Subaru impreza 2,0 e-boxer premium
Spremenjene vrednote
- Nekoč dirkaška ikona ima novo poslanstvo v udobju, varnosti in čistejši pogonski tehniki
- Prvi Subarujev hibridni pogon sestavljata dvolitrski bokserski bencinar in 12,3-kilovatni elektromotor
- Tudi e-boxer ima enak simetrični štirikolesni pogon, ki zagotavlja, da mu tekmeci na terenu ne pridejo blizu
Nedelja, 3. januar 2021
Med testiranjem najnovejše impreze smo naleteli na veliko odzivov, predvsem na temo relija in legendarnih športno navitih cestnih različic, a ti časi so (za zdaj) stvar preteklosti, saj se je znamka Subaru preobrazila v nekaj drugačnega. Danes tradicijo neuničljivih, terensko sposobnih in tehnično unikatnih strojev združujejo predvsem z visoko stopnjo pasivne in aktivne varnosti. Poleg tega se zavedajo pomembnosti čistejših pogonskih alternativ, na srečo pa niso zapostavili niti suverenih voznih lastnosti.
Na prvi pogled nova impreza ni prav močno drugačna od prejšnje, saj so kozmetični popravki minimalni, za atraktivnost pa sicer lahko poskrbijo bolj živahne barve kot tale mišje siva. A verjetno so želeli pri zastopniku s to izbiro toliko bolj poudariti tisto, kar se skriva v notranjosti.
Najprej kar k pogonu z oznako e-boxer, ki je prvi Subarujev hibridni pogonski sklop. Kombinacija dvolitrskega bokserskega atmosferca s 110 kW (150 KM) in elektromotorja z močjo 12,3 kilovata (16,7 KM) ni rekordno zmogljiva, a se zdi temu avtomobilu pisana na kožo. Njuno moč in navor k vsem štirim kolesom prenaša brezstopenjski menjalnik lineartronic. Na srečo je menjalnik sprogramiran tako, da precej spominja na klasično avtomatiko in je skorajda brez tipičnih lastnosti brezstopenjskih menjalnikov, ki smo jih sicer vajeni. Tudi odzivnost je zelo dobra, verjetno na račun majhnega elektromotorja, ki je del menjalnika.
E-boxer pomeni, da gre za blagi hibridni pogon. O tem priča razmeroma skromna kapaciteta baterije 0,56 kWh. Kljub temu ima lastnost polnih hibridov, saj omogoča tudi vožnjo le na elektriko. Vse skupaj ne traja prav dolgo, le do največ kilometra in pol ter do hitrosti 40 km/h. V praksi je tovrstne trenutke treba iskati, saj so pogoji za neslišno vožnjo redko izpolnjeni. Pri porabi so prihranki zagotovo zaznavni, a po drugi strani takšna kombinacija, z elektro pomočjo ali brez, ne more biti
ravno varčna. Povprečen voznik mora računati na porabo približno osem litrov.
Z dokazano odličnim simetričnim štirikolesnim pogonom in 13,5-centimetrsko oddaljenostjo karoserije od tal ji tudi zmeren teren ne predstavlja ovire.
Delna elektrifikacija impreze ni spremenila do te mere, da bi se morala odreči tipičnim posebnostim, zato je simetrični štirikolesni pogon ostal, prav tako nizko težišče bokserskega motorja. Vozne lastnosti zato niso prav nič slabše, ampak prav navdušijo. Spet hvalimo prepoznavno povezanost voznika in avtomobila, ki jo pričara mehanski, neposredni občutek na volanu. Brez posrednikov in pretiranega »mehčanja«, ki so sicer stalnica pri mnogo drugih proizvajalcih.
Omenjene ugotovitve niti približno ne pomenijo, da je impreza neudoben ali trd avtomobil. Ravno nasprotno, tako prostorsko kot z dovršeno ergonomijo – čeprav s kakšnim nerodno postavljenim gumbom – je zlahka kos premijskim izdelkom. Če kaj, Subaru ob uvedbi digitalizacije še ni imel priložnosti vse skupaj združiti v kohezivno celoto. Na sredinski konzoli sta tako dva zaslona, med analognima merilnikoma pa še eden.
Če so bile to nekoč dirke, je zdaj ena izmed glavnih prioritet Subaruja varnost, zato ni čudno, da je v imprezo vgrajena najnovejša generacija skupka varnostnih pripomočkov eyesight. Ta vsebuje napredne funkcije, kot so opozorilo pri nenamerni menjavi voznega pasu, aktivni tempomat in samodejno zaviranje v sili. V praksi odlično delujejo, pripomba spet lahko leti le na račun neurejeno raztresenih gumbov za njihovo uporabo.
Napredek na vseh področjih je, tako kot pri drugih znamkah, prinesel spremembe na ceniku. Testni primerek za več kot 35 tisočakov prav gotovo ni poceni, a za ta denar ponuja zares veliko, celo več kot veliko tekmecev. Tistim, ki jim več pomeni zanesljiva tehnika in se pretiranim novostim raje izognejo, pa še vedno ostane osnovna izvedba za 21.740 evrov.
Subaru impreza 2,0 e-boxer premium |
Vozilo in motor: kompaktna limuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, bokserski štirivaljnik, 1.995 ccm, 110 kW (150 KM) pri 5.600/min, 194 Nm pri 4.000/min; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4.475 x 1.775 x 1.480 mm; Medos. razdalja: 2.670 mm; Pnevmatike: 215/50 R17; Masa/nosilnost: 1.576/474 kg; Prtljažnik: 340–1.193 l. |
Največja hitrost: 192 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,0 s; Poraba goriva (EU): 7,7 l/100 km; Povprečje na testu: 8,1 l/100 km; Izpust CO2: 174 g/km. |
Cena: osnovni model (1,6 pure): 21.740 €, testno vozilo: 35.790 €; Subaru Italia SpA. |
udobje, vozna dinamika, kakovost | poraba goriva, postavitev nekaterih gumbov | brez napak |