Toyota corolla sedan 1.8 hibrid executive
Elegantno in učinkovito
- Deseta generacija limuzinske corolle do neke mere nadomešča model avensis
- S hibridnim pogonom z 90 kW (122 KM) porabi približno pet litrov, lahko celo manj
- Z najbogatejšim paketom opreme stane več kot 28 tisočakov
Torek, 20. avgust 2019
Pod drobnogled smo vzeli novo toyoto corollo – gre za deseto generacijo tega najbolje prodajanega avtomobila vseh časov, ki v svoji najnovejši obliki pomeni dokončno slovo modela auris. A pri tem avtomobilu niti ni tako pomembno, saj je limuzinska oblika vseskozi ohranjala to legendarno ime.
Limuzina tega segmenta morda ni prva izbira med slovenskimi kupci. Precej večji delež namreč predstavljajo klasične petvratne kombilimuzine in karavani (tudi pri corolli je razmerje precej bolj v korist slednjih), a limuzinska corolla vseeno premore precej elegance in po tej plati do neke mere cilja tudi na kupce, ki so nekoč vozili avensisa.
V dolžino meri dobrih 4,6 metra, ob medosni razdalji 2,7 metra je prostorsko dovolj radodarna tudi za zadaj sedeče potnike, pri prtljažnem prostoru pa je treba vzeti v zakup limuzinsko osnovo – čeprav je res, da odprtina niti ni tako majhna, kot se morda zdi na prvi pogled, celo večji kovček boste v zadek limuzinske corolle spravili brez kakšnega posebnega napora.
Corolla v limuzinski obliki do neke mere nadomešča nekdanji model avensis.
Občutek za volanom je zelo dober, saj nižje nameščen sedež in izdatneje nastavljiv volanski obroč prispevata k odlični ergonomiji oziroma omogočata, da vozniki najrazličnejših rasti zlahka najdejo sebi najprimernejši položaj. Vse skupaj nadgradita natančna izdelava in kakovost materialov, predvsem pa zasnova sredinske konzole, ki je s kombinacijo klasičnih stikal in gumbov ter na dotik občutljivega večnamenskega zaslona resnično funkcionalna. Vse je na dosegu roke, iskanje po menijih in
podmenijih infozabavnega sistema pa ni med najbolj preprostimi. Predalov za drobnarije, kot so denarnica, ključi, robčki ali telefon, je dovolj – zadnjemu je namenjeno mesto pod sredinsko konzolo, ki je v najbogatejšem paketu podprto z resnično učinkovitim sistemom brezžičnega polnjenja.
Hibrid postaja vse bolj naravna izbira pri toyotah; tudi pri corolli, ki te oblike pogona niti ne poudarja več pretirano z raznimi grafičnimi animacijami pretoka energije. Ja, še vedno je vozniku dosegljiva tudi ta informacija, prav tako pa lahko izbirate med različnimi režimi delovanja sistema – od varčnega do športnega. Z novo generacijo corolla uvaja dva hibridna pogonska sklopa (z 1,8- ali 2,0-litrskim bencinskim motorjem), v limuzinski različici je poleg klasičnega bencinskega motorja na
voljo le šibkejši hibrid. Ta razvija sistemsko oziroma skupno moč obeh motorjev 90 kW (122 KM), kar ustreza bolj umirjenemu značaju avtomobila in s spodobnimi zmogljivostmi zadovolji večino voznikov. Ne, ni športnik, temveč uglajena in pri lahkotnejši desni nogi tiha ter varčna kombinacija, ki se zadovolji s približno petimi litri bencina na sto kilometrov. Približno polovico časa vožnje za pogon skrbi zgolj elektrika, vključno s tako imenovanim jadranjem, ko zaradi konfiguracije ceste in
drugih dejavnikov za vzdrževanje hitrosti ne potrebujete veliko energije. Pri odličnem pritisku na stopalko za plin se, seveda, vklopi tudi bencinar in ob visokih vrtljajih še vedno precej neprijetno »zatuli«, ampak – roko na srce – za to se več kot oddolži z že omenjeno uglajenostjo pri umirjeni vožnji, ki je na neprimerno višji ravni kot pri avtomobilih s klasičnim bencinskim ali celo dizelskim motorjem.
Hibridni pogonski sklop je zelo učinkovit; približno polovico časa vožnje za pogon skrbi zgolj elektrika.
Na visoki ravni je tudi najbogatejši opremski paket executive, ki poleg celotne palete učinkovitih varnostnih sistemov in pripomočkov med drugim zajema led žaromete, deloma v usnje odete sedeže (ogrevani spredaj in zadaj, vključno z volanskim obročem), sistem hud za prikaz podatkov v vidnem polju voznika. Je pa res, da se z 28 tisočaki takšna corolla precej visoko ceni; stopnjo skromnejša in skoraj štiri tisočake cenejša oprema sol se morda zdi boljša izbira.
Toyota corolla sedan 1.8 hibrid executive |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1798 ccm, 72 kW (98 KM) pri 5200/min, 142 Nm pri 3600/min; Motor (električni): sinhroni izmenični, s trajnim magnetom, 53 kW (72 KM), 163 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4630 x 1780 x 1435 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 225/40 R18; Masa/nosilnost: 1385/525 kg; Prtljažnik: 471 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,0 s; Poraba goriva (EU): 3,1/3,5/3,4 l/100 km; Povprečje na testu: 5,1 l/100 km;Izpust CO2: 77 g/km. |
Cena: osnovni model (corolla sedan 1.6 terra): 17.900 €; testno vozilo: 28.590 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
učinkovit hibridni pogon, poraba goriva, tiha vožnja | pri priganjanju glasen motor, logika menijev infotainmenta | brez napak |