Suzuki baleno 1.2 VVT deluxe
Japonec stare šole
- Baleno je prostoren, učinkovit in zanesljiv majhen avtomobil
- Namesto na sodobne muhe raje prisega na preizkušene vrednote
- Z odličnim 1,2-litrskim motorjem in najbogatejšo opremo stane 14 tisočakov
Sreda, 3. maj 2017
Če bi te besede uporabil za naslov tega testa (no, sem si vseeno drznil), bi me urednik in njegov pomočnik prav gotovo pribila na križ, saj si česa bolj obrabljenega skoraj ne bi mogel zamisliti. A kaj, ko je za suzukija balena več kot naročen!
Domišljija gor ali dol, pri tem balenu je ni prav veliko. Pa je to narobe? Nasprotno! Mnogi kupci namreč iščejo soliden, prostoren, funkcionalen in zanesljiv avtomobil brez kakršnih koli eksperimentalnih presežkov ali ultramodernih rešitev, ki sicer so v koraku z najsodobnejšimi trendi, a zato v resnici pogosto le pogojno uporabne in nemalokrat same sebi namen. A ne Suzukijev malček, ki je Japonec stare šole. To pomeni, da na manj kot štirih metrih dolžine (okej, le pet milimetrov manj, a vseeno) nudi nadpovprečno prostorno notranjost in radodarno odmerjen prtljažnik, ki v osnovi sprejme 355 litrov. Celo vsega dobrega navajen kolega, ki povsem jasno prisega na nemške avtomobile zvenečih imen, ga je pohvalil, da je ob dveh majhnih otrocih in pripadajoči družinski prtljagi presenetljivo prostoren. V okviru razreda, da ne bo pomote – štirje odrasli boste v njem udobno sedeli ob malce manj izrazitih prostorskih apetitih sprednjih dveh, trije vštric zadaj je bolj kot ne le zasilna rešitev. Prtljažnik ima dovolj veliko odprtino (a vseeno precej visok rob), tako da vas nalaganje kakšnega večjega kosa prtljage ne bo spravilo v zadrego. In to kljub zelo položnim petim vratom!
O obliki le na kratko – povsem realno gledano je privlačen, skladen malček. Z zanimivo, prepoznavno oblikovano sprednjo masko in led dnevnimi lučmi je povsem spodoben član avtomobilskega B-segmenta, čeprav se bodo tudi tu našli tisti nergači, ki jim ne bo všeč. Da je preveč poševnook, bi verjetno rekli.
Kot celota je pravzaprav povsem posrečen, vključno z notranjo arhitekturo, ki združuje razmeroma dobro ergonomijo in funkcionalnost. Nastavitve voznikovega sedeža in volanskega obroča so dovolj radodarne, da z iskanjem najugodnejšega položaja ni prav nobenih težav, tudi z odlaganjem drobnarij ne. Denarnica, telefon, ključi stanovanja (pa tudi ključ za prostoročno odklepanje in zagon vozila, če ga, seveda, ne pustite v žepu) imajo dovolj prostora v predalčku pred ročico menjalnika …
Za dodatni varnostni paket, ki vključuje tudi opozorilo na nevarnost naleta in prinaša štiri zvezdice namesto treh, je treba doplačati.
Brez večopravilnega vmesnika in na dotik občutljivega zaslona ne gre – ta pušča povprečen vtis tako glede preglednosti kot funkcionalnosti, med drugim pa, pohvalno, vključuje tudi navigacijo. Skratka, kot celota zelo posrečena, uporabna in v ničemer prav izrazito izstopajoča kombinacija!
Enako velja tudi za tehniko, ki – če začnemo pri pogonskem sklopu – pri testnem vozilu pomeni klasičen 1,2-litrski bencinski motor in petstopenjski ročni menjalnik. Nobenega turba, nobenega nežnega (ali mehkega, kakor hočete) hibrida, celo brez sistema start-stop je. Morda se sliši arhaično, a v praksi ta zasnova prepriča z resnično učinkovitostjo, zelo dobrimi zmogljivostmi in nizko porabo goriva! Ta ob precej živahni desni nogi znaša vsega dobrih pet litrov na sto kilometrov, ob tem pa so zmogljivosti tako motoriziranega balena zelo prepričljive in povsem primerljive s tekmeci. Zdi se, da so sodobni pripomočki in sistemi v takšnih malih avtomobilih pogosto le marketing … Resnično! Baleno je prav poskočen avtomobil, pri katerem je osnovni motor – na papirju sicer morda skromna – odlična izbira!
Podvozje je mehko in udobno, tudi v hitreje odpeljanih zavojih dovolj zanesljivo, čeprav je hitro jasno, da baleno nima prav rad postavljanja hitrostnih rekordov. Bolj se izkaže pri učinkovitem blaženju udarcev s ceste in včasih raje malce zaplava, kot da bi jih preveč odločno prenesel na telesa voznika in potnikov. Skratka, kot celota udobna kombinacija, ki obenem navduši s prostorno notranjostjo in zanesljivo tehniko. Tudi najvišja stopnja opreme z zvenečim imenom deluxe je dovolj bogata,
le za varnostni paket (vključno s precej občutljivim, a v resnici dobrodošlim sistemom za opozarjanje na nevarnost naleta) je treba dodatno seči v žep …
Suzuki baleno 1.2 VVT deluxe |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1242 ccm, 66 kW (90 KM) pri 6000/min, 120 Nm pri 4400/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 3995 x 1745 x 1470 mm; Medos. razdalja: 2520 mm; Pnevmatike: 185/55 R16; Masa/nosilnost: 940/465 kg; Prtljažnik: 355–1085 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,3 s; Poraba goriva (EU): 5,3/3,6/4,2 l/100 km; Povprečje na testu: 5,4 l/100 km; Izpust CO2: 98 g/km. |
Cena: osnovni model (baleno 1.2 VVT start): 10.998 €, testno vozilo: 15.098 €; Magyar Suzuki Zrt., podružnica v Sloveniji. |
prostorna notranjost, motor, poraba goriva |
varnost za doplačilo, večopravilni vmesnik |
brez napak |
Oznake:
- baleno
- bencinski motoer
- kombilimuzina
- suzuki
- test