Avto.info
Iskalnik: Model:

Subaru XV 1.6i style

V čisto svojem razredu

  • XV je več kot le privzdignjena impreza, kar dokazuje s suverenostjo na terenu
  • Nizko težišče bokserskega motorja in štirikolesni pogon zagotavljata dobre vozne lastnosti
  • Za zahtevnejše voznike je z 1,6-litrskim bencinskim motorjem malce podhranjen
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Teja Stamač
Ponedeljek, 6. oktober 2014

Črke XV so Subarujevci najprej pritaknili malce bolj terensko 'napihnjeni' imprezi, a ko se je prejšnja generacija poslovila, je XV na trg prišel kot samostojen model. S tem so Japonci tesnega sorodnika impreze prekrstili v čistokrvnega križanca, kar je bil najverjetneje tudi njihov glavni namen.

Oblikovno je takoj jasno, da je v osnovi pripadnik golfovega razreda, kar potrjujeta petvratna zasnova in 4,45 metra dolga zunanjost. V družbi tovrstnih crossoverjev in med marsikaterimi na videz bolj resnimi terenci izstopa z oddaljenostjo karoserije od tal. Ta znaša zavidljivih 22 centimetrov, na spodnjem delu pa je obdana s trpežno, na udarce in praske odporno plastiko. Pa ne samo to, obljube, ki jih daje z robustnim videzom, izpolni tudi v praksi. Glavna Subarujeva specialiteta je seveda njihov preverjeni simetrični štirikolesni pogon, čigar prednosti so več kot jasne. Še več – ima tudi reduktor, zaradi katerega je med vrstniki v povsem svoji ligi. Voznika namreč ne reši le iz na novo zapadlega snega, ampak mu lahko pomaga tudi v bolj resnih zagatah.

XV zna biti tudi precej bolj resen terenec kot obljublja njegov trendovski videz, saj je opremljen z reduktorjem.


Zanimivo je, da so reduktor namenili le najšibkejši različici, ki jo poganja 1,6-litrski bencinar s 84 kilovati (114 KM). Očitno so bili inženirji mnenja, da so izvedbe z dvolitrskimi motorji dovolj zmogljive, da ne potrebujejo dodatne pomoči. Medtem jo manjši bokserski štirivaljnik, ki je poganjal naš testni avtomobil, verjetno res potrebuje, saj z več kot 1,4 tone težkim avtomobilom nima malo dela. Dovolj zgovoren je že podatek o pospešku do stotice, ki traja kar dobrih 13 sekund. Nič ne pomaga niti le petstopenjski ročni menjalnik, ki sicer navduši z malce grobim, a natančnim pretikanjem. Nekoliko krajša prestavna razmerja pomenijo, da avtomobil pri speljevanju rad malce pocuka in se zaziblje in da je pri avtocestni hitrosti lahko precej glasen. XV s tem motorjem je torej bolj na kožo pisan umirjenim voznikom. Tudi, ko govorimo o porabi goriva. Malce več živahnosti namreč povprečje takoj povzdigne tja v okolico devetih litrov, kljub temu da je opremljen z varčevalnim sistemom start/stop. Vožnja izven naselij in avtocest pa porabo drži v bolj ugodnem območju med sedmimi in osmimi litri goriva.

Čez teden je kot kombilimuzina lahko povsem običajen avtomobil, za vikend pa zvest spremljevalec lovca.




Razen malce prevelikega apetita pri porabi ta avtomobil velja za najcenejšo vstopnico v svet Subaruja, saj najbolj osnovna različica free stane slabih dvajset tisočakov. Testna z oznako style pa zahteva štiri tisočake več in vsebuje že veliko opreme, med katero se najdejo potovalni računalnik, usnjen volanski obroč in prestavna ročica, tempomat, samodejna klimatska naprava, bluetooth in kamera za vzvratno vožnjo.

Razmeroma togo podvozje, skupaj z nizkim težiščem bokserskega motorja, pomeni, da je XV v vožnji vselej suveren in se v ovinkih presenetljivo malo nagiba. To so zagotovo stvari, ki govorijo v prid izbiri močnejšega motorja. A dvolitrski bencinar stane 2.000, enako velik turbodizel pa kar 5.000 evrov več. Če k temu prištejemo še to, da slednja dva ne ponujata reduktorja, se izbira 1,6-litrskega motorja pokaže še v boljši luči.

 

Subaru XV 1.6i style
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni bokserski, bencinski, vgrajen spredaj vzdolžno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, neposredni vbrizg goriva; Prostornina: 1600 ccm; Vrtina in gib: 78,8 x 82,0 mm; Kompresijsko razmerje: 10,5 : 1; Največja moč: 84 kW (114 KM) pri 5600/min; Razmerje mase in moči: 17,0 kg/kW (12,5 kg/KM); Največji navor: 150 Nm pri 4000/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; Zavore: spredaj prisilno hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS, VDC; Število zvezdic EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4450 x 1780 x 1570 mm; Medosna razdalja: 2635; Pnevmatike: 225/55 R17; Masa/nosilnost: 1425/515 kg; Prtljažnik: 380–1270 l.
  Največja hitrost:  179 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 13,1 s; Poraba (EU): 8,0/5,8/6,5 l/100 km, povprečje na testu: 9,2 l/100 km, emisije CO2: 151 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.6i free): 19.990 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 23.990 evrov; z dodatno opremo: 24.570 evrov; Subaru Italija S.p.A.

vozne lastnosti, terenske zmogljivosti

prešibek motor, poraba

brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.