Avto.info
Iskalnik: Model:

Toyota RAV4 hibrid executive

Spet premika meje

  • Prerojeni ustanovitelj svojega razreda je letvico potisnil še nekoliko višje
  • Sprednji kolesi vrti izjemno učinkovit hibridni pogon s skupno močjo 160 kW (218 KM), ki je na testu povprečno porabil le 6,5 litra
  • Nova platforma prinaša občutno izboljšane cestne vozne lastnosti.
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 7. avgust 2019

Približno četrt stoletja mineva od trenutka, ko je svet spoznal toyoto RAV4, visoko nasajen avtomobil mehkih linij z udobjem običajnih cestnih avtomobilov. Takrat se je rodil prvi mestu prijazen terenec oziroma crossover, in čeprav je skorajda lastnoročno sprožil enega največjih trendov v avtomobilski zgodovini, v poplavi sebi podobnih še danes zna izstopati. A v najnovejši, že peti generaciji ne le na račun hibridnega pogona, temveč še z marsičim.

V resnici je najbolj revolucionarno kar oblikovanje, za katero se zdi novinec nekako bolj odrasel in športno samozavesten. Pri štirih metrih šestdeset dolžine se Japonci ne morejo iti mestne simpatičnosti, ampak ima RAV4 ostre linije, ki ravno dovolj zmotijo elegantno celoto. O lepoti ne bomo sodili, lahko pa pritrdimo, da je parkiran znal presenetljivo velikokrat pritegniti pozornost mimoidočih.

Upamo si trditi, da bi bili še bolj navdušeni nad tistim, kar je skrito v notranjosti. Ker je narejen na novi hišni platformi TNGA in ima za tri centimetre daljšo medosno razdaljo, v kabini ponuja precej boljši prostorski izkoristek. Na vseh sedežih se odlično sedi, za kolena prostora ne zmanjka zlahka, dobrodošli so tudi dodatni širinski milimetri. Učinkovito pakiranje, ki ga omogoča nova zasnova na koncu, potrjuje še lepo obdelan prtljažni prostor, ki v osnovi ponuja 580 litrov prostora. Dno je ravno, podiranje naslonjal zadnjih sedežev pa ga poveča na 1.690 litrov.

V luči vse večje prevlade križancev se RAV4 s prostornostjo, vgrajeno varnostjo in energijsko učinkovitostjo izkaže za skoraj popoln družinski avtomobil.


Armatura s široko sredinsko konzolo in naravnost ogromnimi vrtljivimi gumbi za uravnavanje prezračevanja povzema robustnega land cruiserja, z večnamenskim, na dotik občutljivim zaslonom nad njimi in še nekaterimi malenkostmi pa kaže svojo mehkejšo sodobno plat. Nižji sedež in predvsem po globini izdatneje nastavljiv volanski obroč zagotavljata dobro ergonomijo. Izbrani materiali, oblikovanje in pametna razporeditev stikal poskrbijo za v celoti kakovostnejši vtis kot prej. Tudi kabina je prijetno tiha, trušč s ceste prodre v zelo zmernih količinah, najbolj moteč je hrup motorja, a le ob resnem priganjanju. 

Eden od vrhuncev novega RAV4 so prav gotovo vozne lastnosti. Jasno, da to ni športni avtomobil, a v kontekstu modelov z visoko oddaljenostjo karoserije od tal (tu meri kar 19 centimetrov!) je rezultat zares odličen. Novo podvozje, kar 57 odstotkov večja trdnost karoserije, nižje težišče in ugodnejša razporeditev mase v razmerju 51 : 49 v korist sprednje osi so glavni razlogi za to. Dober je tudi občutek na volanu, tako v ostrih zavojih kot pri višjih hitrostih.

Za pogon skrbi izboljšan hibridni sklop, ki je kombinacija 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnika z močjo 131 kW (178 KM) in 88-kilovatnega elektromotorja, efektivna moč pa znaša 160 kW (218 KM). Dovolj, da se z mesta do stotice zgane v spodobnih 8,4 sekunde, čeprav vlogo posrednika med kolesi in motorjem igra brezstopenjski menjalnik CVT, ki na splošno velja za vse prej kot prvo izbiro dinamičnih voznikov. Neprijetnega tuljenja motorja večinoma nismo poslušali, le ob priganjanju se med iskanjem pravih vrtljajev še rad oglasi. Majhna cena, če to pomeni, da tako zmogljiv motor porabi tako malo goriva, kot ga je testni RAV4. Na dolgih vožnjah smo se družinsko naloženi in z vožnjo pri zgornjih mejah omejitev zlahka držali šestih litrov, medtem ko v mestu, tudi po zaslugi kratkotrajne izključno električne vožnje, povprečje ni kaj veliko bolj naraslo. To so rezultati, ki se jim v praksi še primerljivo zmogljivi dizli le stežka približajo.

Toyota RAV4 hibrid executive
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 2487 ccm, 131 kW (178 KM) pri 5500/min, 221 Nm pri 3600/min; Motor (električni): sinhronski, s stalnim magnetom, 88 kW (120 KM), 202 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4600 x 1855 x 1685 mm; Medos. razdalja: 2690 mm; Pnevmatike: 225/60 R18; Masa/nosilnost: 1590/545 kg; Prtljažnik: 580–1690 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,4 s; Poraba goriva (EU): 4,5/4,3/4,5 l/100 km; Povprečje na testu: 6,5 l/100 km; Izpust CO2: 102 g/km.
  Cena:  osnovni model (2.0 2WD comfort): 28.900 €, testno vozilo: 40.350 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana.
pogonski sklop, prostornost, poraba brezstopenjski menjalnik brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.