Suzuki swift 1.0 boosterjet SHVS elegance
Japonski mini
- Swift, uradno gre za njegovo tretjo generacijo, navduši na številnih področjih
- Prisilno polnjen litrski trivaljnik nudi dobre zmogljivosti
- Z omenjenim motorjem in temeljito opremo stane zmernih 15 tisoč evrov
Petek, 29. december 2017
Naslov je res precej klišejevski, a mu pritrjujejo tako nekateri izkušeni novinarski kolegi kot moja še ne devetletna hčerkica, ki so se ji ob pogledu nanj oči kar zasvetile: "Juhu, oči, na izlet greva z minijem!" Ko sem ji razložil, da to ni mini, ampak novi suzuki swift, je poznavalsko pripomnila: "Ampak je prav tak!" In veste, kaj? Prav ima!
Z bolj japonsko urezanim sprednjim delom sicer morda ne, a z nizko in široko držo, spretno skritimi kljukami zadnjega para bočnih vrat in mišičastim zadkom mu je v marsičem podoben. Glede oblike se boste nekateri verjetno strinjali, drugi ne, zato naj si vsak bralec ustvari lastno mnenje … O okusih se pa res ni vredno prerekati, mar ne?
Zaradi manjše mase v primerjavi s tekmeci je v vseh pogojih vožnje lahkoten in lepo vodljiv avtomobil.
No, ko ga boste preizkusili, se boste verjetno strinjali, da mu je po duši precej blizu. Poskočen, igriv in izjemno dobrih voznih lastnosti. Njegovo podvozje je namreč kljub precejšnji meri udobja dinamično nastavljeno – 'go-kart' občutka morda res ne premore, a je ob primerjavi z drugimi avtomobili tega segmenta njegova nrav ravno pravšnja, da ga boste z veseljem zapeljali na kakšno bolj ovinkasto cesto. In si dali duška!
Natančna volan in petstopenjski ročni menjalnik temu le še prikimavata, osnova vsemu pa je nizka masa vozila, saj prazen swift tehta le 925 kilogramov, s čimer je za okoli sto kilogramov lažji od tekmecev. Morda se ne sliši veliko, a se to na cesti še kako pozna! Swift je za to med vožnjo zelo lahkoten avtomobil – pa najsi gre za priganjanje skozi ovinke, ležerno podeželsko vožnjo ali manevriranje po mestu. Tu je s svojimi 384 centimetri tudi v približno 20-centimetrski prednosti pri iskanju
prostega parkirnega prostora, kljub manjšim zunanjim meram pa je v notranjosti prostorsko primerljiv s peugeotom 208, oplom corso, renaultom cliom, volkswagnom polom in ostalimi malčki B-segmenta. V praksi to pomeni, da prostorskih čudežev ne gre pričakovati, a dva odrasla spredaj in dva otroka zadaj gre povsem brez težav – z nekaj uvidevnosti in ne ravno košarkarskimi merami tudi pri štirih odraslih. Prtljažnik? Precej kratek in globok, z 265 litri ne nudi kakšnih presežkov, ob zloženih
zadnjih sedežih pa gre vanj do 947 litrov prtljage. Jasno, za drugi avtomobil v družini več kot dovolj, pa tudi tisti v uvodu omenjeni izlet – šlo je za nekajdnevno taborjenje v šotoru – je swift sprejel brez kakršnih koli zadreg. S potovalno hladilno skrinjo (žal nima 12-voltne vtičnice v prtljažniku, da bi ta lahko delovala tudi med vožnjo), žarom, blazinami, šotorom, miško in še precej druge prtljage vred.
Mikrohibridni pogonski sklop SHVS pomaga zmanjšati porabo goriva in prispeva k še večji dinamiki.
Tudi oblikovno je notranjost zasnovana po evropskem okusu, ergonomsko učinkovita in z dovolj velikim številom odlagalnih mest za drobnarije – skratka, funkcionalna. Malce manj nas je navdušil le infotainment vmesnik z ne ravno bliskovito odzivnostjo, ponekod nerodno navigacijo (namesto po glavni cesti vas raje pošlje po nekaj sto metrov krajši makadamski, malodane kolovozni bližnjici) in z možnostjo uravnavanja avdio sistema z nerodnim virtualnim drsnikom na dotik (seveda so vam na voljo tudi
stikala na volanskem obroču).
Preizkusili smo ga z zmogljivim, prisilno polnjenim litrskim bencinskim strojem, ki s svojimi 82 kW (112 KM) zgledno poskrbi za odlične zmogljivosti. Skoraj 200 km/h končne hitrosti in le dobrih deset sekund za pospešek do stotice sta – ker ne gre za kakšno posebno športno verzijo – odlična rezultata, celostni vtis pa dopolnjujeta še zelo dobra prožnost prek širokega območja vrtljajev in ne ravno pretirana glasnost. Testnega swifta je nadgrajeval še sistem SHVS oziroma mikrohibridni pogonski sklop, ki pomaga zmanjšati porabo goriva (po uradnih podatkih za 0,3 litra na sto kilometrov). Ne glede na to smo na testu dosegli v povprečju nič kaj več kot zadovoljivih šest litrov.
Zato pa lahko brez sramu zapišemo, da je cena zelo poštena – 15 tisočakov se morda ne sliši malo, a ob tako bogati opremi (aktivni tempomat, sistem za zaviranje v sili, ki deluje resnično učinkovito in temelji na podatkih kamere ter tipala, sistem za nenamerno vožnjo prek črte, navigacija, pametni ključ, led žarometi s samodejnim zasenčenjem, ogrevana sprednja sedeža, 16-palčna lita platišča …), razmeroma prostorni notranjosti in dobro uravnoteženih voznih lastnostih boste pri tekmecih le
stežka našli boljšo ponudbo.
Suzuki swift 1.0 boosterjet SHVS elegance |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 998 ccm, 82 kW (112 KM) pri 5500/min, 160 Nm pri 1700–4000/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4 |
Velikost: 3840 x 1735 x 1495 mm; Medos. razdalja: 2450 mm; Pnevmatike: 185/55 R16; Masa/nosilnost: 925/455 kg; Prtljažnik: 265–947 l. |
Največja hitrost: 195 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,6 s; Poraba goriva (EU): 4,8/4,0/4,3 l/100 km; Povprečje na testu: 5,9 l/100 km; Izpust CO2: 97 g/km. |
Cena: osnovni model (swift 1.2 VVT comfort): 10.350 €, testno vozilo: 15.550 €; Magyar Suzuki Zrt., podružnica v Sloveniji. |
lahkotna vožnja, razmeroma prostorna notranjost, bogata oprema | mestoma neroden infotainment | brez napak |
Oznake:
- 1.0 boosterjet
- blagi hibrid
- SHVS
- suzuki
- swift
- trivaljnik
- turbo