Avto.info
Iskalnik: Model:

Suzuki swift 1.0 boosterjet SHVS elegance

Japonski mini

  • Swift, uradno gre za njegovo tretjo generacijo, navduši na številnih področjih
  • Prisilno polnjen litrski trivaljnik nudi dobre zmogljivosti
  • Z omenjenim motorjem in temeljito opremo stane zmernih 15 tisoč evrov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Petek, 29. december 2017

Naslov je res precej klišejevski, a mu pritrjujejo tako nekateri izkušeni novinarski kolegi kot moja še ne devetletna hčerkica, ki so se ji ob pogledu nanj oči kar zasvetile: "Juhu, oči, na izlet greva z minijem!" Ko sem ji razložil, da to ni mini, ampak novi suzuki swift, je poznavalsko pripomnila: "Ampak je prav tak!" In veste, kaj? Prav ima!

Z bolj japonsko urezanim sprednjim delom sicer morda ne, a z nizko in široko držo, spretno skritimi kljukami zadnjega para bočnih vrat in mišičastim zadkom mu je v marsičem podoben. Glede oblike se boste nekateri verjetno strinjali, drugi ne, zato naj si vsak bralec ustvari lastno mnenje … O okusih se pa res ni vredno prerekati, mar ne?
 

Zaradi manjše mase v primerjavi s tekmeci je v vseh pogojih vožnje lahkoten in lepo vodljiv avtomobil.



No, ko ga boste preizkusili, se boste verjetno strinjali, da mu je po duši precej blizu. Poskočen, igriv in izjemno dobrih voznih lastnosti. Njegovo podvozje je namreč kljub precejšnji meri udobja dinamično nastavljeno – 'go-kart' občutka morda res ne premore, a je ob primerjavi z drugimi avtomobili tega segmenta njegova nrav ravno pravšnja, da ga boste z veseljem zapeljali na kakšno bolj ovinkasto cesto. In si dali duška!

Natančna volan in petstopenjski ročni menjalnik temu le še prikimavata, osnova vsemu pa je nizka masa vozila, saj prazen swift tehta le 925 kilogramov, s čimer je za okoli sto kilogramov lažji od tekmecev. Morda se ne sliši veliko, a se to na cesti še kako pozna! Swift je za to med vožnjo zelo lahkoten avtomobil – pa najsi gre za priganjanje skozi ovinke, ležerno podeželsko vožnjo ali manevriranje po mestu. Tu je s svojimi 384 centimetri tudi v približno 20-centimetrski prednosti pri iskanju prostega parkirnega prostora, kljub manjšim zunanjim meram pa je v notranjosti prostorsko primerljiv s peugeotom 208, oplom corso, renaultom cliom, volkswagnom polom in ostalimi malčki B-segmenta. V praksi to pomeni, da prostorskih čudežev ne gre pričakovati, a dva odrasla spredaj in dva otroka zadaj gre povsem brez težav – z nekaj uvidevnosti in ne ravno košarkarskimi merami tudi pri štirih odraslih. Prtljažnik? Precej kratek in globok, z 265 litri ne nudi kakšnih presežkov, ob zloženih zadnjih sedežih pa gre vanj do 947 litrov prtljage. Jasno, za drugi avtomobil v družini več kot dovolj, pa tudi tisti v uvodu omenjeni izlet – šlo je za nekajdnevno taborjenje v šotoru – je swift sprejel brez kakršnih koli zadreg. S potovalno hladilno skrinjo (žal nima 12-voltne vtičnice v prtljažniku, da bi ta lahko delovala tudi med vožnjo), žarom, blazinami, šotorom, miško in še precej druge prtljage vred.

Mikrohibridni pogonski sklop SHVS pomaga zmanjšati porabo goriva in prispeva k še večji dinamiki.


Tudi oblikovno je notranjost zasnovana po evropskem okusu, ergonomsko učinkovita in z dovolj velikim številom odlagalnih mest za drobnarije – skratka, funkcionalna. Malce manj nas je navdušil le infotainment vmesnik z ne ravno bliskovito odzivnostjo, ponekod nerodno navigacijo (namesto po glavni cesti vas raje pošlje po nekaj sto metrov krajši makadamski, malodane kolovozni bližnjici) in z možnostjo uravnavanja avdio sistema z nerodnim virtualnim drsnikom na dotik (seveda so vam na voljo tudi stikala na volanskem obroču).

Preizkusili smo ga z zmogljivim, prisilno polnjenim litrskim bencinskim strojem, ki s svojimi 82 kW (112 KM) zgledno poskrbi za odlične zmogljivosti. Skoraj 200 km/h končne hitrosti in le dobrih deset sekund za pospešek do stotice sta – ker ne gre za kakšno posebno športno verzijo – odlična rezultata, celostni vtis pa dopolnjujeta še zelo dobra prožnost prek širokega območja vrtljajev in ne ravno pretirana glasnost. Testnega swifta je nadgrajeval še sistem SHVS oziroma mikrohibridni pogonski sklop, ki pomaga zmanjšati porabo goriva (po uradnih podatkih za 0,3 litra na sto kilometrov). Ne glede na to smo na testu dosegli v povprečju nič kaj več kot zadovoljivih šest litrov.

Zato pa lahko brez sramu zapišemo, da je cena zelo poštena – 15 tisočakov se morda ne sliši malo, a ob tako bogati opremi (aktivni tempomat, sistem za zaviranje v sili, ki deluje resnično učinkovito in temelji na podatkih kamere ter tipala, sistem za nenamerno vožnjo prek črte, navigacija, pametni ključ, led žarometi s samodejnim zasenčenjem, ogrevana sprednja sedeža, 16-palčna lita platišča …), razmeroma prostorni notranjosti in dobro uravnoteženih voznih lastnostih boste pri tekmecih le stežka našli boljšo ponudbo.
 

Suzuki swift 1.0 boosterjet SHVS elegance
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 998 ccm, 82 kW (112 KM) pri 5500/min, 160 Nm pri 1700–4000/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4
  Velikost:  3840 x 1735 x 1495 mm; Medos. razdalja: 2450 mm; Pnevmatike: 185/55 R16; Masa/nosilnost: 925/455 kg; Prtljažnik: 265–947 l.
  Največja hitrost:  195 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,6 s; Poraba goriva (EU): 4,8/4,0/4,3 l/100 km; Povprečje na testu: 5,9 l/100 km; Izpust CO2: 97 g/km.
  Cena:  osnovni model (swift 1.2 VVT comfort): 10.350 €, testno vozilo: 15.550 €; Magyar Suzuki Zrt., podružnica v Sloveniji.
lahkotna vožnja, razmeroma prostorna notranjost, bogata oprema mestoma neroden infotainment brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.