo na nevarnost naleta, nenamerno
vožnjo prek črte …), ki delujejo s pomočjo dveh kamer na vrhu vetrobranskega stekla. Njihovo delovanje se je med testom izkazalo kot učinkovito, čeprav nas je spet zmotila zasnova dveh kamer na zgornjem robu vetrobranskega stekla, saj sta slabo zaščiteni in zaradi svoje občutljivosti zahtevata posebno previdnost – med čiščenjem notranje strani vetrobranskega stekla ju je treba zaščititi s posebnimi ploščicami, na primer.
A to je pravzaprav malenkost, ki se je verjetno zlahka navadite, ena izmed Subarujevih posebnosti, če hočete. Pravzaprav je do neke mere poseben celoten XV, v pozitivnem smislu, seveda! Premore namreč vse tiste dobrote in adute (motor, pogon …), na katere prisegajo Subarujevi kupci in ravno zaradi njih znajo ceniti vozila te znamke.
Subaru XV 1.6 lineartronic premium |
Vozilo in motor: terenski križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, bokserski štirivaljnik, 1600 ccm, 84 kW (114 KM) pri 6200/min, 150 Nm pri 3600/min; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4465 x 1800 x 1615 mm; Medos. razdalja: 2665 mm; Pnevmatike: 225/60 R17; Masa/nosilnost: 1500/520 kg; Prtljažnik: 385–1.310 l. |
Največja hitrost: 175 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 13,9 s; Poraba goriva (EU): 7,9/5,6/6,4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 145 g/km. |
Cena: osnovni model (XV 1.6 lineartronic pure): 23.590 €, testno vozilo: 31.240 €; Subaru Italia S.p.A., Milano. |
pogon, vozne lastnosti, prostorna kabina | skromen prtljažnik, v višjih vrtljajih glasen motor | brez napak |