Avto.info
Iskalnik: Model:

Toyota land cruiser 2.8 D-4D premium

Od puščave do magistrata

  • Novi land cruiser je prepad med terensko surovostjo in vrhunskim prestižem še nekoliko zmanjšal
  • Je izjemno zmogljiv terenec, ki se vse bolj zanaša na pomoč sodobne elektronike
  • Štirivaljni turbodizel je na trenutke podhranjen in malce robat, a učinkovit, varčen in trpežen stroj
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 2. februar 2019

Prav zanimivo je, koliko avtomobilov danes skuša prepričati, da zmore biti terenec in udoben, celo prestižen avtomobil v enem. Večinoma vsaj eno nalogo opravljajo polovično, največkrat tisto prvo, saj pravega terena od blizu še videti ne smejo. Pri Toyoti ta dva svetova bolj ali manj uspešno združujejo že nekaj desetletij. Vse skupaj se je začelo pri čistokrvnih špartanskih terencih, ki več kot tenko obloženega sedeža potnikom niso ponujali. In čeprav so land cruiserju v zadnji generaciji namenili več prestiža kot kadar koli doslej, tega poslanstva do danes še niso pozabili.

Zmogljiv štirikolesni pogon z reduktorjem ponuja kar pet voznih programov, vse od vožnje čez puščavski pesek do premagovanja skalnatih ovir. Voznik delovanje nastavlja z gumbom na sredinski konzoli, kjer lahko vklopi zapori sprednjega in zadnjega diferenciala (ti sicer delujeta samodejno) in nastavlja višino oddaljenosti karoserije od tal (zračno vzmetenje). Na terenu zelo uporabna funkcija je »plazenje«, pri kateri vozilo vzdržuje določeno hitrost, pa naj gre vozilo po ravnem, navzgor ali po klancu navzdol. Čeprav smo se med testiranjem kar nekaj časa vozili tudi po neurejenih podlagah, priznamo, da izziva, ki ga land cruiser ne bi uspel premagati, nismo našli. Verjetno bi divjina, vzpetina in vodna ovira prej prestrašila nas kot tega zmogljivega orjaka.

Zračno vzmetenje pomeni, da se lahko trebuh avtomobila dvigne kar 30 centimetrov od tal, kar omogoča vstopni kot 31 in izstopni kot 25 stopinj.


Vožnja prek naravnih ovir je še toliko bolj nenavadna, če to počneš v tako kontrastnem okolju. Notranjost tega avtomobila je namreč vse prej kot rustikalna, saj potnike obkrožajo usnje, leseni vložki na armaturi in volanu ter kopica sodobne elektronike. Svetla bež barvna kombinacija ta občutek še nekoliko bolj poudari. Že tako prostorna kabina se zdi prav zaradi svetlosti nekoliko večja. Že v osnovi nudi prostor sedmim potnikom (petvratna različica), pri čemer sta tista v tretji vrsti bolj kot ne namenjena prevozu otrok ali krajšim vožnjam odraslih. Če sta pospravljena, prtljažnik meri 621 litrov, sicer pa se lahko s podiranjem sedežev v drugi vrsti poveča na slaba dva kubična metra.

Ko govorimo o voznih lastnostih, smo pri terenskih zmogljivostih polni hvale, a to ima tudi svojo manj prijetno plat. Preprosto je nemogoče narediti avtomobil, ki bi vrhunsko obvladal teren in cesto, kar dokazuje tudi land crusier. Precej je nagibanja, komunikacija med kolesi in volanom pa ima vmes vsaj še kakšnega agenta in menedžerja. O hitro odpeljanih ovinkih tu ni govora, pa ne zato, ker tega ne zmore, temveč zato, ker temu ni namenjen in to nima nobenega smisla. Nikakor v vožnji ni težaški avtomobil, ampak je upravljanje lahkotno, preglednost pa zelo dobra, tudi zaradi 360-stopinjske pokritosti s kamerami. Tudi sicer se lahko voznik land cruiserja zanese na lep nabor elektronskih varnostnih pomagal, ki so združena v paketu Toyota Safety Sense.

Pri paketu opreme limited Toyota omogoča, da kupec izbere izvedbo brez tretje vrste sedežev in si s tem za tisočaka zniža nakupno ceno.


Pogonskih alternativ, razen izbire med ročnim ali samodejnim menjalnikom, pri land cruiserju ni. Vselej ga poganja 2,8-litrski turbodizel, katerega odlike niso rekordna moč ali tehnološko eksperimentiranje, temveč gre za stroj, ki mora enako dobro delati v najbolj ekstremnih kotičkih sveta, saj so od njega dobesedno odvisna življenja. Zmore konservativnih 130 kilovatov (177 KM) moči, kar je sicer dovolj, da se skoraj 2,5 tone težko vozilo s klasičnim 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom dovolj hitro zgane z mesta. Nekoliko mu zmanjka le na avtocesti, kjer zna zasopihati, pa tudi precej hrupen postane. Dobra plat je, da zna biti zmeren pri porabi goriva, kar je na našem testu dokazal s povprečjem malenkost pod desetimi litri. Če pomislimo, da tehta toliko kot dva manjša avtomobila skupaj, je to zelo soliden rezultat.

Novi land cruiser je s svojimi zmogljivostmi popolnoma izpolnil pričakovanja, s prestižem, ki ga v izvedbi premium ponuja za skoraj 90 tisočakov, pa jih je tudi presegel. Vprašanje je le, ali se enako domače počutite v puščavi in pred mestno hišo. Land cruiser se!
 

Toyota land cruiser 2.8 D-4D premium
 Vozilo in motor terenec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2.755 ccm, 130 kW (177 KM) pri 3400/min, 450 Nm pri 1600/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4840 x 1885 x 1835 mm; Medos. razdalja: 2790 mm; Pnevmatike: 265/55 R19; Masa/nosilnost: 2495/495 kg; Prtljažnik: 621–1934 l.
  Največja hitrost:  175 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,7 s; Poraba goriva (EU): 9,2/6,3/7,4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,2 l/100 km; Izpust CO2: 194 g/km.
  Cena:  osnovni model (2.8 D-4D active 3V): 51.700 €, testno vozilo: 87.950 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana.
terenske vozne lastnosti, prostornost robat motor, pomanjkljiva zvočna izolacija brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.