Toyota corolla TS 2.0 hibrid e-CVT executive
Še pred kakšnim letom ne bi verjeli
- Dinamičnemu videzu dodaja zmogljiv in uglajen hibrid s 132 kW (180 KM)
- Do stotice potrebuje le osem sekund in shaja s šestimi litri bencina na 100 km
- Z opremo executive stane dobrih 33 tisoč evrov in ne pusti veliko neizpolnjenih želja
Petek, 6. marec 2020
Bi nam verjeli, če bi vam še pred kakšnim letom rekli, da bo toyota corolla eden od bolj privlačnih modelov v svojem razredu? Govorimo namreč o modelu, ki na trgu vztraja že več kot 50 let in si med drugim lasti laskavi naslov najbolje prodajanega avtomobila na svetu. Do tega naslova, seveda, ni prišel s kakšnimi ekstremnimi, nišnimi lastnostmi, temveč z umirjenim videzom, uporabnostjo in zanesljivostjo, s čimer je bil več kot pol stoletja po godu najširšemu krogu kupcev po celem svetu. Toda
veliki šef Toyote, Akio Toyoda, ki je med drugim strastni dirkač, je rekel: »No more boring cars« (nič več dolgočasnih avtomobilov). In za zdaj kaže, da se nove maksime dosledno držijo.
Tako kot kombilimuzina tudi karavan ni le videti dinamično, temveč z uravnoteženim podvozjem in natančnim volanom omogoča uživanje med ovinki.
Nova corolla je lani čisto vse presenetila z zelo dinamičnim videzom (to velja za vse tri karoserijske različice – kombilimuzinsko, limuzinsko in karavansko), ki so ga Japonci podprli z novim, precej bolj zmogljivim in športno naravnanim hibridnim sklopom. Ta nas je navdušil že v kombilimuzinski različici (AF242), gre pa za kombinacijo dvolitrskega bencinskega motorja s 112 kilovati (153 KM) v kombinaciji z 48-kilovatnim (65 KM) elektromotorjem, ki skupaj ponuja spoštovanja vrednih 132
kilovatov (180 KM) moči. Ta se prenaša na sprednji kolesi prek poznanega brezstopenjskega menjalnika, nad katerim navadno vihamo nos, saj ob bolj odločnem pritisku na plin motor sili v visoke vrtljaje in povzroča neprijetno tuljenje. Toda tako kot pri kombilimuzini tudi pri karavanu ugotavljamo, da je poleg večje moči in posledično boljših zmogljivosti glavna odlika »športnega« hibrida večja uglajenost. Pri nižjih hitrostih, torej večino časa pri mestni vožnji in na regionalnih cestah, je
udobje, tudi zaradi dobre zvočne zatesnjenosti kabine, na izjemno visoki ravni, sprejemljivo ostaja celo, ko želimo bolj odločno pospešiti in na avtocesti. Dodatna moč in navor namreč poskrbita, da nam bencinskega motorja ni treba tako privijati, elektrika pa tako ali tako doda še svoj neslišni prispevek. Končni rezultat so zmogljivosti, ob katerih se vam prav nikoli ne bo kolcalo po kakšnem zmogljivem turbodizlu. Ob tem je poraba pričakovano zgledna. Ob bolj umirjeni vožnji je bilo na testu
dovolj že nekaj več kot pet litrov, na drugi strani pa tudi takrat, ko smo si zares privoščili, ni presegla sedmih litrov in se je na koncu ustalila pri zelo sprejemljivih 6,3 litra na sto kilometrov.
Za razliko od kombilimuzine tu na srečo ni treba sprejemati prostorskih kompromisov zaradi baterij.
Vse, kar smo do zdaj našteli, je, razumljivo, zelo podobno kot pri kombilimuzini, bistveno razliko predstavljajo dodatni centimetri in dodatni prostorninski litri, ki jih prinaša karavanska zasnova. Ta corolli ni vzela športnega duha. Oblika je sicer stvar okusa, toda temu karavanu smo prikimali čisto vsi člani uredništva, kar se ne zgodi ravno pogosto.
A vrnimo se k razlikam, ki so obenem prednosti v primerjavi s kombilimuzino. Tu dobimo dodatnih šest centimetrov v medosju, kar zagotavlja več prostora v drugi vrsti. Ta sicer ni rekordno prostorna (tudi zaradi masivnih sprednjih sedežev), a popolnoma dovolj za družinsko uporabo. Poleg tega dobimo dobrih 28 centimetrov dodatne skupne dolžine, ki zagotavljajo več prostora za prtljago. Največjo razliko tako predstavlja prtljažnik, ki pri kombilimuzini gosti baterijo in meri le 313 litrov, tu pa ponuja zelo solidnih 581 litrov prostornine. Poleg tega je pravilno oblikovan in postreže z uporabniku prijaznimi rešitvami, kot so dvojno dno, osvetlitev LED in vzvoda za zlaganje zadnjih sedežev.
S tem je corolla TS pravi udoben družinski karavan s poudarjeno športno noto, pri katerem ne boste niti za trenutek pomislili, da ste se z izbiro hibrida morali čemu odpovedati, prej nasprotno.
Toyota corolla TS 2.0 hibrid e-CVT executive |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1987 ccm, 112 kW (153 KM) pri 6000/min, 190 Nm pri 4400/min; Motor (električni): sinhronski, s stalnim magnetom, 48 kW (65 KM), 202 Nm; Sistemska moč: 132 kW (180 KM); Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4653 x 1790 x 1435 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 225/40 R18; Masa/nosilnost: 1560/3955 kg; Prtljažnik: 581–1606 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,1 s; Poraba goriva (EU): 3,6/4,0/3,9 l/100 km; Povprečje na testu: 6,4 l/100 km; Izpust CO2: 89 g/km. |
Cena: osnovni model (1.2 turbo terra): 19.100 €, testno vozilo: 33.503 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
pogonski sklop, videz, poraba, vozne lastnosti, prtljažnik | multimedijska naprava | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- corolla TS
- e-CVT
- hibrid
- karavan
- test
- Toyota