Subaru XV 1.6i style
V čisto svojem razredu
- XV je več kot le privzdignjena impreza, kar dokazuje s suverenostjo na terenu
- Nizko težišče bokserskega motorja in štirikolesni pogon zagotavljata dobre vozne lastnosti
- Za zahtevnejše voznike je z 1,6-litrskim bencinskim motorjem malce podhranjen
Ponedeljek, 6. oktober 2014
Črke XV so Subarujevci najprej pritaknili malce bolj terensko 'napihnjeni' imprezi, a ko se je prejšnja generacija poslovila, je XV na trg prišel kot samostojen model. S tem so Japonci tesnega sorodnika impreze prekrstili v čistokrvnega križanca, kar je bil najverjetneje tudi njihov glavni namen.
Oblikovno je takoj jasno, da je v osnovi pripadnik golfovega razreda, kar potrjujeta petvratna zasnova in 4,45 metra dolga zunanjost. V družbi tovrstnih crossoverjev in med marsikaterimi na videz bolj resnimi terenci izstopa z oddaljenostjo karoserije od tal. Ta znaša zavidljivih 22 centimetrov, na spodnjem delu pa je obdana s trpežno, na udarce in praske odporno plastiko. Pa ne samo to, obljube, ki jih daje z robustnim videzom, izpolni tudi v praksi. Glavna Subarujeva specialiteta je seveda
njihov preverjeni simetrični štirikolesni pogon, čigar prednosti so več kot jasne. Še več – ima tudi reduktor, zaradi katerega je med vrstniki v povsem svoji ligi. Voznika namreč ne reši le iz na novo zapadlega snega, ampak mu lahko pomaga tudi v bolj resnih zagatah.
XV zna biti tudi precej bolj resen terenec kot obljublja njegov trendovski videz, saj je opremljen z reduktorjem.
Zanimivo je, da so reduktor namenili le najšibkejši različici, ki jo poganja 1,6-litrski bencinar s 84 kilovati (114 KM). Očitno so bili inženirji mnenja, da so izvedbe z dvolitrskimi motorji dovolj zmogljive, da ne potrebujejo dodatne pomoči. Medtem jo manjši bokserski štirivaljnik, ki je poganjal naš testni avtomobil, verjetno res potrebuje, saj z več kot 1,4 tone težkim avtomobilom nima malo dela. Dovolj zgovoren je že podatek o pospešku do stotice, ki traja kar dobrih 13 sekund. Nič ne
pomaga niti le petstopenjski ročni menjalnik, ki sicer navduši z malce grobim, a natančnim pretikanjem. Nekoliko krajša prestavna razmerja pomenijo, da avtomobil pri speljevanju rad malce pocuka in se zaziblje in da je pri avtocestni hitrosti lahko precej glasen. XV s tem motorjem je torej bolj na kožo pisan umirjenim voznikom. Tudi, ko govorimo o porabi goriva. Malce več živahnosti namreč povprečje takoj povzdigne tja v okolico devetih litrov, kljub temu da je opremljen z varčevalnim
sistemom start/stop. Vožnja izven naselij in avtocest pa porabo drži v bolj ugodnem območju med sedmimi in osmimi litri goriva.
Čez teden je kot kombilimuzina lahko povsem običajen avtomobil, za vikend pa zvest spremljevalec lovca.
Razen malce prevelikega apetita pri porabi ta avtomobil velja za najcenejšo vstopnico v svet Subaruja, saj najbolj osnovna različica free stane slabih dvajset tisočakov. Testna z oznako style pa zahteva štiri tisočake več in vsebuje že veliko opreme, med katero se najdejo potovalni računalnik, usnjen volanski obroč in prestavna ročica, tempomat, samodejna klimatska naprava, bluetooth in kamera za vzvratno vožnjo.
Razmeroma togo podvozje, skupaj z nizkim težiščem bokserskega motorja, pomeni, da je XV v vožnji vselej suveren in se v ovinkih presenetljivo malo nagiba. To so zagotovo stvari, ki govorijo v prid izbiri močnejšega motorja. A dvolitrski bencinar stane 2.000, enako velik turbodizel pa kar 5.000 evrov več. Če k temu prištejemo še to, da slednja dva ne ponujata reduktorja, se izbira 1,6-litrskega motorja pokaže še v boljši luči.
Subaru XV 1.6i style |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni bokserski, bencinski, vgrajen spredaj vzdolžno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, neposredni vbrizg goriva; Prostornina: 1600 ccm; Vrtina in gib: 78,8 x 82,0 mm; Kompresijsko razmerje: 10,5 : 1; Največja moč: 84 kW (114 KM) pri 5600/min; Razmerje mase in moči: 17,0 kg/kW (12,5 kg/KM); Največji navor: 150 Nm pri 4000/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; Zavore: spredaj prisilno hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS, VDC; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4450 x 1780 x 1570 mm; Medosna razdalja: 2635; Pnevmatike: 225/55 R17; Masa/nosilnost: 1425/515 kg; Prtljažnik: 380–1270 l. |
Največja hitrost: 179 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 13,1 s; Poraba (EU): 8,0/5,8/6,5 l/100 km, povprečje na testu: 9,2 l/100 km, emisije CO2: 151 g/km. |
Cena: osnovni model (1.6i free): 19.990 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 23.990 evrov; z dodatno opremo: 24.570 evrov; Subaru Italija S.p.A. |
vozne lastnosti, terenske zmogljivosti |
prešibek motor, poraba |
brez napak |