Avto.info
Iskalnik: Model:

Toyota RAV4 2.5 VVT-i HSD AWD-i style

Brezkompromisen

  • Z bencinarjem in elektromotorjema zmore več kot 300 »konjev« in ponuja štirikolesni pogon
  • Do stotice potrebuje le šest sekund, na elektriko lahko prevozi 60 kilometrov
  • Je hiter, zelo udoben, a tudi drag
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Petek, 29. april 2022

RAV4 z vtičnico gotovo ne sodi med prve priključne hibride na trgu, saj se jih je Toyota lotila razmeroma pozno. Toda glede na izkušnje, ki jih ima japonska znamka na področju hibridne tehnologije, pričakovano prinaša preizkušeno tehniko in dobre zmogljivosti. 

Njegov pogonski sklop sestavljajo 2,5-litrski bencinski štirivaljnik z Atkinsonovim ciklom in po en elektromotor na vsaki osi, ki skupaj ponujajo kar 225 kilovatov (306 KM) sistemske moči. Nedvomno izstopa tudi z veliko baterijo, ki s kapaciteto 18,1 kilovatne ure po meritvenem ciklu WLTP obljublja 75 kilometrov dosega na elektriko. Na testu se je izkazalo, da je realno mogoče prevoziti od 55 do 60 kilometrov, s čimer prekaša vse priključne hibride, ki smo jih preizkusili do zdaj. 

14 tisoč evrov je dražji od klasičnega hibridnega RAV4.


V popolnoma električnem načinu, ki je na voljo do hitrosti 135 kilometrov na uro, zelo suvereno potegne, še hitrejši pa je v samodejnem, ko ob odločnem pritisku na plin na pomoč priskoči še bencinar. Takrat je stotica dosegljiva v šestih sekundah, končna hitrost pa je elektronsko omejena na 180 kilometrov na uro. Ob bolj odločnem speljevanju menjalnik CVT sicer požene štirivaljnik v visoke vrtljaje, a se umiri takoj, ko malce umaknemo nogo s plina. Zato RAV4 večino časa križari zelo mirno in tiho, vožnja pa je zelo prijetna. Preklopi med električnim in kombiniranim načinom so skoraj neopazni. 

Poleg samodejnega in električnega je tu še način za ohranjanje napolnjenosti baterije za kasnejšo uporabo, pri katerem za polnjenje baterije poskrbi motor na notranje zgorevanje. Z vrtljivim gumbom na sredinski konzoli je ob normalnem mogoče izbrati še načina eco in sport, ki z vplivanjem na odzivnost plina, menjalnika ter volanskega mehanizma omogočata bolj umirjeno in varčno oziroma bolj živahno in dinamično vožnjo. V športnem načinu volan nekoliko otrdi, stopalka za plin postane odzivnejša, toda prave športnosti ne smete pričakovati. RAV4 z vtičnico je namreč približno 200 kilogramov težji od običajnega in tehta dve toni. In čeprav v ovinkih deluje zanesljivo, se težje upira fizikalnim zakonom in ne mara hitrih menjav smeri. Ob naštetih je na voljo še način za terensko vožnjo, imenovan trail, pri katerem se po potrebi aktivira še elektromotor na zadnji osi. Ta zagotovi štirikolesni pogon, pri čemer elektronika usklajuje delovanje pogonskega sklopa tako, da simulira delovanje samozapornega diferenciala. To sicer ni namenjeno zahtevnim terenskim podvigom, temveč zagotavljanju bolj zanesljivega oprijema tudi na zahtevnejših podlagah.

Svoje poslanstvo bo v celoti opravljal le ob rednem polnjenju.


Številni vozni načini omogočajo doseganje razmeroma majhne porabe goriva. Malo verjetno je, da bi komu ob vsakodnevni uporabi uspevalo porabiti le en liter bencina na 100 kilometrov, kot so zabeležili pod pogoji meritvenega cikla WLTP. Toda ob doslednem polnjenju in izkoriščanju velikega električnega dosega je mogoče doseči porabo med štirimi in petimi litri. Mi smo na testu zabeležili 5,3 litra na 100 kilometrov, kar je za tako velik, težek in zmogljiv avtomobil odličen rezultat.

Notranjost se ne razlikuje veliko od tiste pri običajnem hibridnem RAV4. To pomeni, da je prostorna, kakovostno izdelana in udobna. Električno nastavljiva športna sprednja sedeža iz najvišjega opremskega paketa style sta prijetno mehka in obenem ponujata dobro oporo telesa. Sta ogrevana in hlajena, z ogrevanjem pa sta opremljena tudi zunanja sedeža v drugi vrsti. Zaradi večje baterije je prtljažnik nekoliko manjši kot pri klasičnem hibridu. V osnovni postavitvi tako namesto 580 sprejme 520 litrov prtljage. 

Z naštetim je priključni RAV4 zelo poseben športni terenec, ki na eni strani ponuja zmogljivosti na ravni najbolj športnih modelov te vrste, na drugi pa ima zelo konkretno električno plat, ki omogoča velik doseg popolnoma brez izpustov. Poleg tega s štirikolesnim pogonom in bogato opremo zagotavlja zanesljivost in udobje v vseh razmerah. Je torej brezkompromisen na vseh področjih, a precej brezkompromisna je na koncu tudi njegova cena, ki presega 60 tisoč evrov.
 

Toyota RAV4 2.5 VVT-i HSD AWD-i style
 Vozilo in motor kšportni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 2.488 ccm, 135 kW (185 KM) pri 6.000/min, 227 Nm pri 3.200/min; Motor (električni spredaj): sinhronski, 134 kW (182 KM) pri 0/min, 270 Nm pri 0/min; Motor (električni zadaj): sinhronski, 40 kW (54 KM) pri 0/min, 121 Nm pri 0/min; Sistem: 225 kW (306 KM); Menjalnik: samodejni, brezstopenjski e-CVT; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.600 x 1.855 x 1.685 mm; Medos. razdalja: 2.690 mm; Pnevmatike: 235/55 R19; Masa/nosilnost: 1.910/600 kg; Prtljažnik: 520–1.604 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,0 s; Poraba goriva (WLTP): 1,0 l/100 km; Povprečje na testu: 5,3 l/100 km; Izpust CO2: 22 g/km.
  Cena:  osnovni model (2.5 VVT-i HSD elegant): 56.800 €, testno vozilo: 64.450 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana
zmogljivosti, poraba goriva, oprema glasnost bencinskega motorja pri pospeševanju, cena brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.